Καλάθι του νοικοκυριού: Αρνητικά τα πρώτα μηνύματα - Δεν συγκρατεί τις τιμές - Ωφελούνται μόνο οι μεγάλες αλυσίδες
Καλάθι του νοικοκυριού: Σε ένα ακόμη επικοινωνιακό τρυκ εξελίσσεται το "καλάθι της νοικοκυράς", αφού όπως τελικά φαίνεται στην πράξη δεν πρόκειται για διατίμηση προϊόντων, αλλά προσφορές, που ήδη εδώ και δεκαετίες εφαρμόζουν τα Super Market ως προωθητικό μάρκετινγκ, απλά θα αυτές θα έχουν πλέον μια ξεχωριστή σήμανση για όσα προϊόντα θα είναι στη λίστα. Επίσης είναι θολό το πως αυτά θα κοστολογηθούν και είναι άγνωστο πώς θα είμαστε σίγουροι ότι πριν μπουν στο «καλάθι του νοικοκυριού» δεν θα έχουν πάρει ήδη μεγάλη ανατίμηση, τις προηγούμενες εβδομάδες. Από την πλευρά τους, οι βιομηχανίες Τροφίμων διαβεβαίωσαν τον αρμόδιο υπουργό, ότι «στηρίζουν την πρωτοβουλία για τη δημιουργία του καλαθιού. Στέκονται για μία ακόμη φορά στο πλευρό των καταναλωτών και καταβάλλουν κάθε προσπάθεια προκειμένου να τους προσφέρουν αδιάκοπη πρόσβαση σε προσιτά και υψηλής ποιότητας προϊόντα διατροφής». Δεν παρέλειψαν ωστόσο να επισημάνουν, μέσω του θεσμικού τους φορέα ΣΕΒΤ, ότι οι εξελίξεις στην εγχώρια και την παγκόσμια αγορά ολόκληρο τον τελευταίο χρόνο (θέμα επάρκειας, κόστους πρώτων υλών & ενέργειας), που έχουν προκύψει από τις αλλεπάλληλες δυσμενείς συγκυρίες, έχουν καταλυτικό αντίκτυπο στη δραστηριότητα, στα οικονομικά αποτελέσματα και στη βιωσιμότητα του κλάδου τροφίμων και ποτών και προκαλούν έντονο προβληματισμό. Δυσαρεστημένοι εμφανίζονται οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες από την πρωτοβουλία του υπουργείου δηλώνοντας ότι δεν ανταποκρίνεται στην αγανάκτηση που έχει προκαλέσει το κύμα ακρίβειας. Συγκεκριμένα, η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος σε σχετική ανακοίνωσή της υποστήριξε, μεταξύ άλλων, ότι «για να αντιμετωπιστεί η ακρίβεια πρέπει να τιθασευτούν οι τιμές που επιβάλει το ολιγοπώλιο της ενέργειας». Από την πλευρά του και ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας Γιάννης Χατζηθεοδοσίου τόνισε ότι η λίστα για το καλάθι είναι ανεπαρκής, καθώς ένα νοικοκυριό έχει ανάγκη από περισσότερα προϊόντα και εκτίμησε ότι οι αλυσίδες τροφίμων θα προωθήσουν κατά κύριο λόγο τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο το κέρδος τους.
Η ΓΣΕΒΕΕ χαρακτήρισε το καλάθι "ψευδαίσθηση"
Ανακοίνωση εξέδωσε η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ), χαρακτηρίζοντας ως ψευδαίσθηση το «καλάθι των 50 προϊόντων» Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι ενόσω η πρωτογενής αιτία της ακρίβειας είναι η ενέργεια, «όσο η κυβέρνηση αφήνει ανεξέλεγκτους τους παρόχους ενέργειας, όπως συμβαίνει εδώ και τουλάχιστον ένα χρόνο, η ακρίβεια και ο πληθωρισμός θα καλπάζουν». Η Συνομοσπονδία επισημαίνει ότι το μέτρο δεν προβλέπει απαγόρευση αυξήσεων, αλλά παρακολούθηση των τιμών, μετατοπίζοντας παράλληλα την αγοραστική κίνηση προς τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ.ΓΣΕΒΕΕ: Ψευδαίσθηση το «καλάθι του νοικοκυριού», μια μάχη εντυπώσεων που θέλει να προβάλει ότι η κυβέρνηση δε στέκεται αμήχανη και παρεμβαίνει στην αγορά Αναλυτικότερα: https://t.co/MUccISLENv
— ΓΣΕΒΕΕ Press Office (@press_gsevee) October 13, 2022