instacar: Πώς έγινε το «ελληνικό θαύμα» στο leasing
Ο ιδρυτής και CEO της ελληνικής startup στο χώρο της χρονομίσθωση αυτοκινήτων, Αντώνης Σαμοθράκης, μιλά στο Flash.gr για το πώς η πρωτοπορία του ευέλικτου leasing που έφερε στην αγορά δημιούργησε νέα δεδομένα για τους καταναλωτές, οδηγώντας και την ίδια σε μία εντυπωσιακή ανάπτυξη με δυναμικό μέλλον και φανατικούς οπαδούς...
Με μία νέα πελατοκεντρική φιλοσοφία, εστιασμένη να καταστήσει το leasing ελκυστικό στους «πολλούς» το instacar, έφερε νέα δεδομένα στην αγορά αυτοκινήτου. Μαζί με αυτά και ισχυρές χρηματοδοτήσεις και επενδυτές που πιστεύουν στη νέα δυναμική την οποία η ίδια διαμόρφωσε. Με αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 108%, των EBITDA κατά 306% και τους στόλου αυτοκινήτων κατά 112%, τo 2023, το instacar αναλύει τα δεδομένα και τις ευκαιρίες του 2024, στοχεύοντας στην ενίσχυση του μεριδίου της επενδύοντας στην καινοτομία για νέες υπηρεσίες και μία κορυφαία εμπειρία πελατών.
Συμπληρώσατε ένα χρόνο από την άντληση κεφαλαίων ύψους 55 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία αποτέλεσε και τον τρίτο γύρο χρηματοδότησης της εταιρείας. Πού βρίσκεται σήμερα το instacar, σε επίπεδο ανάπτυξης; Πώς αξιοποίησε τη νέα χρηματοδότηση;
Η αλήθεια είναι ότι το 2023 ήταν ένα κομβικό έτος για την ανάπτυξη του instacar. Η χρονιά ξεκίνησε με το νέο γύρο χρηματοδότησης αλλά και με την ανανέωση της εμπιστοσύνης των επενδυτών μας, όπως και με την προσθήκη νέων. Το τέλος του έτους μας βρήκε με μια σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών μας, κατά 108% και αντίστοιχα του EBITDA κατά 306%. Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να επιταχύνουμε την επένδυσή μας σε τεχνολογικές καινοτομίες όπως και στην ενίσχυση των υποδομών μας. Το 2024 μας βρήκε επίσης με αύξηση του στόλου μας κατά 112% αλλά και αντίστοιχη αύξηση των ανθρώπων μας, μεγαλύτερη του 20%, σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η συγκυρία, τόσο για το instacar όσο και για την αγορά μας συνολικά, είναι ιδιαίτερα θετική. Νιώθω ότι βρισκόμαστε ακόμη στην αρχή, δεδομένου ότι η αγορά μας ναι μεν εδραιώθηκε ως επιλογή για τους καταναλωτές, έχει εντούτοις πολύ μεγάλο περιθώριο διεύρυνσης τα επόμενα χρόνια.
Μέσα στην πρώτη πενταετία από τη δημιουργία του instacar έχετε καταφέρει να εξοικειώσετε τους Έλληνες καταναλωτές με την έννοια του ευέλικτου leasing. Ποιο είναι το περιθώριο περαιτέρω ανάπτυξης της αγοράς;
Στην πραγματικότητα, μέσα σε μόλις λίγα χρόνια, η αγορά του ευέλικτου leasing μετατράπηκε σε μια σημαντική, θα έλεγα ισότιμη, επιλογή για τους καταναλωτές. Θεωρώ ότι στην εξοικείωση και την εκπαίδευση του καταναλωτή με αυτή τη νέα επιλογή, το instacar έχει παίξει σημαντικό ρόλο, με τη δημιουργία ενός μοντέλου για την απόκτηση οχήματος που είναι άμεσο, ευέλικτο και που δίνει μια πρακτική λύση σε συγκεκριμένες κατηγορίες καταναλωτών. Για να βρισκόμαστε σήμερα να καταγράφουμε μια συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση για τις υπηρεσίες μας, θεωρώ ότι σημαντικά, επιπλέον στοιχεία, είναι η αξιοπιστία, την οποία είχαμε από την πρώτη στιγμή, όπως και το διαφορετικό, υψηλού επιπέδου customer service, το οποίο αναπτύξαμε ως ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα. Το περιθώριο ανάπτυξης της αγοράς είναι σίγουρα πολύ μεγάλο, αν δούμε και την αντίστοιχη τάση σε άλλες χώρες. Ο λόγος βρίσκεται στις ίδιες τις προτιμήσεις των καταναλωτών, οι οποίοι θέλουν, όπως και για όλα τα προϊόντα και υπηρεσίες, μεγαλύτερη δυνατότητα επιλογών, μικρότερη δέσμευση, πιο γρήγορες και εύκολες διαδικασίες και ένα digital περιβάλλον για την άμεση εξυπηρέτησή τους.
