KIA: Πρωτοποριακό crossover EV6 [pics]
To Kia EV6 επαναπροσδιορίζει τα όρια της ηλεκτρικής κινητικότητας με τον εμπνευσμένο σχεδιασμό, τις συναρπαστικές επιδόσεις και την καινοτομία του εσωτερικού χώρου
-Το EV6 είναι το πρώτο BEV μοντέλο της Kia που βασίζεται στη νέα ειδική πλατφόρμα για EV
- Με επιλογή ανάμεσα σε διάφορες εκδόσεις συστημάτων μετάδοσης μηδενικών ρύπων
- 800V ταχυφόρτισης από το 10% έως 80% σε μόλις 18 λεπτά, 100 χιλιόμετρα αυτονομίας σε λιγότερο από 4,5 λεπτά
- Το EV6 GT επιταχύνει για το 0-100 χλμ./ώρα σε 3,5 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 260 χλμ./ώρα
- Η νέα αρχιτεκτονική EV προσφέρει ευρύχωρο εσωτερικό και υψηλής τεχνολογίας χαρακτηριστικά για μια διαισθητική εμπειρία χρήστη
- Στα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού περιλαμβάνονται τα Highway Driving Assist 2 και Remote Smart Parking Assist
Το νέο Kia EV6 προσφέρει αυτονομία, μηδενικές εκπομπές, εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση 800V και ελκυστικό στυλ που το τοποθετεί στην αγορά των crossover SUV. Το EV6 είναι το πρώτο μοντέλο της Kia που βασίζεται στην ειδική νέα πλατφόρμα της εταιρείας αποκλειστικά για τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV).
Αυτό το πρωτοποριακό crossover - το πρώτο αποκλειστικά BEV που κυκλοφόρησε με τη νέα φιλοσοφία σχεδίασης Kia "Opposites United" χαρακτηρίζεται από τη μελλοντική σχεδίαση EV που ενσωματώνει λεπτομέρειες υψηλής τεχνολογίας. Κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε διάφορες εκδόσεις κινητήρων και μπαταριών μεγάλης αυτονομίας. Η ικανότητα φόρτισης 800V σημαίνει ότι το EV6 μπορεί να φτάσει από το 10% έως το 80% φόρτισης της μπαταρίας σε μόλις 18 λεπτά, ενώ η έκδοση GT, σχεδιασμένη για τους οδηγούς που επιθυμούν μία συναρπαστική εμπειρία οδήγησης, μπορεί να καλύψει το 0-100 χλμ./ώρα σε 3,5 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα στα 260 χλμ./ώρα.
Το EV6 είναι το πρώτο BEV που παράγεται από την Kia χρησιμοποιώντας την ολοκαίνουργια πλατφόρμα Electric-Global Modular Platform (E-GMP) και αποτελεί το πρώτο βήμα της μετάβασης της Kia στη νέα εποχή της ηλεκτροκινητικότητας με το νέο σύνθημα, «Movement that inspires». Ξεκινά επίσης την εφαρμογή της μεσοπρόθεσμης αλλά και μακροπρόθεσμης στρατηγικής για οχήματα BEV, υβριδικά plug-in(PHEV) και υβριδικά ηλεκτρικά(HEV) για να καλύψει το 40% των συνολικών πωλήσεών της έως το 2030, με ετήσιο στόχο πωλήσεων 1,6 εκατομμύρια μονάδες για αυτά τα φιλικά προς το περιβάλλον μοντέλα. Ως μέρος αυτού η Kia στοχεύει στην αύξηση των πωλήσεων BEV σε 880.000 μονάδες το 2030.
Το EV6 θα κατασκευάζεται στη Νότια Κορέα. Θα κυκλοφορήσει σε επιλεγμένες παγκόσμιες αγορές από το δεύτερο εξάμηνο του 2021, με τις online κρατήσεις να ξεκινούν από τις 30 Μαρτίου σε ορισμένες αγορές.
Νέα κατεύθυνση σχεδιασμού Kia
Η νέα σχεδιαστική γλώσσα επιτυγχάνει μια ισορροπία μεταξύ αντίθετων επιρροών
Το EV6 σχεδιάστηκε σύμφωνα με τη νέα φιλοσοφία «Opposites United», η οποία εμπνέεται από τις αντιθέσεις που υπάρχουν στη φύση και στην ανθρωπότητα. Στο επίκεντρο της σχεδιαστικής φιλοσοφίας υπάρχει μια νέα οπτική ταυτότητα που προκαλεί θετικές επιρροές και φυσική ενέργεια, μέσα από αντίθετους συνδυασμούς από αιχμηρά στιλιστικά στοιχεία και ανάγλυφα σχήματα.
