McDonald's: Από τα πέτρινα χρόνια σε νέα ρεκόρ στην Ελλάδα
Μακρινό παρελθόν αποτελούν τα πέτρινα χρόνια για την McDonalds στην Ελλάδα. Η αμερικανική αλυσίδα που είχε μπει επιθετικά στην ελληνική αγορά το 1991 και αναγκάστηκε σε αναδίπλωση λίγο πριν την οικονομική ύφεση διανύει τα τελευταία χρόνια την καλύτερη περίοδο της καθώς όπως αποκαλύφθηκε από τον ισολογισμό που δημοσιεύθηκε σήμερα έσπασε για πρώτη φορά το φράγμα των 100 εκατ. σε πωλήσεις.
Αύξηση πωλήσεων 26% σε ένα χρόνο
Το 2023 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας Premier Capital Ελλάς, της τοπικής θυγατρικής του μαλτέζικου ομίλου που έχει αναλάβει την ανάπτυξη των McDonald's στην Ελλάδα, διαμορφώθηκε σε 102,54 εκατ. ευρώ από 81,63 εκατ. ευρώ που ήταν ένα χρόνο πριν, εμφανίζοντας αύξηση 26%. Η αύξηση οφείλεται τόσο στο άνοιγμα νέων καταστημάτων αλλά και στο γεγονός ότι το 2023 ήταν η πρώτη χρονιά που στο σύνολο της δεν υπήρχαν περιοριστικά μέτρα λόγω της πανδημίας.
Σημαντική είναι η βελτίωση και σε επίπεδο αποτελεσμάτων καθώς τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 4,26 εκατ. ευρώ το 2023 από 3,59 εκατ. ευρώ που ήταν το 2022 ενώ και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 3,36 εκατ. ευρώ από έναντι 2,84 εκατ. ευρώ το 2022.
Άνοιγμα νέων καταστημάτων
Από το ναδίρ που είχε βρεθεί το 2010 η McDonald's στην Ελλάδα όταν και διέθετε 29 καταστήματα από τα οποία τα 10 ήταν με franchise σήμερα έχει φθάσει αισίως στα 32 εστατόρια με στόχο να έχει παρουσία σε 50 σημεία έως το 2028. Πέρυσι άνοιξαν 4 εστιατόρια, στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου, στην Πέτρου Ράλλη, στο Χαϊδάρι και ένα στην Πάτρα ενώ το 2022 είχαν ανοίξει 3 εστιατόρια σε Πειραιά, Δουκίσσης Πλακεντίας και ένα στη Θεσσαλονίκη. Στόχος της διοίκησης είναι να ανοίγει 3-5 καταστήματα τον χρόνο τόσο σε αστικά σημεία και αυτοκινητοδρόμους όσο και σε τουριστικές περιοχές όπου αναλόγως την κίνηση θα λειτουργούν είτε όλο τον χρόνο είτε εποχικά.