Μία εβδομάδα με τη νέα BMW Σειρά 1
Αν κάτι παραμένει σταθερό σε έναν κόσμο γεμάτο SUV, είναι το ότι ένα σωστό premium χάτσμπακ έχει τη δική του αξία.
H BMW, με τη νέα Σειρά 1, ειδικά στην έκδοση 120 των 170 ίππων με mild hybrid τεχνολογία και αυτόματο κιβώτιο, αποδεικνύει - με τον πιο πειστικό τρόπο – πως η αγορά εκτιμά τις σταθερές αξίες.
Σε μια εποχή που Audi και Mercedes κοιτάζουν προς πιο «περιπετειώδεις» ή πολυτελείς λύσεις (βλέπε A3 allstreet και A-Class), η BMW επιλέγει να μείνει πιστή στις ρίζες της και να εξελίξει την τέχνη του σπορτίφ, καθημερινού χάτσμπακ.

Έχοντας πίσω της είκοσι χρόνια εμπειρίας στην κατηγορία, η τέταρτη γενιά της σειράς 1 έρχεται ανανεωμένη και πιο ολοκληρωμένη από ποτέ.
Πιο φρέσκια ματιά, πιο δυναμική στάση
Το σχήμα της νέας Σειράς 1 παραμένει γνώριμο, αλλά δεν είναι ίδιο. Η μάσκα έχει κατέβει πιο χαμηλά, τα «νεφρά» είναι φαρδύτερα και τα νέα LED φωτιστικά σώματα δίνουν μια πιο σπορτίφ και κομψή εικόνα. Πίσω, η σχεδίαση έγινε πιο μυώδης, με ανασχεδιασμένα φώτα και προφυλακτήρα που ενισχύει την ένταση του σχεδίου.

Με το πακέτο Μ Sport, το αυτοκίνητο αποκτά μια πραγματικά επιθετική παρουσία: Μεγάλες εισαγωγές αέρα, πιο έντονες πλαϊνές γραμμές και ένας διαχύτης που τονίζει το φαρδύ πίσω μέρος. Αν προσθέσεις και τις 19άρες ζάντες με το λογότυπο M και μια εντυπωσιακή απόχρωση όπως το Frozen Pure Grey, το αποτέλεσμα κλέβει τις εντυπώσεις – ειδικά στον δρόμο.

Μικρή αλλά χαρακτηριστική πινελιά; Το νέο λογότυπο "1" στη βάση του πίσω παραθύρου, μια ακόμη υπενθύμιση ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με το αυθεντικό, σπορτίφ χάτσμπακ της BMW.
Ψηφιακό εσωτερικό με σπορ διάθεση
Μπαίνοντας μέσα, η πρώτη εντύπωση είναι αυτή της γνώριμης BMW αίσθησης, αναβαθμισμένης πλέον με ακόμα πιο μίνιμαλ σχεδίαση και περισσότερη ψηφιοποίηση. Η κυρτή ενιαία οθόνη (Curved Display) δεσπόζει στο ταμπλό, συνδυάζοντας τα όργανα και το σύστημα πολυμέσων σε δύο πάνελ 10,25 και 10,7 ιντσών αντίστοιχα. Όλα ελέγχονται εύκολα μέσω της τελευταίας έκδοσης iDrive με QuickSelect.

