Meta: Σύστημα τεχνητής νοημοσύνης του Facebook νίκησε τους ανθρώπους στο επιτραπέζιο παιγνίδι στρατηγικής Diplomacy
Ένα νέο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης με την ονομασία Cicero (Κικέρων) έγινε τόσο «εξπέρ» στο απαιτητικό διαδικτυακό επιτραπέζιο παιγνίδι στρατηγικής και διπλωματικών διαπραγματεύσεων Diplomacy, που νίκησε τους ανθρώπους παίκτες, κάτι που επιτυγχάνεται για πρώτη φορά.
Οι ερευνητές της μονάδας Meta Fundamental AI Research (FAIR), του ερευνητικού βραχίονα της μητρικής Meta του Facebook στο πεδίο της τεχνητής νοημοσύνης, σε συνεργασία με ειδικούς από κορυφαία αμερικανικά πανεπιστήμια (ΜΙΤ, Χάρβαρντ, Στάνφορντ, Κολούμπια, Καλιφόρνια-Μπέρκλεϊ, Κάρνεγκι-Μέλον), έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Science».
Μολονότι η τεχνητή νοημοσύνη είχε έως τώρα να επιδείξει σημαντικές επιτυχίες και νίκες απέναντι στους ανθρώπους σε ανταγωνιστικά παιγνίδια δύο παικτών, όπως το σκάκι και το Go, τα οποία, όμως, δεν απαιτούν επικοινωνία με τους άλλους, παιγνίδια όπως το Diplomacy θεωρούνται πιο δύσκολα για μία «έξυπνη» μηχανή, επειδή προϋποθέτουν ικανότητα διαπραγμάτευσης με τους συμπαίκτες σε φυσική γλώσσα, συνεργασία, πολυεπίπεδο ανταγωνισμό με πάνω από έναν παίκτη ταυτόχρονα, κινήσεις που ενέχουν ανειλικρίνεια και μπλόφες κ.ά.
Το νέο σύστημα που αναπτύχθηκε από την ομάδα FAIR διαθέτει δύο υποσυστήματα: Ένα διαλογικό και ένα στρατηγικού συλλογισμού. Χάρη στους νέους αλγόριθμους μάθησης που διαθέτει, όχι μόνο είναι ικανό να μιμείται τη φυσική γλώσσα, αλλά -ακόμη πιο σημαντικό- μπορεί να αναλύει τους στόχους, τις πεποιθήσεις και τις προθέσεις των επτά ανθρώπων συμπαικτών με βάση τις κινήσεις τους πάνω στον χάρτη του παιγνιδιού, χρησιμοποιώντας στη συνέχεια αυτές τις πληροφορίες για να χαράξει ένα στρατηγικό σχέδιο δράσης που λαμβάνει υπόψη τα ποικίλα και συχνά αντικρουόμενα συμφέροντα για να προτείνει έναν συντονισμό με βάση το αμοιβαίο όφελος.
Παίζοντας ανώνυμα απέναντι σε ανθρώπους σε 40 online παιγνίδια ενός «τουρνουά» Diplomacy μεταξύ Αυγούστου και Οκτωβρίου 2022, το Cicero πέτυχε υπερδιπλάσιο «σκορ» κατά μέσο όρο (25,8%) σε σχέση με τους ανθρώπους (12,4%). Το Cicero «πέρασε» ως άνθρωπος και στους 82 ανθρώπους παίκτες με τους οποίους βρέθηκε αντιμέτωπο, κανένας από τους οποίους δεν κατάλαβε ότι έπαιζε με πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης και όχι με άνθρωπο. Το έμαθαν εκ των υστέρων και φυσικά εξεπλάγησαν. Μόνο ένας ανέφερε (κατόπιν εορτής) πως είχε κάποιες υποψίες ότι ένας συμπαίκτης του δεν ήταν άνθρωπος.
Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση: