Καθημερινός Γολγοθάς στο Μετρό: Καύσωνας χωρίς σκάλες και ασανσέρ- Ξυλοδαρμοί και πορτοφολάδες
Το φωτορεπορτάζ του flash.gr: Οι καταγγελίες των εργαζομένων για την καθημερινά επεισόδια βίας και παραβατικότητας αλλά και οι δυσκολίες στην μετακίνηση των ΑΜΕΑ
Όταν πίσω στο μακρινό πλέον 2000, ξεκίνησαν να λειτουργούν οι πολυπόθητες γραμμές του Μετρό 2 και 3, για τους πολίτες της Αθήνας ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά και η χρήση τους από εκατοντάδες χιλιάδες άτομα καθημερινά έκανε τις μετακινήσεις όλων στην πρωτεύουσα της Ελλάδας πιο εύκολη.
Από τότε μέχρι σήμερα κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι και παρά το γεγονός ότι το δίκτυο του Μετρό επεκτείνεται διαρκώς με νέους σταθμούς αλλά και νέες γραμμές, μαζί με το χρόνο που πέρασε ήρθαν και τα προβλήματα που λίγο λίγο δείχνουν να διογκώνονται.
Χωρίς να μπορεί να πει κάποιος ότι εκείνη η πρώτη λάμψη του καινούριου έχει χαθεί ολοκληρωτικά, σίγουρα έχει χάσει τη γυαλάδα του σε κάποια σημεία, ενώ έχει αρχίσει να μαυρίζει σε κάποια άλλα.
Ελλείψεις σε προσωπικό, ελλείψεις σε συρμούς αλλά και ο κακός αρχικός σχεδιασμός κάποιων υποδομών έχουν αρχίσει και κάνουν όλο και πιο ορατά προβλήματα που τα βλέπουν και τα ζουν όχι μόνο οι εργαζόμενοι στο μετρό αλλά και οι επιβάτες που το χρησιμοποιούν καθημερινά.
Το Flash.gr με αφορμή την τελευταία ανακοίνωση του συνδικάτου σταθμαρχών - εργαζομένων «Πρώτη Γραμμή» αναφορικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν εργαζόμενοι και επιβάτες, μίλησε με τον πρόεδρο Λεωνίδα Γεωργόπουλο για όλα αυτά που βασανίζουν την καθημερινότητα τους στο δίκτυο του ΜΕΤΡΟ.
Χωρίς ανελκυστήρες, κυλιόμενες σκάλες και κλιματισμό
Η μέρα που συναντηθήκαμε ήταν με θερμοκρασίες καύσωνα που ξεπερνούσαν τους 40 βαθμούς και αυτόματα η συζήτηση μας ξεκίνησε απο εκεί. Όπως μας είπε ο πρόεδρος του συνδικάτου, ανελκυστήρες και κυλιόμενες σκάλες είναι τα πρώτα θύματα των υψηλών θερμοκρασιών. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο τρόπος που αυτά τα συστήματα σχεδιάστηκαν χωρίς να έχουν υπόψιν τις υψηλές θερμοκρασίες της χώρας, είναι ο βασικός λόγος που καταλήξουν να υπερθερμαίνονται και να σταματά η λειτουργία τους τις στιγμές που κόσμος τα έχει περισσότερο ανάγκη καθώς με τους 40 βαθμούς γίνεται ακόμα πιο δύσκολη η είσοδος και έξοδος στους σταθμούς.
Το πρόβλημα είναι πολύ μεγαλύτερο για επιβάτες ΑΜΕΑ καθώς στιγμές που έχουν σταματήσει όλοι οι ανελκυστήρες από ένα σταθμό γίνεται κυριολεκτικά απροσπέλαστος για αυτούς τους επιβάτες.
Φυσικά σε όλο αυτό θα πρέπει να προσθέσουμε και την έλλειψη κλιματισμού από τους περισσότερους συρμούς πράγμα που μοιάζει περίεργο αν σκεφτεί κάποιος ότι είμαστε σε μία χώρα που σχεδόν τους μισούς μήνες του έτους έχουμε υψηλές θερμοκρασίες.
