Juneyao: Η επιστροφή των Κινέζων έρχεται (και) μέσω Σαγκάης
Η αγορά της Κίνα ήταν μία από τις ευχάριστες εκπλήξεις για τον ελληνικό τουρισμό την περασμένη δεκαετία. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 2013 έως το 2019 η κινεζική αγορά κατέγραψε ισχυρότερους ρυθμούς ανάπτυξης ακόμη και από το ίδιο το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Στα πλαίσια τα τέλη του 2019 η κινεζική αεροπορική εταιρεία Juneyao είχε δώσει τα χέρια με τις ελληνικές αρχές για να ξεκινήσει πτήσεις από την Σαγκάη για την Αθήνα το καλοκαίρι του 2020. Τα σχέδια αυτά μπήκαν στο συρτάρι για σχεδόν μία τετραετία καθώς η έλευση της πανδημίας ανέτρεψε τον αρχικό προγραμματισμό.
Εδώ και λίγες ημέρες, και συγκεκριμένα από τις 2 Απριλίου, η σύνδεση της Αθήνας με την Σαγκάη έγινε πράξη με την πρώτη πτήση της Juneyao και όλα δείχνουν ότι οι τουρίστες από την Κίνα θα κατακλείσουν ξανά τα ελληνικά κοσμικά νησιά καθώς και το εμπορικό κέντρο της Αθήνας. Η διοίκηση της Juneyao θεωρεί την αγορά της Ελλάδας σημαντική. Δεν είναι τυχαίο ότι η Ελλάδα, αν έρχονταν το 2020, θα ήταν μία από τις πρώτες χώρες που θα πραγματοποιούσε διηπειρωτική πτήση καθως ένα μόλις χρόνο πριν είχε ξεκινήσει το Σαγκάη - Ελσίνκι.
Η Juneyao η οποία ιδρύθηκε το 2006 είναι μία από τις κορυφαίες ιδιωτικές αεροπορικές στην Κίνα και ο πρώτος Συνδεδεμένος Συνεργάτης της Star Alliance, το οποίο έπαιξε σημαντικό ρόλο και στην συνεργασία με την Αegean. Το δίκτυο δρομολογίων της καλύπτει σχεδόν 200 προορισμούς στην Ασία και την Ευρώπη με ένα σύγχρονο στόλο 95 αεροσκαφών, ο οποίος αποτελείται από Airbus A320 και Boeing 787-9 Dreamliners. Η αεροπορική εταιρεία λειτουργεί σήμερα επτά αεροσκάφη αυτού του τύπου από τον μεγαλύτερο κόμβο της στη Σαγκάη, ενώ δύο ακόμη αεροσκάφη αναμένεται να παραδοθούν πριν από το τέλος του 2024.
«Επιτρέψτε μου να εκφράσω την ειλικρινή ευγνωμοσύνη μου στις κυβερνητικές υπηρεσίες της Κίνας και της Ελλάδας, στους συνεργάτες και στους πελάτες μας για την υποστήριξή τους!», δήλωσε πριν από λίγες μέρες ο Wang Junjin, Πρόεδρος της Juneyao Air, με αφορμή την πρώτη πτήση. «Με τη συνδρομή της υποστήριξης και της ουσιαστικής συνεργασίας όλων των μερών, το δρομολόγιο Σαγκάη – Αθήνα της Juneyao Air, για το οποίο απαιτήθηκαν τέσσερα έτη προετοιμασίας, εγκαινιάσθηκε με επιτυχία. Αυτό οφείλεται στην κοινή προσπάθεια των ηγεσιών των δύο χωρών, της Κίνας και της Ελλάδας, οι οποίες συνέχισαν να προωθούν την ισχυρή ανάπτυξη των διμερών σχέσεων, την ενίσχυση των αποτελεσμάτων της οικονομικής συνεργασίας, την προάσπιση της αμοιβαίας κατανόησης και εκμάθησης, καθώς και τη δημιουργία της «μιας Ζώνης και ενός Δρόμου», η οποία παρέχει μια σταθερή βάση εμπιστοσύνης για να πραγματοποιούμε το δρομολόγιο Σαγκάη-Αθήνα μακροπρόθεσμα» πρόσθεσε.
H επιστροφή των Κινέζων
Οι Κινέζοι, όπως προαναφέρθηκε, ήταν μία από τις δυναμικότερες αγορές της περασμένης δεκαετίας η οποία μέχρι στιγμής δεν έχει καταφέρει να ανακάμψει πλήρως μετά την πανδημία. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξαν και τα περιοριστικά μέτρα στις μετακινήσεις από και προς την Κίνα μετά την άρση των περιορισμών στον μεγαλύτερο μέρος της υφηλίου. «Το 2023 η κινεζική αγορά κατέγραψε ανάκαμψη στο 90% του 2019, άρα είμαστε σωστά “τοποθετημένοι” για το 2024», είχε αναφέρει πρόσφατα η Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια Επικοινωνίας & Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.
Σε επίπεδο αφίξεων, το 2019, την τελευταία χρονιά «κανονικότητας», ο αριθμός των ταξιδιωτών από την Κίνα στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας ανήλθε σε 217.600, σημειώνοντας αύξηση σε ποσοστό 22% έναντι του 2018 ως προς τις απευθείας συνδέσεις και αντίστοιχη άνοδο κατά 21% στις συνδέσεις με ενδιάμεσο σταθμό.
Με βάση τα δημογραφικά στοιχεία για την κινεζική αγορά, όπως αυτά προκύπτουν από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», οι Κινέζοι ταξιδεύουν κατά κύριο λόγο για αναψυχή.
Πιο αναλυτικά, το 2023 το 72% των Κινέζων ταξίδεψε για αναψυχή, το 17% για επαγγελματικούς λόγους και το 10% για να επισκεφθεί φίλους και συγγενείς. Παραδοσιακά το 52% των Κινέζων προγραμματίζει το ταξίδι του με τη βοήθεια ενός τουριστικού πράκτορα και το 47% προχωρά σε κράτηση μέσω της ιστοσελίδας αεροπορικής εταιρείας. Ο μέσος όρος των ταξιδιών τους στην Ελλάδα είναι 12 ημέρες, εκ των οποίων τις 4 τις αφιερώνουν στην Αθήνα.