Μειώνονται στα 2,5 ευρώ τα διόδια της Αττικής Οδού
Εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, υπό τον Δ. Πολίτη, το τελικό κείμενο της νέας 25ετούς σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού, με τον διαγωνισμό θεωρητικά να εισέρχεται στην τελική ευθεία χωρίς, όμως, να είναι «κλειδωμένη» η ημερομηνία υποβολής οικονομικών προσφορών από τους υποψήφιους επενδυτές.
Υπενθυμίζεται ότι η ισχύουσα ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού είναι η 29η Μαΐου 2023, με την παράταση των διαδικασιών να θεωρείται βέβαιη, αν και στο ΤΑΙΠΕΔ κατά βάση επιθυμούν να ολοκληρωθούν όσο το δυνατόν συντομότερα οι διαδικασίες. Η κυρίαρχη εκτίμηση είναι ότι η υποβολή των προσφορών πάει για το καλοκαίρι και για μετά τις «δεύτερες κάλπες» που εκτιμώνται για τις αρχές Ιουλίου.
Η συμφωνία που έχει επιτευχθεί μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και υπ. Υποδομών προβλέπει την καταβολή αντιτίμου για κάθε διέλευση (διόδιο) ύψους 2,5 ευρώ. Ωστόσο το αντίτιμο θα μπορεί να αναθεωρηθεί μετά την παρέλευση της πρώτης πενταετίας εφόσον αυτό επιβάλουν οι συνθήκες της κίνησης στον οδικό άξονα.
Τη νέα σύμβαση διεκδικούν η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - FS Ark Holdco, το σχήμα Ακτωρ Παραχωρήσεις - Αβαξ Ardian, η κοινοπραξία Μυτιληναίος - Vinci Highways - Vinci Concessions - Mobility Partner και η κοινοπραξία Macquarie Fincop Infrastructure. Η εν λόγω εταιρεία αποτελεί το «όχημα» με το οποίο συμμετέχει ο όμιλος Κοπελούζου. Επίσης, πριν από μερικούς μήνες η Intrakat εξασφάλισε τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό, αποτελώντας το 30% της κοινοπραξίας των εταιρειών Brisa - Autoestradas de Portugal και Rubicone Bidco, από την Πορτογαλία και τη Μεγάλη Βρετανία αντιστοίχως. Υπάρχουν και σχήματα με αμιγώς διεθνή παρουσία. Πρόκειται για την Abertis Infraestructuras από την Ισπανία, το ιταλικό σχήμα των Gruppo FININC - INC SPA (μέλος του ίδιου ομίλου της οικογένειας Ντολιάνι από το Τορίνο) και η γαλλικής προέλευσης κοινοπραξία των VAUBAN - DIF - EGIS.