Λιγότερα κουμπιά, περισσότερη εργονομία – ακόμα και τα φώτα έχουν μεταφερθεί σε μοχλό πίσω από το τιμόνι. Ναι, στην αρχή θέλει λίγο χρόνο για να συνηθίσεις το πλήθος των λειτουργιών μέσα από την οθόνη, όμως γρήγορα εκτιμάς την ευκολία, ειδικά όταν θέλεις να απενεργοποιήσεις μερικά από τα συστήματα υποβοήθησης.
Η ποιότητα κατασκευής παραμένει κορυφαία, με φίνες λεπτομέρειες όπως οι μεταλλικές επιφάνειες με ambient φωτισμό και τις όμορφες ραφές σε χρώματα Μ. Μικρή παρατήρηση: Το βράδυ, το φως στην επένδυση αντανακλά στον εξωτερικό καθρέφτη και ίσως χρειαστεί να μειώσεις την έντασή του για να μην σε ενοχλεί.
Χώροι και πρακτικότητα
Η νέα σειρά 1 είναι λίγο μεγαλύτερη παντού: 4.361 χιλιοστά μήκος και 1.800 πλάτος σημαίνουν καλύτερη αίσθηση στο εσωτερικό. Δύο ενήλικες κάθονται άνετα πίσω, ενώ ο μεσαίος θα κάνει κάποιες υποχωρήσεις λόγω του τούνελ μετάδοσης. Ο χώρος αποσκευών στα 300 λίτρα δεν είναι κορυφαίος, αλλά παραμένει επαρκής για την καθημερινότητα.

Το χειροκίνητο κιβώτιο ανήκει πια στο παρελθόν. Όλες οι εκδόσεις της Σειράς 1 εξοπλίζονται στάνταρ με το εξαιρετικό αυτόματο Steptronic διπλού συμπλέκτη, που είναι σκέτη απόλαυση στη χρήση.
Στην πράξη: Απόλαυση στο δρόμο με σωστή συμπεριφορά
Η «120» κινείται από έναν 1.500άρη τρικύλινδρο turbo κινητήρα με 170 ίππους, υποστηριζόμενο από ένα 48V mild hybrid σύστημα. Αυτό σημαίνει πως δεν οδηγείς ποτέ αποκλειστικά ηλεκτρικά, αλλά απολαμβάνεις τη ροπή και τη ζωντάνια που προσφέρει το ηλεκτρικό boost στις επιταχύνσεις.

Στην πράξη, η BMW 120 προσφέρει εξαιρετική αίσθηση στο δρόμο. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή και σωστά στημένη, τα (προαιρετικά) μπάκετ καθίσματα στηρίζουν τέλεια το σώμα και το παχύ, σπορ τιμόνι σου μεταφέρει κάθε πληροφορία από τους εμπρός τροχούς.
Η κατανάλωση; Με προσεκτική οδήγηση μπορείς να κινηθείς κοντά στα 7,2 λτ./100 χλμ., κάτι πολύ θετικό αν σκεφτεί κανείς το βάρος και την απόδοση. Από πλευράς οδικής συμπεριφοράς, η Σειρά 1 διατηρεί όλα εκείνα τα στοιχεία που αγαπήσαμε στη BMW: άμεση απόκριση, σωστό έλεγχο στις στροφές, προοδευτική συμπεριφορά στα όρια και ένα στιβαρό πλαίσιο που σου εμπνέει ασφάλεια.

Ακόμα και χωρίς προσαρμοζόμενη ανάρτηση, το αυτοκίνητο «διαβάζει» σωστά τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων και σε κερδίζει με την ποιότητα κύλισης του. Φυσικά, υπάρχει και το σπορ πρόγραμμα (στα My Modes), για όσους θέλουν να δώσουν έναν πιο δυναμικό τόνο στη διαδρομή τους.
Τι μας έμεινε από την εβδομάδα με τον.... άσσο;
Η νέα BMW Σειρά 1 (120) είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση για όσους ψάχνουν ένα ποιοτικό, σπορ και ασφαλές χάτσμπακ. Ενσωματώνει τεχνολογία αιχμής, έχει σωστή οδική συμπεριφορά που σε εμπνέει να οδηγήσεις «όμορφα και πολιτισμένα» και με σεβασμό στην κατανάλωση. Από την άλλη πλευρά αν θέλεις παιχνίδι και ευχαρίστηση σε μία δική σου όμορφη διαδρομή μπορείς να την έχεις.

Με αρχική τιμή στα 29.410 ευρώ και εξοπλισμό που καλύπτει σχεδόν όλες τις ανάγκες, η 120 βάζει δύσκολα όχι μόνο σε πολλά «συμβατικά» μοντέλα της κατηγορίας, αλλά και στον premium ανταγωνισμό.