Mondelez: Σε Ελλάδα ένα από τα τρία κέντρα κυβερνοασφάλειας της σε όλο τον κόσμο
Αυξάνει το αποτύπωμα της στην Ελλάδα η Mondelez International καθώς πέρα από τα τρία εργοστάσια εδώ και μερικούς μήνες στην χώρα μας έχει αναπτύξει και ένα από τα τρία της κέντρα κυβερνοασφάλειας.
Περαιτέρω κομβικό ρόλο αποκτά για την Mondelez International η Ελλάδα. Μετά την εξαγορά της Chipita η οποία είχε σαν αποτέλεσμα η χώρα μας να καταστεί το κέντρο της πολυεθνικής για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και την δημιουργία του hub για τα προϊόντα ζύμης, που αποτελούν τον ένα από τους δύο πυλώνες της, εδώ και λίγους μήνες η Ελλάδα φιλοξενεί ένα από τα τρία κέντρα κυβερνοασφάλειας που διαθέτει η Mondelez παγκοσμίως.
Το κέντρο που φιλοξενείται στις κεντρικές εγκαταστάσεις της ελληνικής θυγατρικής στη Μεταμόρφωση Αττικής είναι στελεχωμένο σήμερα με 31 άτομα και στόχος είναι μέσα στην επόμενη διετία να φθάσει τα 50. Μαζί με τα άλλα δύο κέντρα που βρίσκονται σε Αμερική και Ινδία έχουν την ευθύνη για την ψηφιακή άμυνα στις πεντακόσιες εγκαταστάσεις και τα 140 εργοστάσια που διαθέτει η Mondelez σε 78 χώρες σε όλο τον κόσμο.
Πίσω από την έλευση του hub στην Ελλάδα βρίσκεται ο Chief Technology & Information Security Officer της Mondelez International, Κώστας Γεωργακόπουλος. Σε συνάντηση που είχε χθες με δημοσιογράφους στα κεντρικά της εταιρείας ο κ. Γεωργακόπουλος ανέφερε ότι η πολυεθνική λαμβάνει κατά μέσο όρο 90 εκατ. emails με πάνω από τα μισά από αυτά να απορρίπτονται ως spams. «Μόνο τον τελευταίο μήνα δεχτήκαμε 40.000 emails με κακόβουλο λογισμικό» σημείωσε ο κ. Γεωργακόπουλος.
Αναφερόμενος στις επιθέσεις που κυριαρχούν είπε ότι είναι πολλές και διάφορες κυρίως όμως αναφέρθηκε στο ransomware. Μάλιστα είπε ότι λόγω του GenAI, υπάρχουν επιθέσεις στην αγορά που μιμούνται διευθυντές σε video, ζητώντας μεταφορές μεγάλων ποσών, ενώ διαπίστωσε ότι το phising και το WhatsApp είναι από τα μεγαλύτερα προβλήματα. Παράλληλα σημείωσε ότι γεωπολιτικά οι δύο πόλεμοι σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή, αλλά και οι μεγάλες οικονομικές διαφορές στον κόσμο επηρεάζουν σημαντικά την ασφάλεια και τις επιθέσεις που υλοποιούνται.
Ερωτηθείς από το Flash.gr για την επιλογή της Ελλάδας ως χώρα εγκατάστασης hub κυβερνοασφάλειας ανέφερε ότι ήταν για τον ίδιο ένα προσωπικό στοίχημα που ακολούθησε την εξαγορά της Chipita. «Αποδεικνύεται ότι έχουμε προσωπικό με γνώση και με πάθος για να βελτιώσουμε την επόμενη μέρα», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι Mondelez (σ.σ. μέσα από τις διάφορες μορφές και επωνυμίες που είχε τις τελευταίες δεκαετίες) έχει ισχυρή παρουσία στην Ελλάδα ήδη από την δεκαετία του '80 είχε αποκτήσει το εργοστάσιο και τα σήματα της σοκολατοποίας Παυλίδη ενώ με την πρόσφατη εξαγορά της Chipita έχει παρουσία στην χώρα τρία εργοστάσια (Παυλίδης στο κέντρο της Αθήνας, εργοστάσιο κρουασάν και ζύμης στην ΒΙΠΕ Λαμίας, και μαρμελάδας και πραλίνας στην Λάρισα) και πάνω από 1.000 άτομα προσωπικό.