Κώστας Αρζόγλου: Με συνέλαβαν επί Χούντας πάνω στη σκηνή – Έμεινα στα κρατητήρια της Μεσογείων κανένα 10ήμερο
Καλεσμένος του Φώτη Σεργουλόπουλος και της Τζένης Μελιτά ήταν ο ηθοποιός, Κώστας Αρζόγλου, στην εκπομπή «Πρωίαν σε είδον τη μεσημβρίαν» και με αφορμή την επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, αφηγήθηκε την προσωπική του εμπειρία.
Ο ηθοποιός μίλησε για τη σύλληψη και την φυλάκισή του από τη Χούντα των Συνταγματαρχών. Όπως είπε βρισκόταν στο θέατρο Αθηνά όπου έπαιζε στην παράσταση Πινόκιο: «Παίζαμε στο θέατρο Αθηνά τον Πινόκιο, η Χούντα έκανε προληπτικές συλλήψεις, γιατί πλησίασε η 21η Απριλίου και φοβούνταν μήπως γίνει κάτι. Άρχισαν να με ψάχνουν από τις 19. Είχαν πληροφορίες για μένα ήδη από τότε που παίζαμε την «Ιστορία του Αλή Ρέτζο» ότι οι αντιστασιακοί αντάλλασσαν σημειώματα στα σκοτάδια. Πήγα σε μία φίλη μου, της χτύπησα το παντζούρι στις 3 τα ξημερώματα και μπήκα απ’ το παράθυρο. Στις 5 ακούμε ξαφνικά βήματα στην αυλή, είχαν περικυκλώσει το σπίτι. Έφυγα από την πόρτα της κουζίνας, πήδηξα κάτι μάντρες και ξέφυγα», περιέγραψε ο Κώστας Αρζόγλου.
Την επόμενη φορά όμως ήταν καλύτερα προετοιμασμένοι και τον πρόλαβαν επί σκηνής: «Αφού πέρασε η 21η Απριλίου, παίρνω τηλέφωνο την Ξένια Καλογεροπούλου και της λέω: παίζουμε. Και μόλις παίξαμε στη μέση της σκηνής ανεβαίνουν οι Ασφαλίτες, με συλλαμβάνουν. Ο Γιάννης Φέρτης μου έφερε μία κουβέρτα. Τότε με πηγαίνουν στη Μεσογείων. Και εκεί απομόνωση. Ήταν ανήκουστο αυτό το πράγμα», είπε για την ημέρα που συνελήφθη, ενώ ακολούθησε και βία: «Όχι βασανιστήρια, κάτι χαστούκια έφαγα από τον Μάλλιο. Έκατσα εκεί κανένα 10ήμερο», ήταν όσα πέρασε στα κρατητήρια ο ηθοποιός.
Το ερώτημα που θέτει είναι πως άντεξε ένας ολόκληρος λαός να τον προσβάλλουν για 7 χρόνια και να υπομένουν της θηριωδίες: «Επί 7 χρόνια αναρωτιέμαι αυτά τα 10 εκατομμύρια Έλληνες τι έκαναν. Ήταν αναξιοπρεπές να περπατάς στο πεζοδρόμιο και να σου ζητάνε ταυτότητα, να πρέπει να την έχεις πάντα πρόχειρη στο τσεπάκι και να τη δείχνεις. Και ακόμη πιο αναξιοπρεπές ήταν να σε κυβερνούν δευτεράντζες», ήταν τα λόγια που χρησιμοποίησε για να χαρακτηρίσει το ποιόν των χουντικών.