Μάτι- Λάμπρης: «Ενημέρωσα τον αρχηγό για 16 νεκρούς πριν τη συνέντευξη Τύπου»
«Γύρω στις 11 το βράδυ μου έδειξε η ΕΜΑΚ 16 σάκους με νεκρούς! Ενημέρωσα αμέσως τον αρχηγό» είπε στην απολογία του για την τραγωδία στο Μάτι ο τότε εναέριος συντονιστής Χρήστος Λάμπρης, εκθέτωντας ουσιαστικά για άλλη μία φορά τα πρόσωπα πολιτικά και μη που μετείχαν στην περίφημη συνέντευξη στο ΕΣΚΕ.
Ο απόστρατος αξιωματικός, που μετά την πτήση πήγε οδικώς στο Μάτι, εξιστόρησε απολογούμενος τις κινήσεις του στην φλεγόμενη περιοχή , μέχρι την παραλία όπου ήρθε αντιμέτωπος με τις σωρούς που είχε συλλέξει η ΕΜΑΚ στο Ναυτικό Όμιλο στο Μάτι κοντά στην θάλασσα . Είπε πως αμέσως ενημέρωσε τον τότε αρχηγό της Πυροσβεστικής Σωτήρη Τερζούδη για αυτούς τους δεκαέξι νεκρούς .
Να σημειωθεί πως απολογούμενος ο κ. Τερζούδης είχε πει, σε σχετική ερώτηση του Εισαγγελέα, πως κατά την διάρκεια της επίμαχης συνέντευξης στο ΕΣΚΕ, πριν τα μεσάνυχτα, «γνωρίζαμε για κάποιους νεκρούς.»
Ο κ. Λάμπρης πέταξε με ελικόπτερο πάνω από την φωτιά στην Κινέτα και εν συνεχεία πάνω από την φωτιά στο Νταού Πεντέλης. Μετά την πτήση, μετέβη, κατόπιν εντολής που έλαβε, οδικώς στην φωτιά στην Ανατολική Αττική όπου όπως είπε στο δικαστήριο: «Στην Λεωφόρο Μαραθώνος υπήρχε τρομερή κίνηση από αυτοκίνητα.. Η εικόνα της πυρκαγιάς με έκανε να παγώσω. Είχε κινηθεί πολύ γρήγορα. Οι φλόγες ήταν τεράστιες πάνω από 20 μέτρα. Είχαν καεί σπίτια. Τηλεφώνησα αμέσως, στις 18.58 στον υποδιοικητή Βασίλη Ματθαιόπουλο και του είπα πως η κατάσταση είναι πάρα πολύ δύσκολη. «Εδώ έχει καεί κόσμος» του είπα. Μου απάντησε πολύ ανήσυχος ότι θα τα στείλει όλα εκεί . Βρήκα έναν τροχονόμο σε διασταύρωση της Μαραθώνος και του είπα να κάνει αναστροφή τα αυτοκίνητα ,να τα γυρίζει προς Αθήνα. Ήταν πάρα πολλά αυτοκίνητα και φορτηγά. Είχα αγωνία γιατί αν άλλαζε ο αέρας, θα καίγονταν όλοι αυτοί οι άνθρωποι.»
Ο κ. Λάμπρης περιέγραψε στην απολογία του τόσο την εικόνα της φωτιάς στην Κινέτα όσο και αυτής που έκαψε το Μάτι τις οποίες είδε από ψηλά και μετέφερε τα δεδομένα τους στους ανώτερους του. Αναφέρθηκε επίσης φωτιά κοντά στα διυλιστήρια, για την οποία έχει γίνει λόγος στην δίκη καθώς έχει αμφισβητηθεί η αναγκαιότητα εκτροπής ελικοπτέρου που είχε ξεκινήσει για ρίψη στο μέτωπο στο Νταού ,προς την Κόρινθο.
«Επειδή ακούστηκαν πολλά εγώ θα σας πω τι είδα" είπε ο κατηγορούμενος ο οποίος περιέγραψε πως το μέτωπο που πλησίαζε τα διυλιστήρια «είχε ανεξέλεγκτη φλόγα και έπρεπε να αντιμετωπιστεί άμεσα και να ειδοποιήσουμε και τους επίγειους". Όπως είπε "είχε γίνει μια έκρηξη σε κοντινό βιομηχανικό χώρο και πλησίαζε μεγάλη φλόγα στις εγκαταστάσεις.»