Σχεδιασμένη για να προσφέρει κάτι διαφορετικό στην κατηγορία crossover, η έκδοση GT του EV6 προσφέρει ένα ιδιαίτερο, εντυπωσιακό αμάξωμα με χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας, καθώς και πρωτοφανή επίπεδα απόδοσης από ένα ηλεκτρικό μοντέλο της Kia.
Από μπροστά, το «tiger face» της Kia έχει διασκευασθεί εκ νέου για την ψηφιακή εποχή. Αποτελώντας μέρος του «Digital Tiger Face», τα φώτα ημέρας εμφανίζουν μια κομψή, μοντέρνα εμφάνιση και περιλαμβάνουν ένα «διαδοχικό» δυναμικό μοτίβο φωτισμού. Κάτω από αυτό, μια χαμηλή εισαγωγή αέρα διευρύνει οπτικά το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, τονίζοντας την εικόνα υψηλής τεχνολογίας.
Το προφίλ εμφανίζει μια σιλουέτα εμπνευσμένη από ένα δυναμικό crossover, η οποία είναι μοντέρνα, κομψή και αεροδυναμική. Μια χαρακτηριστική γραμμή τρέχει κατά μήκος του κάτω μέρους των πορτών, δίνοντας την εικόνα πως τα τόξα των τροχών ανασηκώνονται προς τα πάνω και γενικότερα την εικόνα ενός επιμηκυμένου προφίλ. Σχεδιασμένο εν μέρει για απόλυτη αεροδυναμική απόδοση, το πίσω μέρος χαρακτηρίζεται από μια κεκλιμένη κολόνα C με ενσωματωμένα μαύρα γυαλιστερά πλαίσια που μοιάζουν σα να εκτείνουν το κρύσταλλο των παραθύρων. Πάνω από αυτά βρίσκεται μία διακριτική αεροτομή οροφής που διοχετεύει τον αέρα προς τα κάτω και προς την ειδικά διαμορφωμένη πόρτα σα μια κάτω αεροτομή, που βρίσκεται πάνω από το πίσω φως του αυτοκινήτου.
Εμπνευσμένη καμπίνα
Ευπροσάρμοστο και ευρύχωρο εσωτερικό χάρη στην επίπεδη μπαταρία κάτω από το δάπεδο
Το EV6 είναι ένα ξεχωριστό προϊόν της σύγχρονης EV εποχής και ο εσωτερικός σχεδιασμός επωφελείται σημαντικά από την ειδική πλατφόρμα E-GMP της Kia. Παρά τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις του EV6, το μεταξόνιο των 2.900 χιλιοστών οδηγεί σε χώρο καμπίνας παρόμοιο με πολλά SUV μεσαίου μεγέθους.
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία είναι η high-tech ελαφρώς κυρτή οθόνη πολυμέσων. Η απλοϊκότητα της σχεδίασης της ευρείας οθόνης και συνολικά του ταμπλό προσδίδει στο εσωτερικό μια διαφορετική αίσθηση.
Τα άνετα καθίσματα είναι λεπτά, ελαφριά και επενδυμένα με μοντέρνα, ενδιαφέροντα οπτικά υφάσματα που δημιουργήθηκαν με ανακυκλωμένα πλαστικά - ισοδύναμα με 111 πλαστικά μπουκάλια νερού.
Το EV6 προσφέρει έξυπνη και ευέλικτη εσωτερική διαρρύθμιση με πληθώρα χώρων αποθήκευσης καμπίνας, συμπεριλαμβανομένων 520 λίτρων (VDA) του πορτμπαγκάζ.
Με τα καθίσματα της δεύτερης σειράς αναδιπλωμένα προς τα κάτω, η χωρητικότητα αυξάνεται στα περίπου 1.300 λίτρα. Επίσης, το αυτοκίνητο διαθέτει μπροστινό πορτμπαγκάζ 52 λίτρων για τα 2WD μοντέλα και 20 λίτρων για τα AWD μοντέλα.
