Ημέρα του πατέρα 2021: Το Doodle της Google τιμά όλους τους μπαμπάδες
Τη Γιορτή του Πατέρα γιορτάζει η Google και τιμάει σήμερα Κυριακή 20 Ιουνίου την πατρότητα. Συγκεκριμένα η Γιορτή πρωταγωνιστεί και στο σχετικό Google Doodle της ημέρας.
Πώς καθιερώθηκε η Γιορτή του Πατέρα
Ο πρώτος καταγεγραμμένος εορτασμός της Γιορτής του Πατέρα έγινε στις 5 Ιουλίου 1908, στο Φέαρμοντ των ΗΠΑ, όταν η Γκρέις Γκόλντεν Κλέιτον θέλησε με αυτόν τον τρόπο να τιμήσει τη μνήμη των 210 νεκρών πατέρων που έχασαν τη ζωή τους σε ορυχείο στην αποκαλούμενη Τραγωδία του Μόνονγκα, η οποία είχε συμβεί τον Δεκέμβριο του 1907.
Παρ' όλα αυτά, η κίνηση αυτή δεν έτυχε της αναγνώρισης που ήθελε η Γκρέις Γκόλντεν Κλέιτον, που επέλεξε τη συγκεκριμένη ημερομηνία καθότι ήταν η πρώτη Κυριακή κοντά στα γενέθλια του εκλιπόντα πατέρα της.
Έτσι, μόλις δύο χρόνια αργότερα, στο Σποκέιν της Ουάσινγκτον, η Σονόρα Ντοντ οργάνωσε την Ημέρα του Πατέρα κατ' αντιστοιχία με την Ημέρα της Μητέρας επειδή ήθελε να τιμήσει τον πατέρα της, ο οποίος υπήρξε βετεράνος του Αμερικανικού Εμφυλίου Πολέμου (1861-1865), καθώς και όλους τους υπόλοιπους βετεράνους πατέρες του συγκεκριμένου πολέμου.
Πάντως, το σχετικό νομοσχέδιο που αφορούσε στην καθιέρωση Γιορτής του Πατέρα καταψηφίστηκε, το 1913, από το Κογκρέσο των ΗΠΑ και έπρεπε, το 1966, ο -τότε- Αμερικανός Πρόεδρος, Λίντον Τζόνσον, να εκδώσει το πρώτο προεδρικό διάταγμα που τιμούσε επισήμως τους πατέρες, και καθιέρωνε την τρίτη Κυριακή του Ιουνίου ως Ημέρα του Πατέρα.
Μάλιστα, έξι χρόνια αργότερα, ο -τότε- Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ρίτσαρντ Νίξον, οριστικοποίησε τη Γιορτή του Πατέρα ως μόνιμη εθνική εορτή.
Τι είναι τα doodles
Τα doodles δημιουργούνται από τη Google για να γιορτάσουν γεγονότα, επετείους και γενέθλια καλλιτεχνών, επιστημόνων, μουσικών και άλλων ξεχωριστών προσωπικοτήτων.
Η ομάδα μηχανικών και σχεδιαστών doodle της Google (γνωστοί ως doodlers) ψάχνει πάντα για νέες και ενδιαφέρουσες ιδέες.
Το πρώτο doodle είχε δημιουργηθεί το 1998, όταν οι ιδρυτές της Google Λάρι Πέιτζ και Σεργκέι Μπριν, προκειμένου να ενημερώσουν τους χρήστες ότι θα λείπουν (ήθελαν να πάνε σε φεστιβάλ στην έρημο της Νεβάδα), τοποθέτησαν το σχέδιο μίας φιγούρας σε ράβδο πίσω από το δεύτερο «ο» του λογοτύπου της εταιρείας, ενημερώνοντας έτσι τους χρήστες ότι βρίσκονται εκτός γραφείου.
Η ιδέα άρεσε και έκτοτε καθιερώθηκε και εμπλουτίσθηκε.