«Καλπάζουν» οι τηλεφωνικές απάτες: Του έταξαν επιστροφή φόρου
Ολοένα και πληθαίνουν οι τηλεφωνικές απάτες, με επιτήδειους να βρίσκουν συνεχώς διάφορα προσχήματα και ευφάνταστους τρόπους για να εξαπατούν ανυποψίαστους πολίτες με σκοπό να τους αποσπάσουν μεγάλα χρηματικά ποσά.
Με αφορμή δύο υποθέσεις τέτοιων περιστατικών σε Κεφαλονιά και Λευκάδα η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ιονίων Νήσων κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και προειδοποιεί τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί.
Πιο συγκεκριμένα στην Κεφαλονιά άγνωστος επικοινώνησε με τον άνδρα τηλεφωνικά προφασιζόμενος τον υπάλληλο τράπεζας. Στη συνέχεια με πρόσχημα τη καταβολή φόρου για επιστροφή χρημάτων που δικαιούται κατάφερε να του αποσπάσει το συνολικό χρηματικό ποσό των -9.271- ευρώ.
Στη δεύτερη περίπτωση, στη Λευκάδα, σύμφωνα με την καταγγελία, άγνωστος κατάφερε και απέσπασε από πολίτη το χρηματικό ποσό των -3.250- ευρώ, ως προκαταβολή για πώληση μηχανήματος, για το οποίο είχε αναρτήσει αγγελία σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς ποτέ να ολοκληρωθεί η παραπάνω αγοραπωλησία.
Προς αποφυγή τέτοιων περιστατικών εξαπάτησης, η Ελληνική Αστυνομία συνιστά:
- Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας “πλησιάζουν” ως γνωστοί συγγενικών – φιλικών προσώπων.Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας.
- Στην περίπτωση αυτή, να προσέχετε τα προσωπικά σας αντικείμενα, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αφαίρεσής τους με τη μέθοδο της απασχόλησης.
- Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.)
- Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
- Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας.Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
- Να μην πείθεσθε εύκολα σε ευκαιριακές αγορές προϊόντων που σας προτείνουν άγνωστα άτομα, ιδιαίτερα δε δίχως να δείτε πρώτα τα προϊόντα αυτά.
- Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει
- .Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.
- Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
- Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).