Ιωάννα Τούνη για δημοσιεύματα περί φοροδιαφυγής: «Παραπλανούμε για ποιον λόγο;»
Την είδηση που έγινε γνωστή τα τελευταία 24ωρα και αφορά στους ελέγχους για τους influencers που προωθούν και διαφημίζουν προϊόντα και υπηρεσίες επώνυμων εταιρειών, σχολίασε η Ιωάννα Τούνη στις τηλεοπτικές κάμερες και τους ρεπόρτερ των ψυχαγωγικών εκπομπών που την συνάντησαν σε κοσμική εκδήλωση το βράδυ της Πέμπτης: «Η παραπλάνηση… δεν κατάλαβα; Παραπλανούμε για ποιον λόγο; Οι εμπορικές δραστηριότητες τιμολογούνται, φορολογούνται, δεν καταλαβαίνω τώρα το κομμάτι της παραπλάνησης. Με πιάνεις και αδιάβαστη, δεν ενημερώθηκα για όλο αυτό, δεν ξέρω», απάντησε η Ιωάννα Τούνη, ενώ στη συνέχεια απάντησε και σε ερώτηση που αφορούσε την τηλεοπτική πρόταση που έχει δεχτεί: «Υπήρξε κάποια πρόταση για να συμμετάσχω στο TV Queen. Δεν ξέρω, παιδιά, ο χρόνος μου είναι πολύ περιορισμένος με το μωρό, θα δούμε».
Τι θα αναφέρουν τα «ραβασάκια» του υπουργείου Ανάπτυξης
Ειδικότερα, στην επιστολή που θα λάβουν οι 20 Έλληνες influencers από το υπουργείο Ανάπτυξης:
- επισημαίνονται η νομοθεσία της Ε.Ε. καθώς και το δίκαιο για την προστασία του καταναλωτή στην Ελλάδα που ισχύουν στις περιπτώσεις των εμπορικών επικοινωνιών όλων των influencers
- υπογραμμίζονται τα σημεία στις αναρτήσεις των influencers, όπου χρήζουν βελτίωσης, ιδίως όσον αφορά τις περιπτώσεις γνωστοποίησης (disclosure) της εμπορικής επικοινωνίας με σκοπό την προώθηση προϊόντων/υπηρεσιών, ώστε να συμβάλλουν με αυτό τον τρόπο στην διαμόρφωση μιας σωστής εμπορικής επικοινωνίας με το καταναλωτικό κοινό, που θα διέπεται από διαφάνεια και
- προτείνονται συστάσεις για την χρήση της κατάλληλης επισήμανσης, με δεδομένο ότι η εμπορική επικοινωνία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας θα πρέπει να προβάλλεται με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι άμεσα ξεκάθαρο στο καταναλωτικό κοινό ότι πρόκειται για διαφημιστική ενέργεια. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει οι «influencers» να χρησιμοποιούν τα hashtag #διαφήμιση ή #advertisement ή #advertising, καθώς τα ειδικά εργαλεία γνωστοποίησης που διατίθενται από τις ίδιες τις πλατφόρμες: «συνεργασία επί πληρωμή», «συνεργασία επί αμοιβή», «paid partnership», ώστε να διασφαλίζεται ότι το καταναλωτικό κοινό γνωρίζει ότι η επικοινωνία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας έχει διαφημιστικό περιεχόμενο.