Μέτρα για την προστασία των ανηλίκων από στοχευμένες διαφημίσεις στο internet ζητά ο Τσιόδρας
Σε ερώτησή του προς την Κομισιόν, ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας ζητά τη διασφάλιση ότι οι διαφημίσεις δεν θα σχεδιάζονται με τρόπο που θα εκμεταλλεύονται την ευαλωτότητα των παιδιών.
Μέτρα για την προστασία ανηλίκων από στοχευμένες διαφημίσεις στο διαδίκτυο, ζητάει ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Δημήτρης Τσιόδρας, με ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Συγκεκριμένα, ερωτά την Κομισιόν πως στα πλαίσια της επικείμενης Digital Fairness Act θα διασφαλίσει ότι τα διαφημιστικά μηνύματα και υπηρεσίες δεν θα σχεδιάζονται με τρόπο που να εκμεταλλεύονται την ευαλωτότητα των παιδιών ή να τα επηρεάζουν αδικαιολόγητα για να προβούν σε μια συγκεκριμένη ενέργεια όπως αγορά ενός προϊόντος.
Σημειώνει ότι «οι έρευνες δείχνουν ότι τα παιδιά δυσκολεύονται να ξεχωρίσουν διαφημιστικά μηνύματα στο διαδίκτυο ή περιεχόμενο από influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από γνήσιο περιεχόμενο. Επιπλέον, οι διαφημίσεις γίνονται όλο και πιο εξατομικευμένες και πολλές φορές στοχεύουν στα παιδιά, εκμεταλλευόμενες με αδιαφανή τρόπο την ευαλωτότητά τους».
Αυτό συμβαίνει «παρά την υποχρέωση που έχουν οι διαδικτυακές πλατφόρμες να μην παρουσιάζουν διαφημίσεις βάσει κατάρτισης προφίλ με χρήση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα του αποδέκτη της υπηρεσίας, όταν γνωρίζουν με βεβαιότητα ότι ο αποδέκτης της υπηρεσίας είναι ανήλικος».
Καταλήγει δε λέγοντας: «Χρειάζεται περισσότερη διαφάνεια ως προς τη διαφήμιση στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το δε διαφημιστικό μήνυμα ή περιεχόμενο θα πρέπει να αναγράφεται με τρόπο σαφή ειδικά σε περιπτώσεις όπου είναι πιθανό να το δουν παιδιά».