Μετρό Θεσσαλονίκης: Ενημερώνεται σήμερα ο Ταχιάος από ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και ΑΚΤΩΡΑ
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών με αρμοδιότητα τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, πρόκειται να βρεθεί σήμερα Τρίτη 16/1, στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να ενημερωθεί για την εξέλιξη των εργασιών του Μετρό.
Ο κ. Ταχιάος θα επισκεφτεί το Αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης στις 10.00, όπου θα ενημερωθεί για την εξέλιξη των εργασιών από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. κ. Νικόλαο Κουρέτα και τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΑΚΤΩΡ κ. Αλέξανδρο Εξάρχου.
Στη συνέχεια, θα επιβιβαστούν σε τραίνο του Μετρό Θεσσαλονίκης, στις αποβάθρες του Αμαξοστασίου, το οποίο θα πραγματοποιήσει όλη τη διαδρομή της βασικής γραμμής χωρίς οδηγό και θα καταλήξει στον «Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό» όπου θα γίνει ξενάγηση στις εγκαταστάσεις του Σταθμού καθώς και στον επίγειο περιβάλλοντα κοινόχρηστο χώρο που αποκαταστάθηκε πρόσφατα και αποδόθηκε στην πόλη.
Η πορεία του έργου
Κάθε εβδομάδα γίνεται εβδομαδιαίο πρόγραμμα από την Ελληνικό Μετρό για να μπορέσει να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα λειτουργίας που έχει τεθεί.
Κατασκευαστικά στους σταθμούς έχουν μείνει από την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-WEBUILD-HITACHI κάποια αρχιτεκτονικά τελειώματα αλλά και προμήθειες κάποιων συμπληρωματικών Η/Μ. Κατασκευαστικά το έργο έχει σχεδόν ολοκληρωθεί.
Αυτό που πλέον έχει μεγάλη σημασία, είναι πως από εδώ και εμπρός στον δρόμο μέχρι τη λειτουργία, σημασία έχουν οι δοκιμές.
Θα πρέπει σε πολύ σύντομο χρόνο να ολοκληρωθούν όλες οι δοκιμές χωρίς εκπλήξεις και να οδεύσει ομαλά μέχρι τη λειτουργία της βασικής γραμμής. Αυτές, σε όλη τη γραμμή, έχουν ξεκινήσει από τον Νοέμβριο και θα συνεχιστούν μέχρι και λίγο πριν την έναρξη. Οι δοκιμές πάνε καλά και μέχρι τώρα δεν έχουν υπάρξει αρνητικές εκπλήξεις, όμως έχουμε δρόμο μπροστά μας, είμαστε σε ένα κατοστάρι που θα μοιάζει με Μαραθώνιο για όσους εμπλέκονται στο έργο.
Είναι και το σημείο κλειδί για να μην υπάρξουν ανατροπές. Δοκιμές πραγματοποιούνται στα πάντα: στη γραμμή, στους σταθμούς, σε όλα τα συστήματα (λειτουργίας, ασφάλειας κ.α.) για να μπορούν να εγκριθούν αρχικά από την Ελληνικό Μετρό, στην συνέχεια να πιστοποιηθούν από ιδιωτικούς φορείς πιστοποίησης και τέλος να δοθεί η πολυπόθητη άδεια λειτουργίας από τον αρμόδιο φορέα, δηλαδή το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Αυτή η τελευταία άδεια θα κάνει πραγματικότητα το όνειρο των Θεσσαλονικέων που μένει απραγματοποίητο εδώ και τόσα χρόνια, δηλαδή την εμπορική έναρξη λειτουργίας.
Από την πλευρά της η εταιρεία λειτουργίας και συντήρησης, η THEMA, έχει ξεκινήσει την πρόσληψη προσωπικού (κυρίως Ιταλοί και Δανοί που έχουν ήδη εμπειρία από άλλα παρόμοια συστήματα Μετρό) και μέχρι τις αρχές της Άνοιξης εκτιμάται πως θα ξεκινήσει η εκπαίδευση του προσωπικού. Σε πρώτη φάση προσλαμβάνονται 65 άτομα και στην τελική της μορφή προβλέπεται να φτάσει μέχρι και τα 200 άτομα.