Μητσοτάκης: Συγχαρητήρια στη μαθητική ομάδα Minders - Κατέκτησε την 5η θέση στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2021
Κυριάκος Μητσοτάκης: Η μαθητική ομάδα Minders κατέκτησε την 5η θέση στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2021.
Ο πρωθυπουργός συνάντησε τους μαθητές και τους συνεχάρη για την επιτυχία τους. Οι μαθητές της Β’ λυκείου Γιάννης Γκαμαλέτσος, Διονύσης Κανέλλης, Γιώργος Κλωνής και Θάνος Κοτσόκολος, μαζί με τον καθηγητή πληροφορικής και υπεύθυνο της ομάδας Δημήτρη Μωραΐτη, συνάντησαν τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου και του παρουσίασαν το «Project Airfield», με το οποίο έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό, όπου συμμετείχαν 65 χώρες.
«Χαίρομαι πάρα πολύ που συνολικά η ρομποτική αρχίζει και μπαίνει δυναμικά σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Και το γεγονός ότι έχουμε διακρίσεις εντός αλλά και εκτός Ελλάδος είναι εξαιρετικά σημαντικό και νομίζω πιστοποιεί το πόσο πολύ αγαπάτε αυτό που κάνετε», είπε ο πρωθυπουργός απευθυνόμενους στους μαθητές.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε επίσης, ότι τα ελληνικά σχολεία έχουν πλέον αποκτήσει πλέον τις κατάλληλες υποδομές ώστε οι μαθητές να αποκτούν εξοικείωση με την πληροφορική και τις εφαρμογές της. Με αυτόν τον σκοπό θεσμοθετήθηκαν τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, τα οποία εντάσσονται στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, του δημοτικού και του γυμνασίου, αποβλέποντας μεταξύ άλλων στην καλλιέργεια δεξιοτήτων που συνδέονται με τις νέες τεχνολογίες. Παράλληλα, η διδακτέα ύλη σε σειρά μαθημάτων όπως η Πληροφορική, η Φυσική και η Χημεία εκσυγχρονίζεται, συνδέει τη θεωρία με την πράξη και αποκτά διαθεματικό και διεπιστημονικό χαρακτήρα.
«Έχουμε στηρίξει πολύ τη ρομποτική, αρχίζει πια και μπαίνει ως πιλοτικό μάθημα σε πολύ μικρότερες βαθμίδες. Φαντάζομαι ότι δεν το περιμένατε, όταν ξεκινήσατε, ότι θα αρχίσει να διδάσκεται σε πολύ νεότερες ηλικίες στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Αλλά μάς κάνει πάντα πάρα πολύ μεγάλη εντύπωση το πόσο πολύ και τα μικρά παιδιά αγκαλιάζουν τη ρομποτική», σημείωσε ο Πρωθυπουργός.
Λίγα λόγια για το project που διακρίθηκε
Η εργασία αορά την ανάπτυξη μιας εναέριας ανεμογεννήτριας, η οποία ίπταται χάρη σε μία κατασκευή που χρησιμοποιεί ήλιο. Η ανεμογεννήτρια αξιοποιεί τους πιο ισχυρούς ανέμους που πνέουν σε υψόμετρα πάνω από το επίπεδο όπου φτάνουν οι τυπικοί πυλώνες που χρησιμοποιούνται στα αιολικά πάρκα. Στη συνέχεια, τροφοδοτεί με ηλεκτρική ενέργεια ένα θερμοκήπιο με αυτοματοποιημένες λειτουργίες, ενισχύοντας την αποτελεσματική πράσινη μετάβαση στον χώρο της αγροτικής παραγωγής.
Οι τέσσερις μαθητές και ο κ. Μωραΐτης στάθηκαν στις ανάγκες του project από πλευράς προγραμματισμού, ενώ επισήμαναν ότι ιδιαίτερη σημασία είχε η και επιχειρηματική διάσταση του έργου, ώστε να αναπτυχθεί μία πρόταση η οποία είναι καινοτόμα μεν αλλά ταυτόχρονα έχει πρακτική χρησιμότητα.
«Η γέφυρα μεταξύ της ερευνητικής καινοτομίας, αλλά και της δυνατότητας η ιδέα να μετατραπεί σε μία βιώσιμη επιχείρηση η οποία θα έχει έσοδα. Είναι πολύ σημαντικό ότι μπαίνετε σε αυτή τη λογική. Δεν είναι μόνο η καινοτομία για την καινοτομία -η οποία από μόνη της έχει πάρα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον- είναι η καινοτομία για να βελτιώσει, τελικά, τις ζωές μας, πόσω μάλλον σε ένα αντικείμενο τόσο επίκαιρο όπως η αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης», απάντησε ο Πρωθυπουργός.
Οι μαθητές ανέφεραν στον Πρωθυπουργό τις επιδιώξεις τους και τις σπουδές που θέλουν να ακολουθήσουν και ο κ. Μητσοτάκης τους ευχήθηκε καλή επιτυχία στα μελλοντικά εγχειρήματά τους.