Ιμπραήμ Καλίν: Ο αρχικατάσκοπος τραγουδά για τον Αλί από την Αμμόχωστο και θεωρεί βάρβαρη την Δύση
Ένα διακεκριμένο μέλος του στενού κύκλου, των εμπίστων του Ερντογάν, ο Ιμπραήμ Καλίν αναλαμβάνει τις μυστικές υπηρεσίες της γειτονικής χώρας, Θεωρητικός, διανοούμενος αλλά και συνθέτης παραδοσιακής μουσικής, είναι μια πολύπλευρη προσωπικότητα σε πολλούς ρόλους.
Συνήθως αναλάμβανε ρόλο μεσολαβητή με τη Δύση, ως άνθρωπος που υποτίθεται έχει την δυνατότητα να «ηρεμήσει» τον εκρηκτικό Πρόεδρο, αλλά το πιθανότερο είναι ότι πρόκειται για τακτική ώστε να εμφανιστεί στο προσκήνιο προσφέροντας συμβιβασμό, όταν απαιτείται αναδίπλωση. Τώρα, ως επικεφαλής των μυστικών υπηρεσιών (ΜΙΤ), προΐσταται ενός οργανισμού με πάνω από 20.000 άτομα και επιβεβαιώνει την ισλαμική κυριαρχία στο βαθύ κράτος της Τουρκίας. Η τοποθέτηση στη θέση αυτή, αποτελεί ισχυρό συμβολισμό για τη νέα Τουρκία που δημιούργησε το καθεστώς Ερντογάν και τον ρόλο που σκοπεύει να παίξει στην περιοχή.
Κατά τα άλλα ο 52χρονος, αρχηγός κατασκόπων πλέον, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη και είναι καλλιτεχνικό ταλέντο. Γράφει ποιήματα, είναι συνθέτης παραδοσιακής μουσικής, μουσικός, δεξιοτέχνης στο σάζι, το έγχορδο όργανο με το μακρύ λαιμό και τρεις ατσάλινες χορδές.
Από τα αγαπημένα του τραγούδια, το παραδοσιακό «Λιμάνι της Αμμοχώστου» που εξιστορεί πραγματικό υποτίθεται περιστατικό του 1943. Το τραγούδι αφιερωμένο στον Αλί, καλό τούρκο και μουσουλμάνο που ζούσε στην κατεχόμενη σήμερα πόλη της Κύπρου και σκοτώθηκε από βρετανούς στρατιώτες που περιγράφονται ως Ινδοί. Επτά από αυτούς σκότωσαν (άνανδρα) με τις ξιφολόγχες τον γενναίο Αλί και το τραγούδι είναι ο σπαραγμός της γυναίκας του, όταν τον βρήκε στο καπηλειό που έγινε το φονικό. «Αυτοί που με σκότωσαν δεν έχουν πίστη και θρησκεία» λένε οι στοίχοι και τραγουδά με πάθος ο σημερινός αρχικατάσκοπος:
https://www.youtube.com/watch?v=dJ5W2w9yq5g
Αφοσιωμένος στον Ερντογάν, ο Καλίν εργάζονταν ως πιστός εκπρόσωπος Τύπου της Προεδρίας της Τουρκικής Δημοκρατίας, στην πραγματικότητα ήταν κάτι πολύ περισσότερο. Θεωρείται ο θεωρητικός, εμπνευστής όσων αισθάνεται και σκέπτεται ο Πρόεδρος Ερντογάν. Του είχε απονεμηθεί ο τίτλος του πρέσβη, αλλά δεν ήταν διπλωμάτης καριέρας. Από τους ιδρυτές ημιεπίσημου think tank, δίδασκε ισλαμική σκέψη και φιλοσοφία στις ΗΠΑ και την Τουρκία, συγγραφέας οκτώ βιβλίων, αναδείχθηκε σε θεωρητικό του καθεστώτος Ερντογάν, με βαθιά γνώση Ισλαμικής ιστορίας και φιλοσοφίας.
Εκτός από άλλα, είναι συγγραφέας βιβλίου που κυκλοφόρησε το 2016 και πούλησε πολλές χιλιάδες αντίτυπα, με τον τίτλο «Εγώ, ο άλλος και μακρινοί τόποι»: Εισαγωγή στην ιστορία των σχέσεων Ισλάμ - Δύσης».
Το best seller του Ι. Καλίν: «Εγώ, ο άλλος και μακρινοί τόποι»: Εισαγωγή στην ιστορία των σχέσεων Ισλάμ - Δύσης»
Αυτό που επιχειρεί με το συγγραφικό του έργο, είναι η αναθεώρηση και απόρριψη κάθε αντίληψης που εμποδίζει την αναγέννηση του Ισλάμ. Επιχειρεί να αποκαλυφθεί η «σκοτεινή δραστηριότητα της Δύσης κατά των μουσουλμάνων».
