Μεγάλη Βρετανία: Συνεχίζεται το χάος στα αεροδρόμια - Αναζητούν το λάθος που οδήγησε στην κατάρρευση

Μεγάλη Βρετανία: Δεκάδες χιλιάδες επιβάτες παραμένουν εγκλωβισμένοι για δεύτερο βράδυ στα αεροδρόμια της Ευρώπης, με αρκετούς να έχουν μπροστά τους ταλαιπωρία ακόμη και 12 ημερών.
Το χάος προκλήθηκε από το black out στη Βρετανία εξαιτίας προβλήματος στο σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, το οποίο η κυβέρνηση δεν αξιολογεί ως επίθεση χάκερς.
To πιο πιθανό σενάριο που εξετάζεται σύμφωνα με την Εθνική Υπηρεσία Εναέριας Κυκλοφορίας του ΗΒ (NATS) η εκτεταμένη διακοπή πτήσεων προκλήθηκε από εισερχόμενα δεδομένα πτήσεων, από ένα σχέδιο πτήσης που τα συστήματά της δεν μπορούσαν να επεξεργαστούν, ίσως από γαλλική αεροπορική εταιρεία.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, το περιστατικό θα διερευνηθεί από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Homeward bound... #NewZealand & #Australia as always you have given me more then I could dream of... see you again soon... now @Qantas & #BritishAirways get us home... TBH it will all be fine to LHR to Manc I think... pic.twitter.com/A7IwKTrOgm
— Lancsiron (@Lancsiron) August 30, 2023
Ο διευθύνων σύμβουλος της NATS, Μάρτιν Ρολφ, δήλωσε χαρακτηριστικά πως «οι αρχικές έρευνες για το πρόβλημα δείχνουν ότι σχετίζεται με ορισμένα από τα δεδομένα πτήσης που λάβαμε». «Τα συστήματά μας, τόσο τα κύρια όσο και τα εφεδρικά, αντέδρασαν αναστέλλοντας την αυτόματη επεξεργασία για να διασφαλίσουν ότι δεν θα μπορούσαν να παρουσιαστούν εσφαλμένες πληροφορίες σχετικά με την ασφάλεια σε έναν ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας ή να επηρεάσουν το υπόλοιπο σύστημα εναέριας κυκλοφορίας» εξήγησε, χαρακτήριζοντας το περιστατικό ως «απίστευτα σπάνιο».
Στο πλαίσιο αυτό, δήλωσε σίγουρος μία τέτοια κατάσταση κατάσταση δεν θα προκύψει ξανά. «Κατανοούμε τον τρόπο με τον οποίο το σύστημα δεν χειρίστηκε τα δεδομένα… τον τρόπο με τον οποίο απέτυχε, αν θέλετε. Έχουμε, λοιπόν, ήδη θεσπίσει διαδικασίες για να βεβαιωθούμε ότι εάν αυτό συμβεί ξανά, μπορούμε να το επιλύσουμε πολύ, πολύ γρήγορα». Απέφυγε, πάντως, να επιβεβαιώσει πως το πρόβλημα προκλήθηκε από ένα σχέδιο πτήσης που υποβλήθηκε από γαλλική αεροπορική εταιρεία, λέγοντας ότι στο συγκεκριμένο σημείο δεν θα ήθελε να κάνει εικασίες.
Ταλαιπωρία για τους επιβάτες - Κοιμήθηκαν στα πατώματα
Στο μεταξύ, στα πατώματα, σε κουβέρτες, πρόχειρα αυτοσχέδια κρεβάτια και ράντσα πέρασαν τη νύχτα τους, ενώ όσοι ήταν τυχεροί βρέθηκαν σε κάποιο ξενοδοχείο.
Οι μαρτυρίες τους και οι καταγγελίες τους δεν έχουν τέλος, ρίχνοντας το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης στις αεροπορικές εταιρίες και στον τρόπο με τον οποίο τους συμπεριφέρονται, καθώς πολλές δεν προσφέρουν εκτός από το βασικά, ούτε κάν νερό ή τροφή, ενώ κάποιες καταφεύγουν στη λύση του κουπονιού, αλλά και πάλι για περιορισμένη χρήση.
281 πτήσεις ακυρώθηκαν την Τρίτη
Η ανάλυση των ιστοσελίδων δεδομένων πτήσεων έδειξε ότι τουλάχιστον 281 πτήσεις - συμπεριλαμβανομένων αναχωρήσεων και αφίξεων - ακυρώθηκαν την Τρίτη στα έξι πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου,
75 στο Γκάτγουικ, 74 στο Χίθροου, 63 στο Μάντσεστερ, 28 στο Στάνστεντ, 23 στο Λούτον και 18 στο Εδιμβούργο.
Από την πλευρά τους οι ίδιες οι αεροπορικές εταιρίες προχωρούν σε αλλαγές στα προγράμματά τους σε μια προσπάθεια να μεταφέρουν όσους περισσότερους επιβάτες γίνεται, αλλά ορισμένα αεροσκάφη και πληρώματα δεν βρίσκονται εκεί που θα έπρεπε. «Προσπαθούμε όσο περισσότερο μπορούμε να επαναφέρουμε τους επιβάτες που επλήγησαν στην προγραμματισμένη πτήση τους», τόνισε με ανάρτηση στην πλατφόρμα X η διοίκηση της British Airways.