Μακρή στο Action 24: Θα υπάρξει και δεύτερη φάση κάλυψης αναπληρωτών καθηγητών
Για τους διορισμούς στα σχολεία της χώρας αλλά και την έξαρση που εμφανίζει η βία ανάμεσα σε μαθητές μίλησε η υφυπουργός Παιδείας.
Καλεσμένη στην εκπομπή «Γεγονότα 2.0» στο Action 24 ήταν η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζέττα Μακρή, η οποία τοποθετήθηκε αναφορικά με ζητήματα που έχουν προκύψει σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων την περασμένη εβδομάδα.
Σχετικά με το ερώτημα για τα κενά με τους αναπληρωτές, η κ. Μακρή τόνισε ότι «ο αριθμός των μόνιμων διορισμών των 10.000 είναι αριθμός ρεκόρ. Προστίθενται στους 30.000 μόνιμους διορισμούς όταν είχαν δεκαετίες να γίνουν μόνιμοι διορισμοί. Στη δε ειδική αγωγή δεν είχαν γίνει ποτέ μόνιμοι διορισμοί».
Και συνέχισε «Όσον αφορά στους αναπληρωτές, στην πρώτη φάση είναι 28.000 αναπληρωτές και θέλω να σας πω ότι για την ειδική αγωγή αυτοί οι διορισμοί είναι 8πλάσιοι σε ειδικό, εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό. Είναι κάτι πολύ συστηματικό και δεν ήταν εύκολο. Παρουσιάζονται κενά τα οποία θα καλύπτονται γρήγορα και προφανώς θα υπάρξει και δεύτερη φάση. Η πολιτεία πρέπει να μεριμνήσει ώστε τα παιδιά να μη μένουν χωρίς δάσκαλο και χωρίς καθηγητή».
Σχολική βία μεταξύ μαθητών
Ερωτώμενη σχετικά με τη σχολική βία που μαστίζει τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, η κ. Μακρή απάντησε ότι «Η πλατφόρμα ισχύει από τον περασμένο Απρίλιο. Έχουν καταγγελθεί και καταγραφεί περίπου 300 περιστατικά, χονδρικά τα 250 είναι από γονείς ή κηδεμόνες και τα υπόλοιπα από μαθητές. Μόνο 17 από αυτά χρειάστηκε να φτάσουν στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή. Τα άλλα λύθηκαν μέσα στο σχολείο. Αποδείχθηκε ότι αυτή η κίνηση χαιρετίσθηκε από την εκπαιδευτική κοινότητα γιατί και οι εκπαιδευτικοί μπορούν πλέον να τα αντιμετωπίσουν αλλά και οι καταγγέλοντες, τα θύματα και οι γονείς τους εξασφαλίζει ότι θα έχουν εχεμύθεια, διακριτικότητα αλλά και ορθή αντιμετώπιση του θέματος. Πολλά περιστατικά προέρχονται από τη χρήση των κινητών τηλεφώνων που καταγράφουν, βιντεοσκοπούν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα. Αυτό έχει τη συνέπεια να αλλάζει κανείς σχολικό περιβάλλον».