Το instacar συγκαταλέγεται στη λίστα των ελληνικών startup που δείχνουν να αναπτύσσονται συνεχώς στην αγορά. Σε ποιο επίπεδο βρίσκεται η μετεξέλιξή σας από startup;
Είναι μια παράλληλη διαδικασία με την επιχειρηματική μας ανάπτυξη. Κάθε χρόνο αυξάνουμε τους ανθρώπους μας, αναλογικά με την διεύρυνση των υπηρεσιών και του πελατολογίου μας, ενώ την ίδια στιγμή έχουμε δημιουργήσει δομές και διαδικασίες έτσι ώστε να μπορούμε να ανταποκριθούμε στη μελλοντική λειτουργία και ζήτηση. Θέλουμε να διατηρήσουμε το πάθος και τον ενθουσιασμό της startup, δημιουργώντας παράλληλα ένα μοντέλο λειτουργίας που θα στηρίζει τη συνεχή μας επέκταση.
Ποιο ρόλο έπαιξε στην εξωστρέφεια του brand η συνεργασία με τον Παναθηναϊκό και το Περιστέρι;
Κατ’ αρχάς θα ήθελα να σημειώσω ότι ήταν μια μεγάλη και σημαντική απόφαση για εμάς να προχωρήσουμε στη στήριξη του ελληνικού αθλητισμού. Σίγουρα οι δύο αυτές συνεργασίες μας έδωσαν μεγαλύτερη εξωστρέφεια, δεδομένου ότι πρόκειται για δύο οργανισμούς, με τους οποίους διευρύναμε κατά πολύ τα όρια της χορηγικής συνεργασίας, τόσο προς την κατεύθυνση της εμπειρίας του φιλάθλου όσο και προς αυτή της κοινωνικής προσφοράς. Σε αυτό το τελευταίο, είμαστε υπερήφανοι που μέσα από τις συνεργασίες αυτές, προχωρήσαμε στη δημιουργία μιας σημαντικής πρωτοβουλίας, αυτή της Πορτοκαλί Κερκίδας, φιλοξενώντας στα δύο γήπεδα, του Παναθηναϊκού και του Περιστερίου, παιδιά από ιδρύματα, σε κάθε αγωνιστική που αυτό είναι εφικτό. Πέρα από τη συνεργασία μας με την ΚΑΕ Παναθηναϊκός και την ΚΑΕ Περιστέρι, στηρίζουμε και την ερασιτεχνική ΑΕΚ, ενώ η σύνδεσή μας με τον ελληνικό αθλητισμό θα παραμείνει μια ενεργή συνιστώσα στη λειτουργία μας.
Ποια είναι τα επόμενα βήματα ανάπτυξης του instacar;
Το 2023 ήταν, σε μεγάλο βαθμό, η χρονιά που πιστοποιεί τη δυναμική που έχουμε δημιουργήσει στην ελληνική αγορά. Για να διατηρήσουμε και να επεκτείνουμε τη δυναμική μας αυτή, δουλεύουμε προς τρεις διαφορετικές κατευθύνσεις. Με δεδομένη τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση για ευέλικτο leasing, στοχεύουμε στην περαιτέρω επέκταση του μεριδίου μας στην αγορά, τη στιγμή που επενδύουμε στην καινοτομία για να προσφέρουμε νέες υπηρεσίες και να εξελίσσουμε την εμπειρία των πελατών μας. Παράλληλα, μεγαλώνουμε την ομάδα μας και προχωράμε σε συνεργασίες που δημιουργούν προστιθέμενη αξία στις υπηρεσίες μας αλλά και στην ίδια την εταιρεία. Το instacar έφτασε σήμερα να πρωταγωνιστεί στην αγορά του, διατηρώντας ως βασικό οδηγό τις ανάγκες του καταναλωτή και όχι τα έσοδα που προκύπτουν από αυτόν. Κεντρικός μας στόχος είναι να ικανοποιούμε άμεσα τις ανάγκες των καταναλωτών και να βρίσκουμε λύσεις. Με αυτή τη λογική πορευόμαστε από την πρώτη στιγμή και θεωρώ ότι είναι η κατεύθυνση που θα μας πάει πολύ μακριά.
Θα μας αναλύσετε το τοπίο στις ελληνικές startup, δεδομένων και των πιέσεων που δέχονται οι αντίστοιχες εταιρείες στο εξωτερικό;
Η ελληνική καινοτομία και το οικοσύστημα των startups έχουν αποδείξει, εδώ και αρκετά χρόνια, ότι μπορούν να αποτελέσουν ένα σημαντικό κομμάτι της ελληνικής οικονομίας. Παρά τις πιέσεις που δέχονται οι αντίστοιχες εταιρείες στο εξωτερικό, θεωρώ ότι η ελληνική καινοτομία διαθέτει ακόμα σημαντικό δυναμικό και ευκαιρίες για ανάπτυξη, με πολλά υποσχόμενα project να βρίσκονται σήμερα σε πλήρη εξέλιξη. Θεωρώ πραγματική εμπειρία ζωής, για κάθε επαγγελματία, το να περάσει μέρος της καριέρας του σε μια startup, η οποία διατηρεί ένα υγιή τρόπο ανάπτυξης και σεβασμό στις επενδύσεις και τους επενδυτές της. Σε κάθε υγιή startup, η ομάδα της είναι ο πρωταγωνιστής, κάτι που αποτελεί ένα σημαντικό μάθημα και εφόδιο για την μετέπειτα καριέρα του, σε όποιο κλάδο.