Καραμανλής για Τέμπη: Επιρρίπτει ευθύνες και στη ΡΑΣ – Πυρά κατά των συνδικαλιστών του ΟΣΕ
Μετά τον σταθμάρχη, ευθύνες και στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) επέρριψε ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, συνεχίζοντας την παρέμβασή του στη Βουλή, στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, τη Δευτέρα.
Παράλληλα, ο Κώστας Αχ. Καραμανλής «κάλυψε» πλήρως τον υιό του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρου Ντογιάκου, ο οποίος εργαζόταν ως μετακλητός στο γραφείο του.
Επιπλέον, κατηγόρησε τους συνδικαλιστές του ΟΣΕ πως ενδιαφέρονταν μόνο για «τα μισθολογικά και όχι για τα ζητήματα ασφάλειας».
«Είμαι στη διάθεση της Δικαιοσύνης για να καταθέσω την άποψή μου» δήλωσε ο κ. Καραμανλής και προσέθεσε ότι «μπορεί να υπάρχουν διαχειριστηκές, διοικητικές ευθύνες, που δεν θα τις κρίνουμε εμείς σήμερα».
Συγκεκριμένα ο κ. Καραμανλής είπε:
- Για το απόσπασμα που λέει ότι οι σιδηρόδρομοι είναι ασφαλείς: «Παίζει και ξαναπαίζει μια κομμένη δήλωση μου για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, Ήταν για ένα τοπικό τρενάκι του Πηλίου. Είπα ότι το συγκεκριμένο τοπικό δρομολόγιο είναι ασφαλές. Το να το δώσουμε στο δήμο είναι απαράδεκτο και δεν έχει συμβεί πουθενά. Ωραία η μονταζιέρα αλλά θα καταθέσω στα πρακτικά όλη την ερώτηση και την απάντηση και νομίζω ότι πρέπει να μιλάμε με ουσία και στοιχεία».
- Για τον υιό Ντογιάκου: «Με προβληματίζει να επιτίθεται ένα κόμμα στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου. Πριν από 1,5 μήνα λέγατε δικαστές υπάρχουν στην Αθήνα και τώρα ζητάτε την παραίτησή του. Τον γνώριζα ως δικηγόρο εκτίμησα τις ικανότητες του. Όταν εργάστηκε στο Υπουργείο ο πατέρας του δεν ήταν εισαγγελέας του ΑΠ και τώρα που ερευνά την υπόθεση έχει πάψει να είναι συνεργάτης του Υπουργείου».
- Για τους συνδικαλιστές ΟΣΕ: «Τους είχα δει αρκετές φορές και μάλιστα σ αυτές τις συναντήσεις τους απασχολούσαν θέματα μισθολογικά κι όχι θέματα ασφαλείας. Ούτε η προώθηση της υλοποίηση των συμβάσεων που συζητάμε. Κατέβαλα κάθε προσπάθεια να λυθούν τα προβλήματα των συνδικαλιστών. Αν έπρεπε κάποιος να μας ειδοποιήσει για θέματα ασφαλείας θα ήταν ΡΑΣ».
- Για τον σταθμάρχη: «Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω πως δημιουργείται εντυπώσεις σε αυτό το ζήτημα. Άνοιξαν 18 θέσεις και εμφανίστηκαν 2. Τι ρουσφέτι είναι αυτό; Ηλικιακό όριο τέθηκε μόνο στις προσλήψεις. Έγινε κανονικά η εκπαίδευση. Ο νόμος για την κινητικότητα δεν έχει όρια και ο κανονισμός του ΟΣΕ δεν προβλέπει όριο ηλικίας».
- Για την εκπαίδευση του σταθμάρχη: «Η ΡΑΣ με έναν όψιμο τρόπο έρχεται κατόπιν εορτής και λέει ότι η εκπαίδευση ήταν ελλειμματική. Αντίφαση γιατί την έχει εγκρίνει».
- Κλείνοντας ο πρώην Υπουργός υποστήριξε ότι έκανε μια ειλικρινή προσπάθεια να κρατήσει τους τόνους χαμηλά παρά τις «απίστευτες προκλήσεις». «Υπήρχαν δικλείδες και πρωτόκολλα ασφαλείας. Δυστυχώς δεν ακολουθήθηκαν. Πρώτον ο σταθμάρχης είχε την δυνατότητα να χαράξει τη διαδρομή ηλεκτρονικά. Επέλεξε να το κάνει χειροκίνητα. Υπήρχε τοπικό σύστημα ηλεκτρονικής παρακολουθήσεις. Έβαλε το τρένο να παραβιάσει το κόκκινο σηματοδότη και μπήκε σε αντίθετη πορεία . Ο σταθμάρχης έβλεπε για 12 λεπτά την πορεία του τρένου και δεν σταμάτησε το μοιραίο. Το χειρότερο απ όλα που δείχνει τις παθογένειες του δημοσίου είναι ότι έπρεπε να υπάρχουν άλλοι δύο σταθμάρχες που έφυγαν πιο νωρίς» υποστήριξε.