Μετρό Πειραιά: Παρέμβαση Ντογιάκου έπειτα από δημοσίευμα για εισροή θαλασσινού νερού σε σήραγγα
Προκαταρκτική εξέταση διέταξε, τη Δευτέρα, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος, έπειτα από δημοσίευμα για εισροή θαλασσινού νερού στο Μετρό Πειραιά.
Ο κ. Ντογιάκος παρήγγειλε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών να ξεκινήσει έρευνα κατά παντός υπευθύνου για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη συντήρηση του έργου στη γραμμή Μετρό του Πειραιά.
Αφορμή για την εισαγγελική παρέμβαση στάθηκε δημοσίευμα, σύμφωνα με το οποίο υπήρξε εισροή υδάτων σε σήραγγα της γραμμής του Μετρό από το λιμάνι του Πειραιά και, ειδικότερα, μεταξύ των σταθμών Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο. Παράλληλα, έχουν καταγραφεί ακόμη 390 βλάβες και αστοχίες, τους τελευταίους μήνες, στα νέα τμήματα.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα της www.datajournalists.co.uk η εισροή θαλασσινού νερού στο σιδηροδρομικό τούνελ, το οποίο βρίσκεται ανάμεσα στους σταθμούς Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο, έκανε την παρουσία της αισθητή για πρώτη φορά λίγο μετά τα εγκαίνια, τον περασμένο Νοέμβριο, μέσω έντονης δυσοσμίας.
Αρχικά, οι τεχνικοί της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) θεώρησαν ότι πρόκειται για διαρροή από κάποιο δίκτυο ακαθάρτων που περνά από την περιοχή. Τα λιμνάζοντα ύδατα, εκτός από τη δυσοσμία, άρχισαν σύντομα να προκαλούν έντονη οξείδωση σε διάφορα μεταλλικά στοιχεία της σιδηροδρομικής επιδομής, σε σιδηροτροχιές, στρωτήρες, αλλαγές τροχιάς κ.λπ.
Επίσης, από παρακολούθηση του προβλήματος αναδείχθηκαν πρόσθετες αστοχίες ακόμη και στη σκυροδέτηση.
391 βλάβες στη νέα γραμμή του Μετρό
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που αναφέρει το δημοσίευμα, η ΣΤΑΣΥ ζήτησε με επιστολές της να γίνουν ενέργειες από την υπεύθυνη των έργων «Αττικό Μετρό» σε συνεννόηση με την κατασκευάστρια, την κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM, που κατασκευάζει τη νέα γραμμή 4 του Μετρό (Αλσος Βεΐκου- Γουδή). Η ALSTOM συμμετέχει και στην υλοποίηση της σύμβασης 717 της ΕΡΓΟΣΕ για το σύστημα τηλεδιοίκησης-σηματοδότησης που υπεγράφη το 2014.
Η ΣΤΑΣΥ, κατά τις ίδιες πληροφορίες, συνέχισε να πιέζει αναζητώντας λύση στο πρόβλημα της εισροής υδάτων, χωρίς ανταπόκριση από την Αττικό Μετρό και κυρίως την κατασκευαστική κοινοπραξία.
Τον Φεβρουάριο, η ΣΤΑΣΥ πραγματοποίησε ανάλυση των υδάτων που εισρέουν και διαπίστωσε ότι δεν προέρχονταν από δίκτυο ακαθάρτων, αλλά πρόκειται για θαλασσινό νερό.