Αυτά είναι τα 50 ισχυρότερα brands στα ράφια των ελληνικών σούπερ μάρκετ
Από τα συνολικά 50 προϊόντα της λίστας τα 35 έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα ανεξαρτήτως εάν παραμένουν σήμερα σε ελληνικά χέρια
Καλά κρατάει η ισχυρή θέση που κατέχουν τα ελληνικά brands στα σούπερ μάρκετ καθώς σύμφωνα με την την έκθεση Brand Footprint 2024 της Kantar, που δημοσιοποιήθηκε αυτές τις ημέρες κατέχουν την πλειοψηφία στην σχετική λίστα. Μάλιστα για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην κορυφή της λίστας βρίσκεται το σήμα "Παπαδοπούλου" το οποίο κατάφερε να απομακρυνθεί και άλλο από την Coca- Cola η οποία βρισκόταν στην κορυφή έως το 2022.
Κυριαρχία ελληνικών brands - Πτώση λόγω private labels
Από τα συνολικά 50 προϊόντα της λίστας τα 35 έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα ανεξαρτήτως εάν παραμένουν σήμερα σε ελληνικά χέρια ή έχουν εξαγοραστεί από πολυεθνικές.
Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι 29 από τα 50 προϊόντα εμφανίζουν πτώση σε σχέση με το 2022 (σ.σ. το Brand Footprint 2024 παρουσιάζει τις επιδόσεις για όλο το 2023. Το παραπάνω στοιχείο καταδεικνύει την πίεση που δέχθηκαν και την περασμένη χρονιά τα επώνυμα προϊόντα από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private labels) ή φθηνότερα ανταγωνιστικά προϊόντα κυρίως λόγω του πληθωρισμού.
Πριν προχωρήσουμε στα στοιχεία της λίστας Brand Footprint 2024 της Kantar να εξηγήσουμε τι ακριβώς μετρούν οι δείκτες στην κατάταξη των εμπορικών σημάτων. Ο δείκτης CRP (Consumer reach points) συνυπολογίζει τη διείσδυση που μεταφράζεται σε ποσοστό (%) καταναλωτών που αγοράζουν την μάρκα, σε συνδυασμό με τη συχνότητα που αγοράζεται το brand. Πραγματοποιείται μία αναγωγή στον πληθυσμό της χώρας και ουσιαστικά το CRP δείχνει πόσες επαφές - αγορές είχε το κάθε brand ξεχωριστά με τον καταναλωτή. Καταγράφεται το αποτύπωμα και η αναγνωρισιμότητα ενός σήματος και όχι μερίδια αγοράς ή πωλήσεις.
Θα πρέπει να διευκρινιστεί, για την καλύτερη κατανόηση της έρευνας, ότι το σήμα Παπαδοπούλου είναι σε πολύ περισσότερα προϊόντα και οικογένειες προϊόντων (μπισκότα, φρυγανιές, ψωμί, μπάρες δημητριακών κ.α.) σε σχέση με το σήμα της Coca Cola που είναι μόνο στις διαφορετικές εκδόσεις που βγαίνει το αναψυκτικό (regular, light, zero, lemon, stevia κ.α.). Στην περίπτωση της εταιρείας Παπαδοπούλου δεν καταμετρώνται στο ομώνυμο brand άλλα ισχυρά κατοχυρωμένα σήματα (Caprice, Μπισκότα Μιράντα κλπ) όπως και στην εταιρεία Coca Cola σήματα όπως η Sprite η Fanta κ.α..