Μ-346 - Φτάνουν στην Ελλάδα τα υπερσύγχρονα εκπαιδευτικά αεροσκάφη
Έως στις 15 Μαίου αναμένεται φτάνουν στην Ελλάδα τα πρώτα δύο ολοκαίνουργια Μ-346, τα νέα υπερσύγχρονα εκπαιδευτικά αεροσκάφη στα οποία θα εκπαιδεύονται οι Ίκαροι της Πολεμικής Αεροπορίας.
Νέα εποχή στην εκπαίδευση των Ικάρων
Τα δύο Μ-346 που έχουν βαφτεί στα «χρώματα» της Πολεμικής Αεροπορίας ολοκληρώνουν τις πτητικές τους δοκιμές και θα βρίσκονται στην Ελλάδα πριν τις εκλογές, με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας να ετοιμάζει ειδική τελετή για την υποδοχή τους.
Το πρόγραμμα κινείται ταχύτατα και ήδη το προσωπικό της 120 ΠΕΑ εκπαιδεύεται στον νέο τύπο αεροσκάφους. Από τον περασμένο Σεπτέμβριο, 20 τεχνικοί της Πολεμικής Αεροπορίας έχουν μεταβεί στις εγκαταστάσεις της Leonardo στο Μιλάνο της Ιταλίας για να εκπαιδευτούν στην υποστήριξη κάθε συστήματος του αεροσκάφους, ενώ έξι ιπτάμενοι ολοκλήρωσαν την εκπαίδευση τους στους προσομοιωτές της Elbit Systems στο Ισραήλ. Με την άφιξη των δύο Μ-346, οι ιπτάμενοι θα συνεχίσουν την εκπαίδευση τους στην Καλαμάτα από το προσωπικό της εταιρείας ώστε να γίνουν και οι ίδιοι εκπαιδευτές.
Με την άφιξη των Μ-346, η εκπαίδευση των Ελλήνων Ικάρων περνά στη νέα εποχή. Οι ιπτάμενοι της Πολεμικής Αεροπορίας θα προετοιμάζονται για τη μετάβαση στα F-16 Viper, τα Rafale και τα F-35 μέσα από μία υπερσύγχρονη πλατφόρμα που προσφέρει άκρως ρεαλιστικές επιχειρησιακές συνθήκες, συνδυάζοντας τα μοναδικά πτητικά χαρακτηριστικά του αεροσκάφους με την τεχνολογία αιχμής στο έδαφος και τον αέρα. Παράλληλα, ένα πλέγμα από διασυνδεδεμένους προσομοιωτές και σταθμούς εκπαίδευσης στο έδαφος θα δίνουν τη δυνατότητα εκπαίδευσης σε σύνθετα σενάρια με συμμετοχή μεγάλου αριθμού αεροσκαφών, μονάδων επιφανείας και χερσαίων δυνάμεων.
Ο ερχομός των Μ-346 θα σημάνει και τη σταδιακή απόσυρση των θρυλικών πλέον Τ-2Ε Buckeye, του αεροσκάφους που εκπαιδεύει τους Έλληνες αεροπόρους από το 1976. Η Πολεμική Αεροπορία είναι πλέον ο τελευταίος χρήστης του Τ-2Ε που εισήλθε πρώτη φορά σε υπηρεσία στα τέλη της δεκαετίας του 1950. Στις συμβατικές υποχρεώσεις της Elbit πάντως, είναι και η διατήρηση υψηλών διαθεσιμοτήτων για τα Τ-6 Texan II που ανήκουν στην 120 ΠΕΑ Καλαμάτας και αποτελούν το «κατώφλι» των τζετ.