Ο συγγραφέας συγκλονίζεται από την άδικη εξόντωση μουσουλμανικών πληθυσμών από Χριστιανούς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Ισπανία:
«Η συμφορά που βρήκε την Ανδαλουσία έκανε όλες τις συμφορές της ιστορίας να ξεχαστούν∙
Αλλά αυτή είναι μια συμφορά που δεν θα ξεχαστεί, μια συμφορά που θα τη θυμούνται πάντα.»
Απόσπασμα από Ανδαλουσιανή ποίηση γνωστή ως “Feryadname” που διεκτραγωδεί την απώλεια της Ανδαλουσίας μετά την ήττα από τους χριστιανούς Ισπανούς. Οι μουσουλμάνοι υπερασπιστές υποτίθεται ότι συμφώνησαν να παραδοθούν αλλά οι Ισπανοί αθέτησαν τις υποσχέσεις τους και τους εξόντωσαν. Πρόκειται για το βασικό ιστορικό παράδειγμα στο αφήγημα του Ιμπραήμ Καλίν. Οι δυτικοί φιλοτέχνησαν την εικόνα του πολιτισμένου για τον εαυτό τους, επειδή βαρύνονται με εγκλήματα.
Ο 52 ετών ισλαμιστής, σπούδασε ιστορία στην Φιλοσοφική Σχολή του τοπικού Πανεπιστημίου και συνέχισε τις σπουδές του στην Μαλαισία, προφανώς επειδή είχε προσανατολιστεί σε ισλαμικές σπουδές που δεν ήταν δημοφιλείς στην κεμαλική Τουρκία της εποχής. Ακολούθησε η διδακτορική διατριβή στο πανεπιστήμιο George Washington και διδασκαλία ισλαμικής φιλοσοφίας σε πανεπιστήμια των ΗΠΑ και της Τουρκίας. Εργάστηκε στο «Κέντρο για την κατανόηση του Ισλάμ με τον Χριστιανισμό» που χρηματοδοτούσε ο Σαουδάραβας πρίγκιπας Αλ Ουαλίντ μπιν Ταλάλ.
Η προσπάθειά του για αναθεώρηση κάθε πλευράς της ιστορίας, επεκτείνεται ακόμα και στην αμφισβήτηση της καταγωγής των τουρκικών φύλων που έφθασαν στη σημερινή Μικρά Ασία από τα υψίπεδα της κεντρικής Ασίας. Ο Καλίν δεν συμφωνεί με την περιγραφή Τούρκων από Δυτικούς συγγραφείς ως πολεμικού αλλά χαμηλού πολιτιστικού επιπέδου λαού.
Αναζητά αρχαία ευρωπαϊκή παρουσία και χρήσιμη αποδεικνύεται η σύνδεση με τον Τρώες, την κληρονομιά των οποίων δεν διεκδικεί κανένα έθνος. Άρα, μπορεί να είναι αρχαίοι Τούρκοι! «Ο Τρωικός πόλεμος είναι ο πόλεμος κατά τον οποίο οι Έλληνες που εκπροσωπούσαν τη Δύση, νίκησαν τους Τρώες που εκπροσωπούσαν την Ανατολή και την Ασία» αναφέρει ο συγγραφέας. Και τεκμηριώνει τον ισχυρισμό με την ρήση του Μωάμεθ του Πορθητή, που υποτίθεται, στην άλωση της Πόλης είπε: «Να που σήμερα πήραμε την εκδίκηση για την Τροία». Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει τεκμήριο ότι ειπώθηκε η φράση αυτή αλλά είναι χρήσιμη, γιατί δίνει ευρωπαϊκή διάσταση στην καταγωγή των Τούρκων.
Διαμορφώνει επιπλέον την εικόνα της βαρβαρότητας των Ελλήνων που κατέστρεψαν την πόλη - κράτος αλλά και της πονηριάς χάρη στην οποία νίκησαν του ηρωικούς Τρώες. Αυτό άλλωστε είναι το στερεότυπο των Τούρκων για τους Έλληνες. Δειλοί που επιβιώνουν χάρη στην εύνοια Ευρωπαίων.
Το βιβλίο του Καλίν προβλέπει με ακρίβεια την πολιτική που ακολούθησε η κυβέρνηση Ερντογάν. Είναι η επιτομή της σκέψης πάνω στην οποία κτίζεται η αναθεωρητική πολιτική πράξη. Το πολιτικό ισλάμ πρέπει να ανατρέψει όλα όσα γνωρίζουμε.
