Kρούση της Nissan στην Tesla για συνεργασία στην παραγωγή - Καλπάζει η μετοχή της στο Τόκιο
Η ιαπωνική ομάδα, σύμφωνα με τις πηγές που επικαλούνται οι FT, πιστεύει ότι η κατασκευάστρια εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων ενδιαφέρεται να αποκτήσει τα εργοστάσια της Nissan στις ΗΠΑ.

Άλμα 12% σημείωσε την Παρασκευή ο τίτλος της Nissan στο Τόκιο, μετά το δημοσίευμα των Financial Times ότι ομάδα, με επικεφαλής τον Χίρο Μιζούνο, πρώην μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Tesla, καταρτίζει σχέδια για επένδυση της εταιρείας του Έλον Μασκ στην ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία.
Όπως ανέφερε η εφημερίδα Financial Times την Παρασκευή, μια υψηλού επιπέδου ιαπωνική ομάδα, έχει καταρτίσει σχέδια για να επενδύσει η Tesla του Έλον Μασκ στη Nissan, μετά την κατάρρευση των συνομιλιών συγχώνευσης με τη Honda Motor
Η πρόταση, της οποίας ηγείται ο πρώην μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Tesla, Χίρο Μιζούνο, υποστηρίζεται από τον πρώην πρωθυπουργό Γιοσιχίντε Σούγκα και τον πρώην βοηθό του Χιρότο Ιζούμι, σύμφωνα με την αναφορά, που επικαλείται ανώνυμες πηγές.
Ο όμιλος ελπίζει ότι η Tesla θα γίνει στρατηγικός επενδυτής, καθώς πιστεύουν ότι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο επιθυμεί να αποκτήσει τα εργοστάσια της Nissan στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τους ανθρώπους. Τα εργοστάσια θα τη βοηθούσαν να ενισχύσει την εγχώρια παραγωγή ως απάντηση στις απειλές δασμών του Ντόναλντ Τραμπ.
Το σχέδιο προσέγγισης της Tesla έρχεται αφότου η Nissan αποχώρησε από την πρόταση συγχώνευσης 58 δισ. δολαρίων της Honda, πυροδοτώντας φόβους ότι η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας θα μπορούσε να πέσει σε δυνητικά εχθρικά ξένα χέρια, με την ταϊβανέζικη εταιρεία συναρμολόγησης iPhone, Foxconn, ακτιβιστές και ιδιωτικούς ομίλους να κάνουν κύκλους.
Οι συζητήσεις με τη Honda άρχισαν αρχικά όταν η Foxconn προσέγγισε τον συνεργάτη της Nissan, τη Renault πέρυσι, σχετικά με την αγορά μέρους του μεριδίου της γαλλικής εταιρείας στην ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία. Μετά την κατάρρευση των διαπραγματεύσεων αυτόν τον μήνα, η Foxconn επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της για την απόκτηση μετοχών της Nissan ως μέσο για την επέκταση των δραστηριοτήτων της στην κατασκευή EV.
Ο Σούγκα, ο οποίος παραιτήθηκε από την πρωθυπουργία το 2021, εξακολουθεί να είναι ενεργή προσωπικότητα στην ιαπωνική πολιτική σκηνή, συνεχίζοντας ως μέλος της Κάτω Βουλής της Ιαπωνίας. Ξεκίνησε την πολιτική του καριέρα στη Γιοκοχάμα, όπου εδρεύει η Nissan.
Η πρόταση προβλέπει μια κοινοπραξία επενδυτών, με την Tesla ως τον μεγαλύτερο υποστηρικτή, αλλά περιλαμβάνει επίσης τη δυνατότητα μιας μειοψηφικής επένδυσης από τη Foxconn για να αποτρέψει την πλήρη εξαγορά από τον προμηθευτή της Apple.
Οι μετοχές της Nissan αυξήθηκαν έως και 11,5% στο Τόκιο την Παρασκευή, αφού οι Financial Times ανέφεραν τα σχέδια πριν κλείσουν κατά 9,5%.
Η Nissan και η Izumi αρνήθηκαν να σχολιάσουν. Η Mizuno και η Tesla δεν απάντησαν αμέσως στα αιτήματα για σχολιασμό.
Ο Μασκ απορρίπτει την ιδέα
Ο Μασκ φάνηκε να υποβαθμίζει το ενδιαφέρον του για την απόκτηση των εργοστασίων της Nissan. «Το εργοστάσιο της Tesla ΕΙΝΑΙ το προϊόν. Η γραμμή παραγωγής Cybercab δεν μοιάζει με τίποτα άλλο στην αυτοκινητοβιομηχανία», δημοσίευσε στο X, την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης του, ως απάντηση σε μια ανάρτηση της ιστορίας των FT.
Ένας εκπρόσωπος της Suga αρνήθηκε την άμεση ανάμειξη στη σύνταξη της πρότασης.
Τις τελευταίες εβδομάδες, η Nissan είχε ξεκινήσει τη δική της αναζήτηση για στρατηγικό συνεργάτη στον κλάδο της τεχνολογίας, με ορισμένα μέλη του διοικητικού συμβουλίου να προτείνουν την Tesla και την Apple ως ιδανικούς στόχους, σύμφωνα με δύο άλλα άτομα που γνωρίζουν το θέμα. Τον Νοέμβριο, ξεκίνησε ένα σχέδιο έκτακτης ανάκαμψης που περιελάμβανε απώλειες 9.000 θέσεων εργασίας καθώς έπεσε σε τριμηνιαία απώλεια.
Η Moody's υποβάθμισε την πιστοληπτική ικανότητα της Nissan σε κατάσταση ανεπιθύμητης αξίας την Παρασκευή. Ο Dean Enjo, ανώτερος αναλυτής, ανέφερε «κινδύνους που συνδέονται με την εφαρμογή του νέου σχεδίου αναδιάρθρωσης, την ανανέωση της γηρασμένης σειράς προϊόντων και τις παγκόσμιες εμπορικές πολιτικές».
Με κεφαλαιοποίηση 1,1 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, η Tesla συγκαταλέγεται μεταξύ των πολυτιμότερων εταιρειών στον κόσμο. Ιστορικά, δεν έχει επενδύσει σε εταιρείες αυτοκινήτων και ο Μασκ στρέφει την εστίαση της εταιρείας και τις δαπάνες των 36 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε μετρητά στην αυτόνομη οδήγηση και τη ρομποτική.
Αλλά θέλει επίσης να ενισχύσει την παραγωγή στις ΗΠΑ για να αντισταθμίσει τον αντίκτυπο των επαπειλούμενων δασμών του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ. Ο όμιλος συναρμολογεί όλα τα οχήματά του που πωλούνται στις ΗΠΑ τοπικά, αλλά προμηθεύεται ορισμένα από τα εξαρτήματά του από το Μεξικό και άλλα μέρη του κόσμου.
Η Nissan διαθέτει δύο εργοστάσια συναρμολόγησης στο Τενεσί και τον Μισισιπή με συνολική ετήσια δυναμικότητα περίπου 1 εκατομμυρίου οχημάτων, αλλά παρήγαγε μόνο 525.000 μονάδες εκεί το 2024. Στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσής της, η εταιρεία ανακοίνωσε σχέδια για μείωση της παραγωγικής ικανότητας κατά 20 τοις εκατό παγκοσμίως για να αντιμετωπίσει τις αυξημένες πωλήσεις. Την περασμένη εβδομάδα, είπε ότι σχεδίαζε να μειώσει τις βάρδιες στα δύο εργοστάσια των ΗΠΑ.