Εκπτώσεις: Καλπάζει το ηλεκτρονικό εμπόριο - Online καταναλωτές οι μισοί Έλληνες
Σε καταναλωτές του διαδικτύου έχουν μετατραπεί οι μισοί Έλληνες με το ηλεκτρονικό εμπόριο που βρίσκεται σε ανοδική τροχιά από την περίοδο της πανδημίας και μετά, να παγιώνεται τα τελευταία χρόνια ως συνήθεια στο καταναλωτικό κοινό.
«Οι διαδικτυακές αγορές εκφράζουν μέρος των πωλήσεων. Είναι ενδεικτικό ότι τα τελευταία 2 με 3 χρόνια έχουν ανοίξει 11.000 διαδικτυακές επιχειρήσεις, με κάποιες από αυτές να μην έχουν καν αποθήκη και να εξυπηρετούν μόνο ηλεκτρονικά, ωστόσο αυτό εξαρτάται πάντα από τα είδη πώλησης καθώς συνήθως είναι πιο οικονομικά προϊόντα ή ηλεκτρικές συσκευές» αναφέρει ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννης Χατζηθεοδοσίου.
Τα διαδοχικά lockdowns την περίοδο της πανδημίας ανάγκασαν τους καταναλωτές να μειώσουν τις επισκέψεις τους στα φυσικά καταστήματα ενώ μεγάλη μερίδα του πληθυσμού και μάλιστα χωρίς εμπειρία εξοικειώθηκε με τις online αγορές οι οποίες καθιερώθηκαν τελικά σε μόνιμη βάση στις συνήθειες των καταναλωτών.
Την «στροφή» του καταναλωτικού κοινού στις διαδικτυακές αγορές αναδεικνύει η έρευνα που πραγματοποιήθηκε τον Δεκεμβρίου 2023 από τον ΣΕΛΠΕ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος).
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία το 14% των online καταναλωτών θεωρούνται πλέον ιδιαίτερα προχωρημένοι αφού οι ηλεκτρονικές τους αγορές αντιπροσωπεύουν πάνω από το 30% των συνολικών τους αγορών.
Αυξάνονται οι online αγορές την εκπτωτική περίοδο
Τα ποσοστά των διαδικτυακών αγορών ετησίως κυμαίνονται από 15% έως 20%, ποσοστά που αυξάνονται κατά την περίοδο των εορτών αλλά και την περίοδο των εκπτώσεων.
Ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Νίκος Κουγιουμτζής υπογραμμίζει «το ποσοστό των διαδικτυακών αγορών πριν την πανδημία ήταν περίπου 7,5% ενώ μετά την πανδημία αποτελεί το 40% του συνολικού τζίρου κατά προσέγγιση». Δυστυχώς, όμως, δεν έχουμε τα κατάλληλα εργαλεία ώστε να είμαστε απόλυτα ακριβείς».
Με βάση τα στοιχεία της έρευνας του ΣΕΛΠΕ τον Δεκέμβριο του 2023 (που συμπίπτει με την περίοδο των Χριστουγέννων) καταγράφεται σταθεροποίηση των ηλεκτρονικών αγορών σε υψηλά επίπεδα καθώς το 52% των καταναλωτών είχε κάνει κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο, ποσοστό σαφώς χαμηλότερο από το 61% τον Δεκέμβριο του 2020 αλλά υψηλότερο συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2021 που άγγιζε το 50%.
Αντίστοιχα τον Δεκέμβριο του 2023 οι διαδικτυακές αγορές των καταναλωτών αποτελούν το 9,2% των συνολικών αγορών τους την ώρα που τον Δεκέμβριο του 2021 το ποσοστό ήταν μόλις 1,2% υψηλότερο, δηλαδή 10,4%.