Ηλεκτρική ενέργεια
Μεγάλη αυτονομία, τετρακίνηση και μηδενικές εκπομπές
Το EV6 προσφέρεται σε μια ευρεία γκάμα εκδόσεων μηδενικών εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων των long-range (υψηλής αυτονομίας) μπαταριών (77,4 kWh) και standard-range (στάνταρ αυτονομίας) μπαταριών (58,0 kWh) ενώ το EV6 GT θα διαθέτει μόνο μπαταρία υψηλής αυτονομίας.
Η έκδοση 2WD με μπαταρία 77,4 kWh μπορεί να κινηθεί για πάνω από 510 χιλιόμετρα, με μία μόνο φόρτιση στο συνδυασμένο κύκλο WLTP. Με μέγιστη ροπή 605 Nm διαθέσιμη στην έκδοση AWD, το EV6 μπορεί να επιταχυνθεί για το 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα. Η μπαταρία των 77,4 kWh συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 168 kW (229 PS) που κινεί τους πίσω τροχούς και για τα μοντέλα AWD με δυο ηλεκτρικούς κινητήρες που τροφοδοτούν τον εμπρός και τον πίσω άξονα παράγοντας συνολικά 239kw(325ps).
Το EV6 με την μπαταρία 58,0 kWh μπορεί να επιταχυνθεί κάνοντας το 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα, με διαθέσιμη μέγιστη ροπή 605 Nm στην έκδοση AWD. Η μπαταρία 58,0 kWh συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 125 kW που κινεί τους πίσω τροχούς: τα μοντέλα AWD διαθέτουν δυο ηλεκτρικούς κινητήρες, που τροφοδοτούν τον εμπρός και πίσω άξονα παράγοντας συνδυαστικά 173kw(235ps).
Ευελιξία πλατφόρμας για κορυφαία ηλεκτρική απόδοση
Η νέα ειδική πλατφόρμα E-GMP της Kia μειώνει την πολυπλοκότητα μέσω της διαμόρφωσης και της τυποποίησης, επιτρέποντας την ταχεία και ευέλικτη εξέλιξη προϊόντων με ποικίλα χαρακτηριστικά. Αυτή η ευελιξία μπορεί να ικανοποιήσει διάφορες ανάγκες των πελατών για απόδοση του οχήματος σε μια μοναδική σειρά μοντέλων όπως το EV6.
Εξοπλισμένο με δύο κινητήρες 430 kW, το EV6 GT φέρνει την ηλεκτρική απόδοση σε άλλο επίπεδο. Με μέγιστη ροπή 740 Nm, η έκδοση AWD GT επιταχύνεται από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα και μπορεί να φτάσει στην τελική ταχύτητα των 260 χλμ./ώρα. Με την προσθήκη του ηλεκτρονικού λογισμικού Limited Slip Differential, μόνο στην έκδοση EV6 GT οι οδηγοί θα μπορούν να απολαύσουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά με απόλυτη ασφάλεια και σε όλες τις συνθήκες.
Ταχύτατη φόρτιση 800V
Φόρτιση στο 80% σε μόλις 18 λεπτά, νέα δυνατότητα φόρτισης από το αυτοκίνητο (vehicle-to-load, V2L)
Το EV6 προσφέρει δυνατότητες φόρτισης 800V και 400V, χωρίς την ανάγκη για πρόσθετα εξαρτήματα ή προσαρμογείς. Το αυτοκίνητο έχει δυνατότητα τάχιστης φόρτισης από το 10% έως το 80% σε μόλις 18 λεπτά και στις 2 εκδοχές μπαταρίας ή φόρτισης που επαρκεί για την κάλυψη 100 χιλιομέτρων σε λιγότερο από 4,5 λεπτά όταν συνδυάζεται(2WD) με την επιλογή μπαταρίας 77.4 kwh.
Το σύστημα φόρτισης του αυτοκινήτου είναι πιο ευέλικτο από τα BEV της προηγούμενης γενιάς χάρη στην ενσωματωμένη μονάδα ελέγχου φόρτισης (Integrated Charging Control Unit, ICCU). Η ICCU επιτρέπει μια νέα λειτουργία οχήματος προς καταναλωτή (V2L), η οποία είναι ικανή να χρησιμοποιεί ενέργεια από την μπαταρία του αυτοκινήτου. Η λειτουργία V2L μπορεί να παρέχει ισχύ έως και 3,6 kW ισχύος και να τροφοδοτεί για παράδειγμα ταυτόχρονα μια τηλεόραση 55 ιντσών και ένα κλιματιστικό για περισσότερες από 24 ώρες. Το σύστημα μπορεί επίσης να φορτίσει ένα άλλο EV, αν χρειαστεί.
