Κακοκαιρία Ελπίς: Πρόστιμο 300.000 ευρώ στην Hellenic Train ΑΕ για την πολύωρη ταλαιπωρία εκατοντάδων επιβατών
Διοικητικό πρόστιμο ύψους 300.000 ευρώ επιβάλλει στη Hellenic Train ΑΕ η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, για τη μεγάλη ταλαιπωρία που υπέστησαν 820 επιβάτες εκτεθειμένοι σε ακραίες καιρικές συνθήκες, στις 24 Ιανουαρίου 2022, εν μέσω της κακοκαιρίας Ελπίς.
Το πρόστιμο έρχεται μετά την πολύμηνη έρευνα της ΡΑΣ για την ακινητοποίηση πέντε αμαξοστοιχιών της εταιρείας Hellenic Train AE στον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας και τη μεγάλη ταλαιπωρία, που υπέστησαν οι επιβάτες την 24η Ιανουαρίου 2022.
Η αυτεπάγγελτη έρευνα κατέδειξε σοβαρές παραβάσεις διατάξεων του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των Επιβατών (ΕΚ 1371/2007). Μάλιστα, στην πολύμηνη έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε τρεις φάσεις εξαιτίας της πολυπλοκότητας της διαδικασίας και των νέων στοιχείων, που προέκυψαν λόγω της καθολικής εφαρμογής των διατάξεων του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 1371/2007, προκύπτει ότι οι επιβάτες, που μέχρι σήμερα δεν έχουν αποζημιωθεί, στερούνται οποιασδήποτε ενημέρωσης περί των δικαιωμάτων τους για αποζημίωση.
Όπως επισημαίνει η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, η «Hellenic Train AE δεν προέβη σε άμεσες ενέργειες ώστε να οργανώσει εναλλακτικές υπηρεσίες μεταφοράς για τους επιβάτες, οι οποίοι, όχι μόνο δεν έφτασαν σε εναλλακτικό τόπο αναχώρησης ή στον τελικό προορισμό τους εγκαίρως, αλλά έμειναν εκτεθειμένοι για ώρες σε πολύ δύσκολες καιρικές συνθήκες. Οι επιβάτες ταλαιπωρήθηκαν σωματικά και ψυχικά μένοντας εγκλωβισμένοι εντός των συρμών και εντός ή εκτός σταθμών, δίχως να έχουν έγκαιρη, πλήρη και σαφή ενημέρωση για την εκτέλεση των δρομολογίων τους».
Με την απόφασή της, πέραν του προστίμου, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων υποχρεώνει την εταιρεία σε μια σειρά δεσμεύσεων έναντι των επιβατών, οι οποίες δεν τηρήθηκαν στο συγκεκριμένο συμβάν, παρά τους ισχυρισμούς της ελεγχόμενης αυτεπαγγέλτως εταιρείας.