ΙΝΣΕΤΕ: Ποιά είναι τα παράπονα των τουριστών για την Ελλάδα - Φαγητό, ποτό και δωμάτια
ΙΝΣΕΤΕ: Ο ετήσιος απολογισμός του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων καταγράφει τα πιο συχνά παράπονα των τουριστών για την Ελλάδα
Όπως λοιπόν, προκύπτει, οι τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα, σχολιάζουν τα ποτά, τον κλιματισμό και το νερό.
Μέσω της ανάλυσης των σχολίων προέκυψε η λίστα με τις κύριες θεματικές κατηγορίες που δημιούργησαν τις περισσότερες θετικές και αρνητικές αναφορές στο διαδίκτυο το 2022. Κάποιες κατηγορίες εμφανίζονται και στις δύο λίστες, αλλά οι θετικές αναφορές είναι πολλαπλάσιες των αρνητικών, σύμφωνα με το ΙΝΣΕΤΕ.
Αρνητικά σχόλια τουριστών
Στη λίστα με τις 18 κατηγορίες που προκάλεσαν τις περισσότερες αρνητικές αναφορές τουριστών για την Ελλάδα, στην κορυφή βρίσκεται το «φαγητό- ποτό».
Ο κλιματισμός είναι επίσης ένα ζήτημα που φαίνεται ότι δεν ικανοποιεί τους τουρίστες. Στη δεύτερη θέση της λίστας είναι η κατηγορία «δωμάτια», με 46.000 αρνητικές αναφορές, οι περισσότερες από τις οποίες περιείχαν τη λέξη «κλιματισμός».
Στην τρίτη θέση είναι η κατηγορία «τεχνικές εγκαταστάσεις», με 26.000 αναφορές και λέξη- κλειδί το νερό. Οι αρνητικές αναφορές για αυτή τη λέξη έκαναν λόγο για παγωμένο νερό στις πισίνες ή ελλιπή καθαρισμό τους και έλλειψη ζεστού νερού στο μπάνιο κατά τη διαμονή.
Ψηλά στη λίστα των παραπόνων- στην πέμπτη θέση- είναι και η κατηγορία «καθαριότητα», με 21.000 αρνητικές αναφορές και λέξη οδηγό τη «βρωμιά». Επίσης, πολλά ήταν τα παράπονα για τη φασαρία, τη δυσκολία επικοινωνίας με το προσωπικό- λόγω κακής χρήσης αγγλικών και γερμανικών- όπως και για τη διακόσμηση, κυρίως αναφορικά με την παλαιότητα των επίπλων.
Θετικά σχόλια των τουριστών
Η κατηγορία «φαγητό- ποτό» είναι στην κορυφή της λίστας και με τα συχνότερα θετικά σχόλια, με 193.000 αναφορές, οι περισσότερες από τις οποίες αφορούσαν το πρωινό.
Στη δεύτερη θέση είναι η κατηγορία «εγκατάσταση», με 106.000 αναφορές, από τις οποίες οι περισσότερες περιείχαν τη λέξη «ξενοδοχείο». Ακολουθούν οι κατηγορίες «προσωπικό» με 103.000 θετικές αναφορές, «εμπειρία» με 85.000 και «καθαριότητα» με 69.000 αναφορές.
Σε ό,τι αφορά στον γενικό δείκτη ικανοποίησης (GRI), το 2022 η Ελλάδα είχε 87% στα ξενοδοχεία, από 87,1% το 2019. Οι περισσότεροι επιμέρους δείκτες των ξενοδοχείων παρουσίασαν βελτίωση πέρυσι σε σύγκριση με το 2019, με εξαίρεση τις κατηγορίες φαγητό- ποτό και διασκέδαση.
Τρεις δείκτες ήταν ψηλότερα από το GRI: καθαριότητα (91,2%), εξυπηρέτηση (89,7%) και τοποθεσία (87,3%). Ο δείκτης της σχέσης ποιότητας τιμής διαμορφώθηκε στο 84,9% και του δωματίου σε 84,6%. Χαμηλότερα κυμάνθηκε ο δείκτης φαγητού- ποτού με 83,5%. Ο μοναδικός δείκτης που κυμάνθηκε κάτω από 80% ήταν εκείνος της διασκέδασης με 76,7%.