Με φόρτιση άνω του 35% στην μπαταρία, το EV6 μπορεί να ρυμουλκήσει τρέιλερ βάρους έως 1.600 κιλών. Μαζί με τη λειτουργία V2L, οι ιδιοκτήτες EV6 μπορούν να πάρουν ό, τι χρειάζονται σε μια υπαίθρια περιπέτεια με φίλους και συγγενείς και να τα κάνουν όλα με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Ανάκτηση ενέργειας
Μέγιστη αυτονομία και οικονομία
Το EV6 είναι εξοπλισμένο με τεχνολογίες ανάκτησης ενέργειας για μεγιστοποίηση της αυτονομίας. Μεταξύ αυτών και η τελευταία γενιά αντλίας θερμότητας της Kia(στάνταρντ), η οποία αξιοποιεί τη θερμότητα που εκλύεται από το σύστημα ψύξης του αυτοκινήτου. Αυτό διασφαλίζει ότι στους -7 βαθμούς Κελσίου το αυτοκίνητο μπορεί να επιτύχει το 80% της αυτονομίας που θα ήταν εφικτή στους 25 βαθμούς Κελσίου.
Επίσης διαθέτει και την τελευταία γενιά του έξυπνου συστήματος ανάκτησης ενέργειας πέδησης της Kia, το οποίο ελέγχεται από τα paddles πίσω από το τιμόνι, ώστε οι οδηγοί να μπορούν να επιβραδύνουν γρήγορα και εύκολα το αυτοκίνητο και να ανακτούν κινητική ενέργεια για να μεγιστοποιήσουν την αυτονομία και την απόδοση. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ έξι επιπέδων ανάκτησης (κανένα, 1 έως 3, «i-PEDAL» ή αυτόματη λειτουργία), ανάλογα με το επιθυμητό επίπεδο ανάκτησης ενέργειας. Το πρόγραμμα οδήγησης «i-PEDAL» επιτρέπει επίσης στο αυτοκίνητο να ανακτά τη μέγιστη ποσότητα ενέργειας από τα φρένα του και δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να ακινητοποιεί ομαλά το αυτοκίνητα χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιήσει το πεντάλ των φρένων.
Τεχνολογία
Νέες δυνατότητες συνδεσιμότητας και infotainment στην εποχή της ηλεκτροκίνησης
Το EV6 εισάγει μια σειρά τεχνολογιών που βελτιώνουν την ασφάλεια, τη συνδεσιμότητα και το infotainment. Έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν τα ταξίδια πιο ασφαλή, πιο εύκολα και λιγότερο αγχωτικά.
Το υψηλής τεχνολογίας σύστημα infotainment αποτελείται από δύο οθόνες 12 ιντσών. Οι καμπύλες οθόνες που χρησιμοποιούνται στο EV6 έχουν λεπτές μεμβράνες που χρησιμοποιούν νέα δομή και προηγμένη τεχνολογία για τη μείωση της επίδρασης του φωτός. Το ταμπλό και το σύστημα ψυχαγωγίας συνδέονται σαν να τυλίχθηκαν γύρω από ένα σώμα με ένα ενισχυμένο κρύσταλλο. Εκτείνεται από το τιμόνι στο μέσο του αυτοκινήτου, διαθέτει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων μπροστά από τον οδηγό και ένα σύστημα infotainment πάνω από την κεντρική κονσόλα.
Το EV6 διαθέτει επίσης ένα σύστημα HUD (Head Up Display) επαυξημένης πραγματικότητας (AR), το οποίο προβάλλει πληροφορίες οδήγησης στη βάση του παρμπρίζ και εντός του οπτικού πεδίου του οδηγού. Το σύστημα εμφανίζει ειδοποιήσεις από το προηγμένο σύστημα υποβοήθησης του οδηγού (Advanced Driver Assistance System), δεδομένα για την ταχύτητα του οχήματος και τις οδηγίες πλοήγησης στροφή προς στροφή.