Ο τότε εναέριος συντονιστής περιέγραψε πώς γύρω στις 17.20 η εικόνα της φωτιάς στην Πεντέλη το μέτωπο ήταν ήδη μεγάλο «ελικοειδές που αναπτυσσόταν γρήγορα και κατευθυνόταν προς το Νέο Βουτζά.»
Ο κατηγορούμενος αφού προσγειώθηκε το ελικόπτερο στην Ελευσίνα, πήγε οδικώς στο Μάτι όπου όπως είπε , κατέβηκες στον Ναυτικό Όμιλο όπου βρισκόταν πολύς κόσμος.
Απαντώντας στην κατηγορία που του καταλογίζει πως εγκατέλειψε την θέση του κατά τους κρίσιμους χρόνους ο κατηγορούμενος τόνισε : «Εγώ δεν εγκατέλειψα τα καθήκοντα μου. Ούτε στο γραφείο ήμουν ούτε στο σπίτι μου . Μέσα σε 40 λεπτά πήγα από την Ελευσίνα στην φωτιά για την οποία τώρα κατηγορούμαι. Ενημέρωσα για την εικόνα που είχα τους σωστούς ανθρώπους στους σωστούς χρόνους.»
Καταλήγοντας ο κατηγορούμενος είπε «το συγκεκριμένο φαινόμενο θεωρώ ότι μας ξεπέρασε και σαν πρόσωπα και σαν υποδομή.». Κυβερνήτης ελικοπτέρου: «Κατηγορούμαι επειδή πέταξα!».
Δροσόπουλος: «Υπερέβαλα εαυτόν»
Ο Χρήστος Δροσόπουλος, κυβερνήτης του ελικοπτέρου «ΦΛΟΓΑ 1» στο οποίο βρισκόταν και ο κ. Λάμπρης, άρχισε τη φορτισμένη απολογία του ενώπιον του Τριμελούς Πλημμελειοδικείο της Αθήνας, λέγοντας: «Δηλώνω αθώος. Βρίσκομαι σε αυτή τη θέση διότι υπερέβαλα εαυτόν.»
Ο κ. Δροσόπουλος αμφισβήτησε έντονα, απολογούμενος το κατηγορητήριο που έχει συνταχθεί σε βάρος του, υπεραμυνόμενος των ενεργειών του, το απόγευμα της 23ης Ιουλίου 2018.
«Κατηγορούμαι ότι αποχώρησα στις 17:30 ενώ είχα καύσιμα και θα μπορούσα να μείνω μέχρι τις 17:50. Για εμάς που πετάμε, το αεροπλάνο πρέπει να έχει μία μίνιμουμ ταχύτητα. Είχαμε ένα εναέριο μέσο και έπρεπε να κρίνουμε ότι έπρεπε να φύγουμε για να βάλω καύσιμα. Δεν ξέραμε ποια αεροδρόμια μπορούσαν να μας εξυπηρετήσουν λόγω των καιρικών συνθηκών. Θα πρέπει να έχει καύσιμα το ελικόπτερο έτσι ώστε εάν κάνεις προσπάθεια δύο φορές αποτυχημένη να προσγειωθείς, να έχεις καύσιμα να συνεχίσεις. Κάποιοι στο δικαστήριο σας αντιμετωπίζουν το ελικόπτερο σαν να είναι αυτοκίνητο. Έχω ακούσει τα χίλια μύρια μέσα στο δικαστήριο σας εδώ και δύο χρόνια. Πετούσα σε μία θύελλα 10 με 12 μποφόρ. Εδώ, την ευσυνειδησία και την αίσθηση καθήκοντος, την κάναμε κατηγορητήριο» τόνισε ο κ. Δρακόπουλος.
Στη συνέχεια, ο κατηγορούμενος συναισθηματικά φορτισμένος και ξεσπώντας σε κλάματα, εξήγησε : «Ο ισχυρισμός ότι διέθετα 20 λεπτά καύσιμα είναι εσφαλμένος. Κανένα στοιχείο δε διέλαθε της προσοχής μου, αντίθετα υπερέβην τα εσκαμμένα. Θα έπρεπε να είμαι προσγειωμένος και να μην ελεγχθώ. Όπως αυτοί που έμειναν προσγειωμένοι και ούτε κατάθεση δεν έδωσαν.