Το βασικό σχήμα στην σκέψη του συγγραφέα είναι ότι το «εγώ» προσδιορίζεται κυρίως από την εικόνα που δημιουργούμε για τον «άλλο» και με την έννοια η δική μας εικόνα ετεροπροσδιορίζεται από τον «εχθρό» που δημιουργήσαμε. Συνεπώς η εικόνα που έχουν φιλοτεχνήσει στη Δύση για τους μουσουλμάνους είναι αποτέλεσμα του εγωκεντρισμού, της υπεροψίας και του ιμπεριαλισμού της δυτικής σκέψης που διογκώνει κάποια ισλαμικά στοιχεία για να υποτιμήσει, να υποβαθμίσει το Ισλάμ συνολικά. Αυτή όμως η τάση που επικράτησε, είναι μια ασθένεια που έπληξε και την πλειοψηφία των μουσουλμάνων οι οποίοι αποδέχονται την υποβάθμιση. Η ασθένειά τους ήταν ότι σκλαβώθηκαν στην υποτιθέμενη υπεροχή της δυτικής σκέψης, την οποία εξυπηρετεί κάθε είδους εκσυγχρονισμός. Αυτή είναι η πηγή του κακού, σύμφωνα με τον συγγραφέα:
«Με τον εκσυγχρονισμό - ιμπεριαλισμό, οι μουσουλμάνοι άρχισαν να εξασθενίζουν έναντι της Δύσης, δείχνοντας σύμπλεγμα κατωτερότητας. Οι πρώτες ενδείξεις προήλθαν από τις ήττες στρατιωτικής-πολιτικής προέλευσης, ακολουθούμενη από οικονομική και τελικά πολιτιστική υποχώρηση. Με αυτήν την έννοια, ο μουσουλμανικός εκσυγχρονισμός γεννήθηκε άρρωστος επειδή είχε αφετηρία την αποικιοκρατία και τον νέο ιμπεριαλισμό τον 19ο και τον 20ο αιώνα. Στη σύγχρονη εποχή, η δυτική αντίληψη για τους μουσουλμάνους είναι μολυσμένη, καθώς περιορίζεται είτε στην αντίδραση πλήρους απόρριψης είτε γίνεται μεταφυσική εμμονή. Είναι δύσκολο να βρεθεί η περιέργεια, η σύνθεση και η κριτική σκέψη της κλασικής περιόδου.»
Η σκέψη αυτή υποκρύπτει ότι επικρατεί η «δυτική βαρβαρότητα» που ποδηγέτησε τις μουσουλμανικές μάζες οι οποίες πρέπει να αφυπνιστούν. Προφανώς αυτή είναι η πραγματική αποστολή του Ερντογάν! Το concept δεν είναι πρωτοφανές, περιγράφεται στο Κοράνι. Πριν την εμφάνιση του Προφήτη, στην αχανή έρημο της Αραβίας, επικρατούσε η Άγνοια, η περίοδος της Τζαχιλία. Ο λόγος και τα διδάγματα του Προφήτη έσωσε τους ανθρώπους από την βαρβαρότητα. Αυτή την πνευματική αρχικά απελευθέρωση προτείνει και ο συγγραφέας ώστε να ακολουθήσει η πολιτική.
Βέβαια ο κόσμος δεν εξελίχθηκε όπως τον ονειρεύονταν ο Καλίν. Η Τουρκία δεν κατάφερε να ηγηθεί του ισλαμικού κόσμου, χώρες όπως η Αίγυπτος απελευθερώθηκαν από το καθεστώς των Αδελφών Μουσουλμάνων και τον θρησκευτικό λαϊκισμό.
Το σουνίτικο Ισλάμ της Τουρκίας διασπάστηκε μετά την απόπειρα πραξικοπήματος και τη ρήξη με τον ιμάμη Φετουλάχ Γκιουλέν, τον ηγέτη του κινήματος Χιζμέτ που έχει άσυλο στις ΗΠΑ. Ο μαικήνας του Καλίν, μεγιστάνας και πρίγκηπας Αλ Ουαλίντ μπιν Ταλάλ βρέθηκε αντιμέτωπος με την οργή του πρίγκιπα διαδόχου που κυβερνά την Σαουδική Αραβία. Συνελήφθηκε το 2017, στο πλαίσιο μιας εκστρατείας «κατά της διαφθοράς», αφέθηκε ελεύθερος τρεις μήνες αργότερα, αφού πλήρωσε μερικά δισ. δολ στο κρατικό ταμείο.
Η Τουρκία σήμερα ζει κάτω από το βάρος προβλημάτων που δημιούργησε η διακυβέρνηση Ερντογάν. Ωστόσο, ο ίδιος ο Ηγέτης όπως τον αποκαλούν οι οπαδοί του, κατάφερε με τις ιδέες αυτές να εγκαταστήσει ισχυρή εξουσία πάνω από δύο δεκαετίες και συνεχίζει. Αν αυτός ήταν ο στόχος του θεωρητικού του Ισλάμ, πέτυχε απόλυτα.
Μπορεί να συνεχίσει να συνθέτει τραγούδια όπως το ερωτικό « Έγινα τίποτα» (Hiç Oldum). Δικοί του και οι στοίχοι, «έγινα μια λέξη που έμεινε μισή», «στην παρουσία σου έγινα ένα τίποτα». Ακούστε το πάθος:
https://www.youtube.com/watch?v=6Jw6r4bm05g