ΗΣΑΠ: Το πόρισμα για το δυστύχημα του Νοεμβρίου με τον νεκρό εργάτη
Βαριές είναι οι ευθύνες που αποδίδονται στην εταιρεία που έχει αναλάβει τη συντήρηση των γραμμών του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου για το τραγικό δυστύχημα που πραγματοποιήθηκε στις 16 Νοεμβρίου του 2021, στο οποίο ένας 41χρονος εργαζόμενος της ΣΤΑΣΥ έχασε τη ζωή του, το πόρισμα των πραγματογνωμόνων που παραδόθηκε πριν από λίγες ημέρες στον εισαγγελέα και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Υπενθυμίζεται ότι το δυστύχημα έλαβε χώρα όταν το ειδικό μηχάνημα λείανσης των γραμμών ξεκίνησε μια τρελή πορεία από το Μαρούσι προς τον Πειραιά χωρίς να μπορεί να σταματήσει, με το σύστημα πέδησης να μην ανταποκρίνεται, αλλά ούτε και τα εφεδρικά φρένα. Η απόφαση ήταν να σταματήσει η πορεία του μηχανήματος με άλλο τρένο, όμως ο εργαζόμενος της ΣΤΑΣΥ έαχσε τη ζωή του, στην προσπάθεια του να πηδήξει από το όχημα.
Αυτό που προκύπτει από το ρεπορτάζ είναι πως το πόρισμα καταλογίζει ευθύνες στην γερμανική εταιρεία που είχε αναλάβει με μειοδοτικό διαγωνισμό, το έργο της λείανσης των γραμμών και στην οποία ανήκει το μηχάνημα που έχασε τον έλεγχο. Μάλιστα, οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως το συγκεκριμένο όχημα είχε παρουσιάσει ανάλογο πρόβλημα πριν μερικούς μήνες, στο οποίο είχε χαθεί πάλι ο έλεγχος των φρένων. Την ίδια ώρα, βέβαια, οι υπεύθυνοι υποστήριζαν πως το μηχάνημα δεν αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα.
Όσο για την ΣΤΑΣΥ, στο πόρισμα δεν αποδίδεται κάποια ευθύνη, γίνεται, όμως, αναφορά σε πιθανά μέτρα που θα μπορούσαν να είχαν παρθεί για να σταματήσει η ανεξέλεγκτη πορεία της μηχανής με ασφαλέστερο τρόπο.
Παίρνει θέση η ΣΤΑΣΥ
Το πόρισμα πλέον βρίσκεται στα χέρια του εισαγγελέα που θα αποφασίσει το αν θα ασκηθούν ποινικές διώξεις αλλά και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο μετά το δυστύχημα προχώρησε στη σύσταση ειδικής επιτροπής διερεύνησης. Με βάση τα στοιχεία του πορίσματος, η ΣΤΑΣΥ αναμένεται να κηρύξει έκπτωτη από το έργο την γερμανική εταιρεία που είχε αναλάβει τη λείανση και των γραμμών του δικτύου του μετρό της Αθήνας, ενώ θα διεκδικήσει και αποζημιώσεις.