Κλοπές και ξυλοδαρμοί
Στη συνέχεια ο πρόεδρος του συνδικάτου αναφέρθηκε στην ασφάλεια των επιβατών και του προσωπικού. Το πολυδιαφημισμένο σχέδιο «Αριάδνη» για την φύλαξη των σταθμών από αστυνομικές δυνάμεις που ανακοινώθηκε το 2021 με αφορμή τον ξυλοδαρμό εργαζομένου, φαίνεται πως έχει ατονήσει σημαντικά για να μην πούμε ότι έχει απλά σταματήσει.
Οι κλοπές από συμμορίες πορτοφολάδων που αλωνίζουν είναι καθημερινό φαινόμενο μαζί με επιθέσεις και ξυλοδαρμούς που λαμβάνουν χώρα μέσα στους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ αλλά και στους συρμούς. Γκράφιτι και επιβίβαση χωρίς εισιτήριο συμπληρώνουν το σκηνικό. Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν πως νιώθουν μόνοι και ανυπεράσπιστοι σε αυτή την κατάσταση καθώς η εμφάνιση των αστυνομικών δυνάμεων που θα είχαν το ρόλο της διατήρησης της τάξης είναι από ελάχιστη έως καθόλου.
Αραιά δρομολόγια
Πρόβλημα υπάρχει και με την έλλειψη προσωπικού σε όλους τους τομείς. Από υπεύθυνους σταθμών και οδηγούς συρμών, μέχρι την έκδοση εισιτηρίων και την καθαριότητα. Όλο αυτό το κοκτέιλ ελλείψεων έχει δημιουργήσει ένα αντίστοιχο κοκτέιλ προβλημάτων.
Για αρχή τα αραιά δρομολόγια που παρατηρούν οι επιβάτες σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του έτους κυρίως σε ώρες αιχμής αλλά που γίνεται ακόμα πιο έντονο όταν υπάρχει περίοδος αδειών του προσωπικού όπως συμβαίνει τώρα το καλοκαίρι, που όμως η κίνηση των επιβατών δεν έχει μειωθεί καθώς εκατομμύρια είναι οι τουρίστες που επισκέπτονται την Αθήνα και επιθυμούν να μετακινηθούν με το ΜΕΤΡΟ.
Όπως μας είπε ο πρόεδρος του συνδικάτου Λεωνίδας Γεωργόπουλος τα αραιά δρομολόγια είναι ένας συνδυασμός έλλειψης προσωπικού αλλά και συρμών καθώς έχουν γίνει ελάχιστες προσθήκες νέων συρμών από την έναρξη λειτουργίας των γραμμών 2 και 3 το μακρινό 2000 έως και σήμερα.
Όσο για τα εκδοτήρια εισιτηρίων, αυτά πλέον είναι είδος υπό εξαφάνιση καθώς λειτουργούν σε ελάχιστους σταθμούς και ελάχιστες ώρες. Φυσικά υπάρχουν τα αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων τα οποία όμως δεν μπορούν να εκδώσουν μειωμένα εισιτήρια αν ο επιβάτης δεν έχει εκδώσει προσωποποιημένη κάρτα για τη μετακίνηση του με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, κάτι που μπορεί να κάνει μόνο σε κανονικό εκδοτήριο. Αυτό έχει ως συνέπεια και τις εικόνες με ουρές που έχουμε συναντήσει κατά καιρούς.
Βασικό πρόβλημα αρχίζει και γίνεται η καθαριότητα των σταθμών, κάτι που παρατηρούν και οι επιβάτες καθώς το προσωπικό που υπάρχει για να κρατάει καθαρούς τους σταθμούς είναι πλέον ελάχιστο. Οι σταθμοί του μετρό λειτουργούν περίπου τα 2/3 του 24ωρου και όπως μας είπε ο πρόεδρος του συνδικάτου, οι εργαζόμενοι που υπάρχουν για αυτή τη δουλειά απλά δεν επαρκούν.
Το σίγουρο είναι πως οι αρμόδιοι θα πρέπει να σκύψουν με περισσότερη προσοχή πάνω από τα προβλήματα που έχουν αρχίσει να διογκώνονται στη λειτουργία του ΜΕΤΡΟ πριν η κατάσταση γίνει μη αναστρέψιμη καθώς το δίκτυο του ΜΕΤΡΟ αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της καθημερινότητας των πολιτών για την μετακίνηση τους σε μία πόλη με εντονότατο μποτιλιάρισμα τις περισσότερες ώρες της ημέρας.