Κυρανάκης: Έρχεται πλατφόρμα εντοπισμού των τρένων - Θα γίνονται ψυχομετρικά τεστ στους εργαζομένους
«Βασικός στόχος τα συστήματα ασφαλείας να μπορούν να αποτρέπουν ανθρώπινα λάθη - Να μπει τέλος στον χαβαλέ στο τηλέφωνο».

Αποφασισμένος να «βάλει τάξη» στον σιδηρόδρομο, εμφανίστηκε από βήματος Ολομέλειας ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, απαντώντας στην αντιπολίτευση, αναφορικά με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, δύο χρόνια μετά από την τραγωδία στα Τέμπη
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης έχει ζητήσει τη διενέργεια ψυχομετρικών τεστ στους υπαλλήλους του ΟΣΕ, ενημερώνοντας ότι εκκινεί άμεσα μέσω του Οργανισμού με το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, προκειμένου τα ψυχομετρικά τεστ να εμπεδωθούν σαν κουλτούρα και στο σιδηροδρομικό.
«Θα μπει τέλος στον χαβαλέ στο τηλέφωνο»
«Οι διάλογοι της ντροπής που ακούσαμε στα Τέμπη να αποτελέσουν παρελθόν. Πρέπει να υπάρχει στρατιωτική πειθαρχία και συναίσθηση καθήκοντος», ανέφερε, ενώ δεσμεύτηκε πως θα περάσουν όλοι οι εργαζόμενοι από την επαναξιολόγηση, λέγοντας πως θα μπει «τέλος στον χαβαλέ στο τηλέφωνο όταν χειριζόμαστε ανθρώπινες ζωές».
Την ίδια στιγμή θα παρουσιαστεί άμεσα νέα «υπερσύγχρονη» πλατφόρμα για τον ακριβή εντοπισμό των τρένων με την οποία ακόμη και οι απλοί πολίτες θα μπορούν να παρακολουθούν την πορεία τους, ώστε να μηδενίσει, όπως είπε, «το εφιαλτικό σενάριο, την ανοιχτή πληγή», δηλαδή την πιθανότητα σύγκρουσης δύο τρένων.
«Εύλογα ρωτούσε η ελληνική κοινωνία πως γίνεται να βλέπω ανά πάσα στιγμή που είναι το ντελίβερι και να μην μπορώ να δω που είναι τα τρένα. Αυτό γιατί συμβαίνει; Διότι στην τεχνολογία του GPS στο κινητό μας, η απόκλιση δυστυχώς είναι έως πέντε δέκα μέτρα. Άρα όταν έχεις διπλή γραμμή, αυτή η απόκλιση, δεν αρκεί για να δώσει ασφαλή εντοπισμό ενός τρένου. Εμείς λοιπόν έχουμε βρει μία τεχνική λύση. Την οποία θα παρουσιάσουμε σε τεχνικό επίπεδο σε λίγες ημέρες. Ώστε να μπορεί ο κάθε πολίτης, όχι απλά το ενιαίο κέντρο κυκλοφορίας του ΟΣΕ , αλλά ο κάθε πολίτης να βλέπει σε μία ανοιχτή πλατφόρμα, την πορεία των τρένων, τα δρομολόγια και να βλέπεις εάν είναι στη γραμμή ανόδου ή στη γραμμή καθόδου», ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός.
Ο ίδιος μίλησε για ένα υπερσύγχρονο κέντρο εκπαίδευσης με προσομοιωτές, που θα δουλεύει με ασκήσεις υπό πίεση για τους μηχανοδηγούς και τους σταθμούς.
«Βασικός στόχος τα συστήματα ασφαλείας να μπορούν να αποτρέπουν ανθρώπινα λάθη»
Ο αναπληρωτής υπουργός έστειλε σε κάθε περίπτωση το μήνυμα πως βασικός στόχος είναι, στον μέγιστο εφικτό βαθμό, τα συστήματα ασφαλείας να μπορούν να αποτρέπουν ανθρώπινα λάθη. Ειδικά για το ETCS και συγκεκριμένα το σύστημα επί συρμού, ανέφερε πως όταν θα λειτουργεί στο σύνολο της γραμμής, «το τρένο να έχει αυτόματη πέδηση, αυτόματο φρενάρισμα. Εκεί θέλουμε να φτάσουμε», όπως υπογράμμισε.
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης σημείωσε την ίδια στιγμή πως πρέπει να ληφθεί μέριμνα για τις κλοπές καλωδίων από τους ρομά, ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Γιώργου Καραμέρου (ΣΥΡΙΖΑ), νομοθετικής ρύθμισης ώστε να αποζημιωθούν συγγενείς θυμάτων, οι οποίοι έχουν εξαιρεθεί λόγω νομικών εμποδίων.
«Κοιμάστε κανονικά. Ο κόσμος φοβάται να ανέβει στα τρένα. Λυπάμαι. Η προσέγγιση σας είναι “τα ζώα μου αργά”», υποστήριξε από την πλευρά του ο Αλέξανδρος Καζαμίας της Πλεύσης Ελευθερίας.