Lidl: Το πείραμα που θα κάνει σε 30 σούπερ μάρκετ της στην Ελλάδα μέσα στο 2024
Εικοσιπέντε χρόνια παρουσίας συμπληρώνουν φέτος στην Ελλάδα τα σούπερ μάρκετ Lidl. Η αλυσίδα η οποία κατάφερε να αλλάξει την εικόνα της και από discounter να γίνει σήμερα ένας από τους τρεις μεγαλύτερους παίκτες στο λιανεμπόριο τροφίμων συνεχίζει να εξελίσσεται και να δοκιμάζει συνεχώς νέα πράγματα. Στα πλαίσια αυτά θα πειραματιστεί με μία υπηρεσία η οποία γνώρισε κατακόρυφη άνοδο σε όλο τον κλάδο την περίοδο της πανδημίας παγκοσμίως και σε μικρότερο βαθμό στην χώρα μας.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του flash.gr μέσα στην φετινή χρονιά η Lidl θα τοποθετήσει ταμεία self checkout σε περίπου 30 καταστήματα της σε όλη την χώρα. Πρόκειται για τα ταμεία όπου ο πελάτης σκανάρει μόνος του τα προϊόντα που έχει αγοράσει και ολοκληρώνει την διαδικασία πληρωμής χωρίς παρουσία ταμία αλλά υπό την επίβλεψη και την βοήθεια ενός υπαλλήλου της εταιρείας. Οι πιθανές ιδιομορφίες της ελληνικής αγοράς αλλά και η επιτυχία του πειράματος θα κρίνουν αν η υπηρεσία θα επεκταθεί στο σύνολο των σούπερ μάρκετ της Lidl στην Ελλάδα τα οποία ανέρχονται σε 230.
Τα υπέρ και τα κατά
Όπως προαναφέρθηκε, η υπηρεσία του self checkout η οποία υπάρχει στο εξωτερικό εδώ και μία εικοσαετία τουλάχιστον, επανήλθε δριμύτερη την περίοδο της πανδημίας καθώς οι καταναλωτές επέλεγαν να αποφεύγουν τον συνωστισμό στις ουρές και τις επαφές με άλλα άτομα εντός των καταστημάτων. Οι αλυσίδες μέχρι στιγμής δεν έχουν ξεκαθαρίσει εάν είναι υπέρμαχες της υπηρεσίας καθώς αξιολογούν τα θετικά και τα αρνητικά.
Στα θετικά είναι ότι προσφέρουν στους πελάτες τους μία επιλογή η οποία σκοράρει ψηλά στις έρευνες που πραγματοποιούν και σίγουρα η χρήση λιγότερων ατόμων στα ταμεία τα οποία σε περιόδους, όπως η τωρινή που υπάρχει έλλειψη προσωπικού, μπορούν να αξιοποιηθούν σε άλλα πόστα. Στα αρνητικά είναι τα υψηλά ποσοστά λαθών και κλοπών που αποδεδειγμένα λαμβάνουν χώρα μέσω της εξυπηρέτησης self scanning.
Οι υπόλοιποι παίκτες
Στην χώρα μας πέρα από την Σκλαβενίτης η οποία, μέχρι στιγμής, εμφανίζεται αρνητική στην ανάπτυξη της υπηρεσίας, διατηρώντας μόνο τα ελάχιστα self scanning ταμεία που κληρονόμησε από την Carrefour στα υπερμάρκετ της, οι υπόλοιποι μεγάλοι παίκτες φαίνεται να υιοθετούν την τεχνολογία. Η ΑΒ Βασιλόπουλος πέρα από την τοποθέτηση τους σε όλα τα νέα καταστήματα που ανοίγει, την επεκτείνει και στον μεγαλύτερο αριθμό των ήδη υπαρχόντων σούπερ μάρκετ της ενώ σε αντίστοιχες κινήσεις προχωρούν τόσο η Μασούτης όσο και τα My Market.