Κρασί, μπύρα, τσίπουρο ή ουίσκι; Ποια ήταν τα αγαπημένα ποτά των Ελλήνων το 2023
Μπορεί οι Έλληνες να μην είμαστε τόσο γερά ποτήρια όσο άλλοι λαοί της Ευρώπης όμως υπάρχει ένα ποσοστό πάνω από 50% των συμπατριωτών μας που καταναλώνει αλκοολούχα ποτά από καθημερινά έως μερικές φορές την εβδομάδα. Στους παραπάνω συμπεριλαμβάνονται αυτοί που θα απολαύσουν σπίτι τους ένα κρασί, μία μπύρα ή ένα τσίπουρο καθώς και εκείνοι που στις εξόδους τους θα επιλέξουν ένα κοκτέιλ ή ένα ουίσκι .
Σε πρόσφατη έρευνα (13-27 Νοεμβρίου) που δημοσιοποιήθηκε σήμερα από την εταιρεία Ierax Analytix και στην οποία συμμετείχαν 1.689 άνδρες και γυναίκες άνω των 18 ετών προέκυψε ότι το 34% των ανδρών καταναλώνουν αλκοολούχα ποτά τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα. Το 62% του συνόλου ερωτηθέντων απάντησε ότι καταναλώνει συνήθως σε μπαρ, το 35% στο σπίτι και το υπόλοιπο 3% σε εξωτερικούς χώρους όπως δημόσια πάρκα, παραλίες κ.α.
Από αυτούς που καταναλώνουν ποτά στο σπίτι η πλειοψηφία (πολλαπλές απαντήσεις) ανέφερε ότι το κάνει όταν «αράζει» μόνος του (59%) όταν βλέπει ταινίες με παρέα (41%) και όταν φέρνει παρέα / σύντροφο για κουβέντα (37%). Η προμήθεια των ποτών για το σπίτι γίνεται κυρίως από το σούπερ μάρκετ (71%) και λιγότερο από κάβες (20%) και μίνι μάρκετ και περίπτερα (9%).
Από τα συμπεράσματα της Ιerax, σχετικά με την έρευνα που πραγματοποίησε, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ότι το ποσοστό των ανδρών που καταναλώνουν καθημερινά είναι τριπλάσιο από αυτό των γυναικών. Γενικά οι άνδρες πίνουν συχνότερα από τις γυναίκες. Το 71% πίνει τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα ενώ το αντίστοιχο ποσοστό των γυναικών είναι 50%.
Ποιοι πίνουν τι
Σε όλες τις ηλικίες πρώτη επιλογή είναι το κρασί εκτός από την νεότερη ηλικιακή ομάδα 18-24 ετών για τους οποίους πρώτη έρχεται η μπύρα. Το cocktail είναι πιο αγαπητό στις ηλικίες 25-34 ετών. Για το ούζο, το τσίπουρο και το ουίσκι τα ποσοστά αυξάνονται όσο αυξάνονται και οι ηλικίες ενώ αντίθετα για την τεκίλα η κατανάλωση μειώνεται όσο προχωράει η ηλικία. Σε ότι αφορά στο τζιν το προτιμούν οι ηλικίες έως 34 ετών όπου η προτίμηση είναι διπλάσια σε ότι αφορά μεγαλύτερες ηλικίες.
Οι κορυφαίες τρεις επιλογές των γυναικών είναι: κρασί, cocktail, μπίρα και μετράει σε αυτές περισσότερο από τους άνδρες η πρόταση του barman. Σε ότι αφορά τους άνδρες οι κορυφαίες επιλογές τους είναι: μπίρα, κρασί, ουίσκι, ούζο, cocktail και σε αντίθεση με τις γυναίκες ενδιαφέρονται περισσότερο για την μάρκα του ποτού που θα επιλέξουν.