Mad Clip - Περιφέρεια Αττικής: Γιατί δεν υπάρχουν μπάρες στο σημείο του δυστυχήματος
Η Περιφέρεια Αττικής εξέδωσε ανακοίνωση για το δυστύχημα στο οποίο έχασε τη ζωή του ο Mad Clip, απαντώντας σε πραγματογνώμονα σχετικά με την απουσία μπαρών ασφαλείας από το σημείο του τροχαίου.
Στην ανακοίνωση, η Περιφέρεια Αττικής επιτίθεται σφοδρά στον πραγματογνώμονα- χωρίς να τον κατονομάζει- για τις δηλώσεις που έχει κάνει για τις μπάρες ασφαλείας.
Σημειώνεται ότι τις τελευταίες ημέρες έχει αναφερθεί στο ζήτημα ο Παναγιώτης Μαδιάς. Σε δηλώσεις του σε αρκετά ΜΜΕ για το τροχαίο στο οποίο έχασε τη ζωή του ο τράπερ, o πραγματογνώμονας έχει επικρίνει την Περιφέρεια γιατί δεν έχουν τοποθετηθεί στο σημείο του δυστυχήματος μπάρες ασφαλείας.
«Έχουν τεχνική σκοπιμότητα, να μειώνεται η σφοδρότητα της πρόσκρουσης- γίνεται προοδευτική απόσβεση της κινητικής ενέργειας- και να επανευθυγραμμίζουν οποιοδήποτε όχημα», έχει αναφέρει μεταξύ άλλων για τις μπάρες ασφαλείας.
Η Περιφέρεια Αττικής κάνει λόγο για «πρόσωπο που αυτοπροσδιορίζεται ως πραγματογνώμονας»- χωρίς να το κατονομάζει- που διακινεί την «ανεύθυνη άποψη ότι ευθύνεται η Περιφέρεια Αττικής για την τραγική κατάληξη του τροχαίου περιστατικού».
«Ο αυτοπροσδιοριζόμενος πραγματογνώμονας ισχυρίζεται ότι θα έπρεπε να υπάρχουν στο συγκεκριμένο οδικό άξονα μπάρες, οι οποίες θα απέτρεπαν αν υπήρχαν, το θάνατο του τραγουδιστή», συνεχίζει η ανακοίνωση, σχολιάζοντας ότι αυτή η άποψη «στερείται σοβαρότητας κι επιστημονικής τεκμηρίωσης».
Επίσης, χαρακτηρίζει «εντελώς ανεύθυνη» αυτή την άποψη και συμπληρώνει ότι όποιος τη διακινεί «λειτουργεί αποπροσανατολιστικά, ως προς τον προσδιορισμό της διακρίβωσης των πραγματικών αιτιών που οδήγησαν στην τραγική απώλεια του καλλιτέχνη».
Κάνοντας ειδικότερη αναφορά στο ζήτημα, η Περιφέρεια Αττικής επισημαίνει ότι «καμία μπάρα ασφαλείας δεν θα μπορεί να εγγυηθεί την αποτροπή θανατηφόρου περιστατικού, αφού οι μεγαλύτερες ταχύτητες που αναπτύσσονται στα crash test των ΜΑΟ για επιβατικά αυτοκίνητα (από το αποτέλεσμα των οποίων εξαρτάται και το αν θα πάρουν πιστοποίηση κατά ΕΝ-1317 ή όχι) είναι 100 και 110Km/h.
Συγκεκριμένα το TB11 (900kg - 100Km/h) και το ΤΒ32 (1500kg – 110Km/h)».
«Για ταχύτητες της τάξης των 150 και 200Km/h κανένα ΣΑΟ δεν είναι πιστοποιημένο, επομένως οι συνέπειες της πρόσκρουσης είναι απρόβλεπτες», συνεχίζει η ανακοίνωση και συμπληρώνει ότι τα crash test διενεργούνται με συγκεκριμένες συνθήκες, με βασική αυτή της γωνίας πρόσκρουσης που είναι 20 μοίρες με το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου. «Κανένα crash test ΣΑΟ δεν διενεργείται με συνθήκες πλαγιολίσθησης, επομένως και εδώ το αποτέλεσμα της πρόσκρουσης είναι απρόβλεπτο», αναφέρει ακόμη η ανακοίνωση.
Σε ό,τι αφορά το σημείο του δυστυχήματος, η Περιφέρεια Αττικής επισημαίνει ότι ο συγκεκριμένος δρόμος, λόγω του γεγονότος ότι διαθέτει μεγάλο πλάτος με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας αλλά και πολύ μεγάλη νησίδα πλάτους πέντε μέτρων μεταξύ των δυο ρευμάτων, «δεν ανήκει στους δρόμους προτεραιότητας για τοποθέτηση μπαρών».
Παράλληλα, η ανακοίνωση επισημαίνει ότι «το όριο ταχύτητας στον συγκεκριμένο δρόμο που διέρχεται κατοικημένη περιοχή είναι 50 χιλιόμετρα. Όποιος υπερβαίνει το όριο αυτό, συνειδητά θέτει σε κίνδυνο τόσο τη ζωή του, όσο και άλλων συνανθρώπων μας».
Τέλος, η Περιφέρεια Αττικής καλεί κάθε είδους πραγματογνώμονα να αναδεικνύει την έννοια της ατομικής ευθύνης όσον αφορά την τήρηση των κανόνων κυκλοφορίας από όλους όπως και «να συμπεριφέρεται με υπευθυνότητα και να μην προσπαθεί να κερδίσει με αστήρικτες απόψεις μερικά λεπτά δημοσιότητας, σε βάρος της αλήθειας».