Καραϊωσηφίδης στο Flash.gr για Καζακστάν: Κάτι τρύπησε την άτρακτο από έξω προς τα μέσα
Το Flash.gr επικοινώνησε με τον αεροναυπηγό, ερευνητή αεροπορικών ατυχημάτων για τη συντριβή του αεροσκάφους στο Καζακστάν λίγο πριν την ανακοίνωση των Αζέρων για χτύπημα από πύραυλο.
O Φαίδων Καραιωσηφίδης μίλησε στο Flash.gr βλέποντας τις έως τώρα εικόνες από το αεροσκάφος των αζέρικων αερογραμμών που συνετρίβη στο Καζακστάν και ως προς τις διατρήσεις που φαίνονται στις φωτογραφίες επάνω στο «σώμα» του, σημειώνει:
«Οι κακώσεις και οι παραμορφώσεις επάνω στην άτρακτο θα μπορούσαν να είναι από την πρόσκρουση. Αλλά είναι χαρακτηριστικές διατρήσεις οι οποίες προέρχονται από κάτι το οποίο τρύπησε την άτρακτο από έξω προς τα μέσα. Δεν είναι εσωτερική έκρηξη απ’ όσο μπορούμε να δούμε εξ αποστάσεως. Αλλά πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις -θα τονίσω- δεν μπορούμε να κάνουμε διερεύνηση εξ αποστάσεως, με πολύ λίγα στοιχεία. Όμως το σενάριο πολεμικής δράσης στο αεροπλάνο από εξωτερική πηγή έχει ξανασυμβεί στο παρελθόν, δυστυχώς. Έχουν καταρριφθεί αεροπλάνα από ένοπλες δυνάμεις. Αλλά το ότι μιάμιση ώρα αργότερα εμφανίστηκε στην Κασπία θάλασσα, τότε στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα τι συνέβη;» λέει χαρακτηριστικά ο διευθυντής του περιοδικού Πτήση και ειδικός για τα αεροπορικά ατυχήματα.
Η περίεργη πορεία του αεροσκάφους πριν τη συντριβή
Όπως εξηγεί στο Flash.gr ο κ. Καραϊωσηφίδης «Αυτό που εμφανίζεται από τρίτες πηγές και αφορά κυρίως καταγραφές του οργανισμού Flightradar 24 , που είναι αξιόπιστος μεν οργανισμός αλλά όχι επίσημος, είναι το ότι το αεροπλάνο για περίπου 1 ώρα και 15 λεπτά, δεν καταγράφεται στο που και πώς πετάει. Εμφανίζεται στο μέσον της Κασπίας , μετά από αυτό το χρονικό σημείο, περίπου 73 λεπτά πριν συντριβεί. Σ’ εκείνο το σημείο οι καταγραφές δείχνουν ότι το αεροπλάνο πετούσε ακανόνιστα. Δηλαδή εκτελούσε μια πτήση η οποία δεν είχε καμία σχέση με κανονικότητα , πετάει χαμηλά, αυξομειώνεται ραγδαία και σημαντικά η ταχύτητα και το ύψος πτήσης πάνω από το νερό. Δηλαδή ενώ θα έπρεπε σ’ εκείνο το σημείο να πετάει πάνω από τα 25.000 ίσως και στα 30.000 πόδια , εμφανίζεται στις καταγραφές να πετάει σε όλες τις περιπτώσεις κάτω από τα 4.000 πόδια.
Αυτή η κατάσταση συνεχίζεται μέχρις ότου πλέον έχουμε τα βίντεο που έχουν εμφανιστεί περίπου δύο με δυόμιση λεπτά πριν από την τραγική κατάληξη. Όπου και εκεί πέρα εμφανίζεται σχεδόν αποδεδειγμένα μια κατάσταση όπου το πλήρωμα του αεροσκάφους έχει πρόβλημα στον έλεγχο και στη διαχείριση της πτήσης. Υπάρχει αναφορά ότι το πλήρωμα είχε δηλώσει κατάσταση εκτάκτου ανάγκης αρκετή ώρα νωρίτερα, δηλαδή τουλάχιστον μια ώρα και κάτι, πριν καταλήξει στη συντριβή, αλλά το είδος της κατάστασης ανάγκης δεν έχει αναφερθεί. Όπως δεν ξέρουμε και τις συνομιλίες και τι οδηγίες δόθηκαν από τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας του Καζακστάν».
Υπενθυμίζεται πως νωρίτερα οι αρχές του Αζερμπαϊτζάν υποστήριξαν πως το αεροσκάφος χτυπήθηκε από πύραυλο, πιθανότατα ρωσικής προέλευσης ενώ το Κρεμνλίνο λίγες ώρες πριν είχε ζητήσει «να μην γίνονται αβίαστες υποθέσεις» πριν βγουν τα επίσημα πορίσματα για την αεροπορική τραγωδία.