Επίσης, περιλαμβάνεται η τελευταία έκδοση του Kia Connect, του πρωτοποριακού συστήματος διασύνδεσης της Kia, που στο παρελθόν ονομαζόταν UVO, το οποίο διαθέτει μια σειρά από υπηρεσίες πραγματικού χρόνου της Kia και ενημερώσεις over-the-air (OTA). Προσβάσιμο μέσω της οθόνης αφής, το Kia Connect επιτρέπει στους χρήστες να βρίσκουν τοποθεσίες σημείων φόρτισης EV και τις τιμές χρέωσής τους, να βλέπουν την κατάσταση φόρτισης του αυτοκινήτου τους, να σχεδιάζουν έξυπνα χρονοδιαγράμματα φόρτισης και να ελέγχουν την αυτονομία με βάση το υπάρχον επίπεδο φόρτισης.
Διατίθεται επίσης, για πρώτη φορά σε ένα Kia BEV, ένα ισχυρό ηχοσύστημα surround 14 ηχείων της Meridian® που προσφέρει μια πραγματικά καθηλωτική εμπειρία ήχου. Το ηχοσύστημα των 14 ηχείων έχει σχεδιαστεί από τους ειδικούς της Meridian και διαθέτει αρκετές από τις τεχνολογίες επεξεργασίας ψηφιακού σήματος (DSP) που έχει εξελίξει η πρωτοπόρος στον ήχο βρετανική εταιρεία. Η βασική φιλοσοφία ήχου της Meridian έχει ενσωματωθεί στο EV6 επιτρέποντας στους πελάτες να απολαμβάνουν φυσικό, ζωντανό και αυθεντικό ήχο εν κινήσει.
Το σύστημα ηχείων προσφέρει επίσης το Active Sound Design (ASD), μια επίσης νέα λειτουργία της Kia, που παρέχει στους οδηγούς ηχητική πληροφόρηση σχετικά με την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου και ελέγχεται μέσω διεπαφής.
Ασφάλεια και ευκολία
Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και έξυπνη υποβοήθηση στάθμευσης από μακριά (Remote Smart Parking Assist)
Το EV6 προσφέρει κορυφαία επίπεδα ασφάλειας και ευκολίας χάρη στην ενισχυμένη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS). Συμβάλλουν στη μείωση πολλών εγγενών κινδύνων και πιέσεων από την οδήγηση, προστατεύοντας τόσο τους επιβάτες όσο και τους άλλους χρήστες του δρόμου σε κάθε ταξίδι.
Το Safe Exit Assist (SEA) βοηθά τους ανθρώπους να αποφεύγουν τυχόν συγκρούσεις με το όχημα που ακολουθεί κατά την έξοδό τους από το EV6. Όταν ένας επιβάτης ανοίγει την πόρτα προκειμένου να βγει από το αυτοκίνητο σε μια στάση το σύστημα προειδοποιεί εάν εντοπιστεί ένα όχημα που πλησιάζει από πίσω. Το SEA βοηθά επίσης να παραμένει η πίσω πόρτα κλειστή μέσω της λειτουργίας της ηλεκτρονικής παιδικής κλειδαριάς.
Το Lane Follow Assist (LFA) βοηθά στο να παραμένει το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας. Κατά την οδήγηση, το LFA μπορεί να ενεργοποιηθεί και να απενεργοποιηθεί με το πάτημα ενός κουμπιού.
Το Highway Driving Assist 2 (HDA 2) βοηθά στη διατήρηση μιας καθορισμένης απόστασης και ταχύτητας από το όχημα που προπορεύεται όταν κινείστε σε αυτοκινητόδρομο και επίσης βοηθά στο να είναι το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας, ακόμη και σε μια καμπή. Σε περίπτωση που ένα άλλο όχημα βρίσκεται σε κοντινή απόσταση, το HDA 2 βοηθά στην προσαρμογή της διαδρομής του EV6, ώστε να αποφευχθεί τυχόν κίνδυνος σύγκρουσης. Επίσης, με τα χέρια του οδηγού στο τιμόνι και πάνω από μια συγκεκριμένη ταχύτητα, ένα κλικ στο μοχλοδιακόπτη των φλας θα μετακινήσει το αυτοκίνητο στην αντίστοιχη λωρίδα.
Το Remote Smart Parking Assist (RSPA) βοηθά στην απομακρυσμένη στάθμευση ή στην έξοδο από θέση στάθμευσης με τον οδηγό να ελέγχει το EV6 από το εξωτερικό του αυτοκινήτου.