Βίκος: Επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ και στροφή στις εξαγωγές
Όταν πριν από 35 χρόνια περίπου ο Πέτρος Σεπετάς πλησίασε την σύζυγο του Ελένη Θεοχάρη και της πρότεινε να φτιάξουν ένα εργοστάσιο εμφιάλωσης νερού εκείνη συμφώνησε χωρίς δεύτερη σκέψη. Η απόφαση αυτή τους δικαίωσε καθώς σήμερα η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιάλωσης (Βίκος) είναι ένας από τους κορυφαίους παίκτες στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού με το Βίκος και τα αναψυκτικά.
Το 2023 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 120 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 14% και «η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων κατέχει την πρώτη θέση στην αγορά εμφιαλωμένου νερού» σημείωσε ο ιδρυτής Πέτρος Σεπετάς, σε συνέντευξη Τύπου. Σε αυτή η οικογένεια Σεπετά ξεδίπλωσε τα σχέδια της για την επόμενη πενταετία και το επενδυτικό σχέδιο 100 εκατ. ευρώ.
Νέες γραμμές παραγωγής
Προσθήκη νέων γραμμών παραγωγής τόσο για προϊόντα όσο και για προπλάσματα και πώματα, αναβάθμιση υφιστάμενων γραμμών και του παρασκευαστηρίου με προσθήκη νέων λειτουργιών και αυτοματισμών, επέκταση κτιριακών υποδομών (ήδη στο Καλπάκι ήδη έχουν ξεκινήσει τα κατασκευαστικά έργα και μέσα στο έτος θα έχουν προστεθεί 20.000 τ.μ. αποθηκευτικών χώρων), έργα εξοικονόμησης ενέργειας που περιλαμβάνουν την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ σε όλες τις οροφές των τριών εργοστασίων είναι μερικές από τις σημαντικές επενδύσεις που θα πραγματοποιηθούν σε παραγωγικό επίπεδο.
Σύμφωνα με τον Chief Marketing Officer της εταιρείας, Κωνσταντίνο Σεπετά, από το σύνολο των επενδύσεων 4 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν στην απόκτηση νέου στόλου, 5 εκατ. ευρώ σε τεχνολογικό εξοπλισμό για αυτοματοποίηση διαδικασιών και 28 εκατ. ευρώ για στήριξη του δικτύου των πελατών – εκ των οποίων 8 εκατ. ευρώ για ψυγεία, ομπρέλες, οτιδήποτε δηλαδή υποστηρίξει τη σχέση με το τελικό σημείο πώλησης, και 20 εκατ. ευρώ σε προωθητικές ενέργειες.
Επέκταση στο εξωτερικό
Στόχος της οικογένειας Σεπετά την επόμενη πενταετία είναι η είσοδος της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιάλωσης σε νέες κατηγορίες προϊόντων καθώς και η οργανωμένη επέκταση στο εξωτερικό. Όπως αναφέρθηκε σήμερα οι εξαγωγές καταλαμβάνουν περίπου το 5% των συνολικών πωλήσεων και αφορούν κυρίως αγορές όπου είναι έντονο το ομογενειακό στοιχείο. Η αυξημένη παραγωγή που θα προέλθει από τις νέες επενδύσεις ανοίγει τον δρόμο πλέον για στρατηγική επέκταση σε αγορές που θα εξεταστούν το επόμενο διάστημα.
Οι τοποθετήσεις
Το όραμα της εταιρείας και το σκεπτικό που την έθεσε στην ηγετική θέση της Ελληνικής αγοράς, παρουσίασε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, κ. Πέτρος Σεπετάς, ο οποίος δήλωσε: «33 χρόνια μετά, βλέποντας την πορεία μας, μπορώ να πω με κάθε σεμνότητα ότι καταφέραμε και κάναμε την έμπνευσή μας πραγματικότητα. Δημιουργήσαμε μία οικογενειακή επιχείρηση που αναγνωρίστηκε και τιμήθηκε από τους Έλληνες καταναλωτές. Που καταξιώθηκε στην ηγετική θέση της Ελληνικής αγοράς κι αυτό γιατί κεντρικός πυρήνας του σκεπτικού, της φιλοσοφίας μας ήταν ο σεβασμός στη δουλειά μας, στον τόπο μας, στους ανθρώπους μας και τους καταναλωτές.»
