Lou Andreas-Salomé: Αυτή είναι η διάσημη συγγραφέας που τιμά με doodle η Google
Η Λου Αντρέας-Σαλομέ που γενήθηκε στις 12 Φεβρουαρίου 1861 στην Αγία Πετρούπολη και πέθανε 5 Φεβρουαρίου 1937 στο Γκέτινγκεν ήταν διάσημη συγγραφέας, αφηγήτρια, δοκιμιογράφος και ψυχαναλύτρια καταγόμενη από μια Ρωσογερμανική οικογένεια.
Η Λου Αντρέας-Σαλομέ έγινε γνωστή μέσω του συγγραφικού της έργου στους τομείς της θρησκείας, της φιλοσοφίας και της θεωρίας της τέχνης.
Ο πατέρας της Γκούσταφ Λούντβιχ φον Σαλομέ (1807–1878) ήταν στρατιωτικός και καταγόταν από Γάλλους ουγενότους. Μετακόμισε ως παιδί με την οικογένειά του στην Αγία Πετρούπολη το 1810. Η μητέρα Louise Wilm (1823-1913) ήταν δανογερμανικής καταγωγής. Οι δύο παντρεύτηκαν το 1844.
Η Λουίζ φον Σαλομέ ήταν το μόνο κορίτσι από τα έξι παιδιά τους. Μεγάλωσε σε μια πλούσια οικογένεια με ένα ευρύ φάσμα πολιτιστικών ενδιαφερόντων και μιλούσε τρεις γλώσσες: Γερμανικά, Γαλλικά και Ρωσικά. Στη ζωή της ανέπτυξε φιλία με πολλές γνωστές προσωπικότητες, μεταξύ άλλων με τον Ράινερ Μαρία Ρίλκε, τον Φρίντριχ Νίτσε, τον Σίγκμουντ Φρόυντ, την Άννα Φρόυντ και τον Πάουλ Ρέε. Παντρεύτηκε τον ιστορικό Φρίντριχ Καρλ Αντρέας, με τον οποίο ωστόσο δεν είχαν ερωτικές σχέσεις.
Έγραψε πολυάριθμα έργα για τη θρησκεία, την τέχνη και τον πολιτισμό, την ψυχανάλυση και τη λογοτεχνία και δραστηριοποιήθηκε και ως ψυχαναλύτρια. Πέθανε στον ύπνο της το 1937 από καρκίνο. Για τη ζωή της γυρίστηκε το 2016 μια κινηματογραφική ταινία από τη γερμανίδα σκηνοθέτρια Cordula Kablitz-Post. Δείτε το τρέιλερ
Το doodle της Google για την Λου Αντρέας-Σαλομέ
Τι είναι τα doodles
Τα doodles δημιουργούνται από τη Google για να γιορτάσουν γεγονότα, επετείους και γενέθλια καλλιτεχνών, επιστημόνων, μουσικών και άλλων ξεχωριστών προσωπικοτήτων. Η ομάδα μηχανικών και σχεδιαστών doodle της Google (γνωστοί ως doodlers) ψάχνει πάντα για νέες και ενδιαφέρουσες ιδέες.
Το πρώτο doodle είχε δημιουργηθεί το 1998, όταν οι ιδρυτές της Google Λάρι Πέιτζ και Σεργκέι, προκειμένου να ενημερώσουν τους χρήστες ότι θα λείπουν (ήθελαν να πάνε σε φεστιβάλ στην έρημο της Νεβάδα), τοποθέτησαν το σχέδιο μίας φιγούρας σε ράβδο πίσω από το δεύτερο «ο» του λογοτύπου της εταιρείας, ενημερώνοντας έτσι τους χρήστες ότι βρίσκονται εκτός γραφείου. Η ιδέα άρεσε και έκτοτε καθιερώθηκε και εμπλουτίσθηκε.