Μετρό κρούσματα: Ευθύνες στη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ επιρρίπτουν οι οδηγοί - Τι καταγγέλλουν [vid]
Ευθύνες για ελλιπή τήρηση των προστατευτικών μέτρων επιρρίπτουν στη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) οι ηλεκτροδηγοί του μετρό για την έξαρση κρουσμάτων κορονοϊού μεταξύ των συναδέλφων τους ύστερα από την ανακοίνωση ότι 10 εργαζόμενοι της εταιρίας βρέθηκαν θετικοί στον κορονοιό.
Οι περισσότεροι ήταν ηλεκτροδηγοί, ενώ ένας εξ αυτών είναι ήδη διασωληνωμένος στο νοσοκομείο Σωτηρία. Μέσα σε ένα 24ωρο τα 171 τεστ που έγιναν εντόπισαν 10 εργαζομένους θετικούς στον κορονοιό (ποσοστό που προσεγγίζει το 6%), ενώ σήμερα Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2021, αναμένεται να γίνουν ακόμα 400 έλεγχοι προκειμένου να φανεί ποια ακριβώς είναι η διασπορά του ιού μεταξύ των εργαζομένων του μετρό, το οποίο ως Μέσο Μαζικής Μεταφοράς, αποτελεί μία υποδομή μεγάλης συγκέντρωσης πληθυσμού. Σύμφωνα με τους εργαζομένους μάλιστα έως σήμερα δεν είχε γίνει κανένας έλεγχος στους εργαζομένους της γραμμής 3.
https://www.youtube.com/watch?v=zaIugHSXOrU
«Τα τελευταία γεγονότα απέδειξαν ότι η εκτελεστική διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, αλλά και μέρος των υπηρεσιακών παραγόντων είχαν επαναπαυτεί στην ομολογουμένως χαμηλή διασπορά. Ο εφησυχασμός αυτός οδήγησε στην αναίτια αύξηση του αριθμού των εκπαιδευομένων για το σύστημα ΑΤΟ, σε μια φάση μάλιστα που εκπαιδεύονταν εργαζόμενοι διάφορών οργανωτικών μονάδων ιδιαίτερης κρισιμότητας για το συγκοινωνιακό έργο. Αποτέλεσμα ήταν να προσβληθούν από τον covid-19 τόσοι όσοι δεν είχαν προσβληθεί όλη την περίοδο που μας απασχολεί η πανδημία» επισημαίνει στην ανακοίνωσή του το Σωματείο Ηλεκτροδηγών της Αττικό Μετρό.
Σύμφωνα μάλιστα με τον πρόεδρο του μεγαλύτερου Σωματείου των εργαζομένων του μετρό (ΣΕΛΜΑ), Σπύρο Ρεβύθη πρόσφατα έγινε εκπαίδευση με αρκετούς συμμετέχοντες σε κλειστό χώρο, ενώ οι χώροι ανάπαυσης των οδηγών εξακολουθούν να είναι υπόγειοι και μη αεριζόμενοι επαρκώς: «Πριν λίγες ημέρες έγινε εκπαίδευση σε κλειστό χώρο, στο meeting room των Σεπολίων 10 ατόμων συν τους εκπαιδευτές, ενώ συνήθως η διαδικασία αυτή γινόταν με ομάδες 5 ατόμων. Νόσησαν εργαζόμενοι που συμμετείχαν σ' αυτήν. Ενημέρωσαν Σάββατο πρωί τους αρμόδιους και έως το πρωί της Τρίτης ακόμα ψαχνόμασταν. Οι εμπλεκόμενες διευθύνσεις (Εκπαίδευση- Ανθρώπινο δυναμικό) τι έχουν να μας πουν γι' αυτό».
Οι ηλεκτροδηγοί συμπληρώνουν ότι τα όσα διαρρέονται στον Τύπο, διαρρέονται «για να προλάβουμε τον διασυρμό» τη στιγμή που «οι περίφημες απολυμάνσεις των θαλάμων οδήγησης, περιορίστηκαν στις προσπάθειες των καθαριστριών των τερματικών σταθμών, οι οποίες καλούνταν σήμερα να τις απολυμάνουν κατα τη διάρκεια που οι συρμοί βρίσκονταν σε διαδικασία αναστροφής». Υπογραμμίζουν επίσης ότι θεωρείται επιτυχία πως σήμερα υπό αυτές τις συνθήκες διατηρήθηκαν οι 4λεπτες χρονοαποστάσεις «αδιαφορώντας αν θα καταφέρουμε να λειτουργήσουμε στοιχειωδώς τις επόμενες μέρες».
[caption id="attachment_1754758" align="alignnone" width="1200"]
Οι ηλεκτροδηγοί, πάντως, καλούν την εταιρία να συμπεριλάβει στα σχέδιά της τα παρακάτω:[/caption]
- Επαναλαμβανόμενα μοριακά τεστ και στις 2 γραμμές του μετρό για τις επόμενες τουλάχιστον έξι ημέρες, μέρα παρά μέρα όλων των ηλεκτροδηγών.
- Μετά το πέρας αυτού του διαστήματος, μοριακά τεστ σε εβδομαδιαία βάση, «ζήτημα που έχουμε θέσει επανειλημμένως από την έναρξη της πανδημίας».
- Κατάργηση των υπόγειων μη αεριζόμενων επαρκώς χώρων ανάπαυσης των ηλεκτροδηγών και εποπτών το συντομότερο δυνατό, επίσης ζήτημα που έχει τεθεί από την έναρξη της πανδημίας.
- Καθημερινή θερμομέτρηση κατά την ανάληψη βάρδιας.
- Γνωστοποίηση των Σχεδίων Έκτακτης Ανάγκης και των σεναρίων αντιμετώπισης κρίσεων.
- Απολυμαντικά σε κάθε θάλαμο οδήγησης.
Προειδοποιούν μάλιστα ότι «η οποιαδήποτε περαιτέρω ολιγωρία σε θέματα που άπτονται της υγείας των εργαζομένων, θα απαντηθεί άμεσα και με τη σφοδρότητα που της αρμόζει».