Μπορεί το σύστημα start&stop να φθείρει τη μίζα;
Τα συστήματα αυτόματης εκκίνησης/διακοπής του κινητήρα κάνουν πολλούς ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να ανησυχούν. Πιέζουν τόσο πολύ τη μίζα ώστε να την φθείρουν; Τι απαντούν οι κατασκευαστές.
Τα συστήματα αυτόματης εκκίνησης/διακοπής του κινητήρα (start and stop) συμβάλλουν στον μετριασμό των εκπομπών καυσαερίων στο ρελαντί και υπάρχουν σε όλα τα αυτοκίνητα, εκτός από κάποια υβριδικά.
Εκεί βλέπετε ο η μπαταρία κινεί ηλεκτρομηχανισμό ή ο ηλεκτροκινητήρας ξεκινά το αυτοκίνητο και δεν χρειάζεται η λειτουργία της. Για όσους ανησυχούν ότι αυτή η λειτουργία επηρεάζει τη μακροζωία της μίζας, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ένα προκαθορισμένο αριθμό κύκλων πριν ανάψει η λυχνία ελέγχου κινητήρα.
Οι περισσότεροι κατασκευαστές μιλούν για περισσότερες από 300.000 επανεκκινήσεις του μοτέρ πριν χρειαστεί αλλαγή η μίζα αλλά δεν ανακοινώνουν επίσημο αριθμό. Η Toyota από την άλλη πλευρά δηλώνει ως όριο τις 384.000 επανεκκινήσεις πριν ενεργοποιηθεί ο κωδικός αντικατάστασης και ανάψει η λυχνία στο ταμπλό. Εάν η μίζα αντικατασταθεί, οι τεχνικοί πρέπει μηδενίσουν τη μέτρηση στους κωδικούς, δίνοντας ξανά στη μίζα μέγιστη διάρκεια ζωής 384.000 επανεκκινήσεων.
Πόσος χρόνος είναι οι 384.000 επανεκκινήσεις;
Με σημείο αναφοράς το παραπάνω νούμερο κάναμε τις πράξεις και είδαμε πως για να «πιάσετε» αυτό το νούμερο, οι 384.000 επανεκκινήσεις ισοδυναμούν με περισσότερες από 21 χρήσεις του start&stop κάθε μέρα για 50 χρόνια.
Και λίγη ιστορία
Η Volkswagen ήταν η πρώτη εταιρεία που έβαλε το σύστημα start-stop σε αυτοκίνητα παραγωγής στην ευρωπαϊκή αγορά με το VW Polo Formel E του 1983. Αν και είναι δύσκολο να μετρηθεί ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες ισχυρίζονται ότι αυτό το σύστημα ενισχύει την οικονομία καυσίμου έως και 10%.