Στη συνέχεια, η κα Ελένη Θεοχάρη, Γενική Διευθύντρια & Αναπληρώτρια Διευθύνουσα Σύμβουλος, αναφέρθηκε στις αξίες και την εταιρική κουλτούρα: «Έμπνευση και όραμα είναι οι δύο λέξεις, είναι οι έννοιες που προσδιορίζουν, που περιγράφουν την πορεία, την εμπειρία, το ταξίδι. Είναι οι δύο πηγές που αναβλύζουν δύναμη δημιουργίας. Τη δύναμη που ξεπερνά την αγωνία, που σε σπρώχνει ολοένα και περισσότερο πιο κοντά στην πραγματοποίηση του ονείρου. Η δημιουργία, το γνωρίζετε πολύ καλά, εκτός από σκληρή δουλειά και αφοσίωση στηρίζεται στις αξίες του καθενός από εμάς. Στηρίζεται στις αξίες της οικογένειας, των ανθρώπων, των συνεργατών μας. Οι αξίες είναι τα συστατικά στοιχεία πάνω στα οποία δημιουργήθηκε και στηρίζεται η αντίληψη, η φιλοσοφία, η συμπεριφορά και η άποψή μας για το υγιές επιχειρείν. Είναι η εταιρική μας φήμη και κουλτούρα. Είναι η ψυχή και το πρόσωπό μας. Κλείνοντας, είμαστε περήφανοι γι’ αυτό που πετύχαμε. Πέραν των οικονομικών αξιών, παράγουμε κοινωνικές υπεραξίες για όλη την Ελλάδα. Στηρίζουμε την Ελλάδα της δημιουργίας, της δουλειάς, του πολιτισμού, της αλληλεγγύης.»
Ο Κωνσταντίνος Σεπετάς, Chief Marketing Officer, ανέλυσε τους τομείς επένδυσης της χρηματοδότησης που υλοποιεί και σκοπεύει να υλοποιήσει η εταιρεία και συγκεκριμένα δήλωσε: «Το λεπτομερές πενταετές μας πλάνο είναι ο οδικός χάρτης της ανάπτυξης της Ηπειρωτικής Βιομηχανία Εμφιαλώσεων, του τόπου, της Περιφέρειας και συνεισφέρει στην ανάπτυξη της χώρας μας. Δημιουργούμε θέσεις εργασίας, κάνουμε πράξη τη βιωσιμότητα, συνεχίζουμε να μένουμε πιστοί στις αξίες μας. Στις αξίες που μας καθιέρωσαν στην κορυφή. Μεγαλώνουμε, αναπτυσσόμαστε, γινόμαστε πιο δυνατοί για να μπορούμε να διασφαλίζουμε την ποιότητα και να ανοίγουμε δρόμους για τον κλάδο.»
Τέλος, ο Παύλος Σεπετάς, Operations & Tech Manager, δήλωσε: «Η τεχνολογία είναι ένας μεγάλος εξισωτής, παρέχοντάς μας εργαλεία που κάποτε ήταν αποκλειστικά για χρήση από πολυεθνικούς γίγαντες. Αυτός ο εκδημοκρατισμός ενισχύει τον υγιή ανταγωνισμό, οδηγώντας σε προϊόντα και υπηρεσίες υψηλότερης ποιότητας και μεγαλύτερης προσβασιμότητας. Στα επόμενα πέντε χρόνια, προσδοκούμε να είμαστε το επιτυχημένο case study στον τομέα της ελληνικής βιομηχανίας.»