Mostafa El-Abbadi: To doodle της Google είναι αφιερωμένο στον μεγάλο Αιγύπτιο ιστορικό
Mostafa El-Abbadi: Θεωρήθηκε ως ο κορυφαίος Αιγύπτιος μελετητής του ελληνορωμαϊκού κόσμου
O Μουσταφά Ελ-Αμπαντί γεννήθηκε στις 10 Οκτωβρίου 1928 στο Κάιρο της Αιγύπτου και πέθανε στις 13 Φεβρουαρίου 2017 στην Αλεξάνδρεια.
Θεωρήθηκε ως ο κορυφαίος Αιγύπτιος μελετητής του ελληνορωμαϊκού κόσμου και ήταν ο οραματιστής που συνέλαβε και ώθησε με επιτυχία την αναβίωση της περίφημης Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας.
Αποφοίτησε το 1951 από το Πανεπιστήμιο της Αλεξάνδρειας και πήρε το 1960 διδακτορικό στην αρχαία ιστορία από το Πανεπιστήμιο του Cambridge. Επέστρεψε στο Πανεπιστήμιο της Αλεξάνδρειας ως λέκτορας και αργότερα έγινε καθηγητής ελληνορωμαϊκών σπουδών.
Επικεντρώθηκε στη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας των Κλασικών χρόνων και έγινε αυθεντία στο ίδρυμα, το οποίο ήταν το πρώτο που προοριζόταν να αποτελέσει «αποθήκη όλης της γνώσης» του κόσμου.
Στη συνέχεια άρχισε να αναπτύσσει σχέδια για ένα τέτοιο ίδρυμα. Με τον καιρό μπόρεσε να πείσει τον κυβερνήτη της Αλ-Ισκανταρίγια και την κυβέρνηση της Αιγύπτου να υποστηρίξουν το έργο. Το 1986 η UNESCO συμφώνησε να βοηθήσει και ο ακρογωνιαίος λίθος για τη νέα βιβλιοθήκη τέθηκε το 1988.
Η Bibliotheca Alexandrina άνοιξε το 2002 με χώρο για περίπου οκτώ εκατομμύρια βιβλία σε επτά επίπεδα, τέσσερα μουσεία, ένα πλανητάριο, πολλές γκαλερί και ένα τεράστιο αναγνωστήριο.
https://www.youtube.com/watch?v=AFjHxEdNyNs
Το 1996 εξελέγη πρόεδρος της Αρχαιολογικής Εταιρείας Αλεξάνδρειας και αργότερα έγινε επίτιμος πρόεδρος.
Τι είναι τα doodles
Τα doodles δημιουργούνται από τη Google για να γιορτάσουν γεγονότα, επετείους και γενέθλια καλλιτεχνών, επιστημόνων, μουσικών και άλλων ξεχωριστών προσωπικοτήτων.
Η ομάδα μηχανικών και σχεδιαστών doodle της Google (γνωστοί ως doodlers) ψάχνει πάντα για νέες και ενδιαφέρουσες ιδέες.
Το πρώτο doodle είχε δημιουργηθεί το 1998, όταν οι ιδρυτές της Google Λάρι Πέιτζ και Σεργκέι Μπρίν, προκειμένου να ενημερώσουν τους χρήστες ότι θα λείπουν (ήθελαν να πάνε σε φεστιβάλ στην έρημο της Νεβάδα), τοποθέτησαν το σχέδιο μίας φιγούρας σε ράβδο πίσω από το δεύτερο «ο» του λογοτύπου της εταιρείας, ενημερώνοντας έτσι τους χρήστες ότι βρίσκονται εκτός γραφείου.
Η ιδέα άρεσε και έκτοτε καθιερώθηκε και εμπλουτίσθηκε.