Λεωφορεία Ελλάδα: Τα γηραιότερα στην Ευρώπη
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) έδωσε στη δημοσιότητα μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έρευνα που αφορά τα αυτοκίνητα κάθε κατηγορίας και είδους που κυκλοφορούν στην Ευρώπη. Τα συμπεράσματα και τα νούμερα αφορούν το 2019 σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Μάλιστα, ιδιαίτερη εντύπωση έκαναν τα ευρήματα που αφορούσαν την κατηγορία των λεωφορείων. Αρχικά να πούμε πως, ενώ συνολικά στην Ευρώπη βρίσκονται περίπου 692.207 λεωφορεία, σχεδόν τα μισά εξ αυτών βρίσκονται σε μόλις τρεις χώρες: Πολωνία, Ιταλία και Γαλλία. Άσχημα όμως φαίνεται να είναι τα νέα για την Ελλάδα. Σύμφωνα με την έρευνα, η μέση ηλικία οχημάτων τέτοιας κατηγορία σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι στα 11,7 χρόνια. Τα νεότερα της παρέας βρίσκονται στην Αυστρία, με μέσο όρο ηλικίας, μόλις 4,8 έτη, ενώ τελευταία και καταϊδρωμένη έρχεται η Ελλάδα, με μέσο όρο ηλικίας τα 19,9 χρόνια.
Σκεφτείτε μόνο πως από το 2010 έως το 2019, προστέθηκαν μόλις 316 λεωφορεία στον συνολικό μας στόλο, με τα υπόλοιπα 26.435(!) να έχουν ηλικία πάνω από 10 έτη. Η αμέσως επόμενη χώρα από εμάς είναι η Πολωνία, με μέσο όρο ηλικίας στόλου τα 15,6 χρόνια.
Έρχονται τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία
Την ευκαιρία να δοκιμάσει πώς θα είναι η μετακίνηση με ένα ηλεκτροκίνητο λεωφορείο είχε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής. Ο κ. Καραμανλής, αφού πρώτα μίλησε στο 4ο Ετήσιο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης, επιβιβάστηκε, τηρώντας τα μέτρα ασφαλείας για τον κορονοϊό, σε ένα ηλεκτροκίνητο λεωφορείο στο Σύνταγμα που έκανε τη δοκιμαστική διαδρομή προς τα Χαυτεία.
Πλέον συμπληρωθεί τρεις μήνες δοκιμαστικής κυκλοφορίας τριών διαφορετικών τύπων ηλεκτρικών λεωφορείων από την ΟΣΥ ΑΕ. Πρόκειται για δύο οχήματα κινεζικής και ένα ευρωπαϊκής τεχνολογίας, από τρεις διαφορετικές εταιρείες που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και διέθεσαν ηλεκτρικά λεωφορεία για δοκιμαστική λειτουργία. Ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει και άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Οι δοκιμές πραγματοποιούνται, εν όψει του μεγάλου διαγωνισμού για την αγορά νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μεγάλο μέρος των οποίων θα είναι ηλεκτροκίνητα, στο πλαίσιο της προσπάθειας μείωσης των ρύπων.