Ιαβέρης για τροχαία στο Flash.gr: «Οι Ελληνάρες κάνουν τον μάγκα στον Χάρο»
Δεν αποτελεί είδηση πως τα τροχαία αποτελούν μία από τις μάστιγες της σύγχρονης κοινωνίας. Τα πράγματα όμως δείχνουν να βγαίνουν πλέον εντελώς εκτός ελέγχου στους δρόμους της χώρας, με τα τροχαία συνεχώς να αυξάνονται και τον «φόρο αίματος» διαρκώς να μεγαλώνει...
Είναι χαρακτηριστικό πως φέτος θα ξεπεραστεί το όριο των 600 νεκρών από τροχαία δυστυχήματα σε ένα έτος, ένα νούμερο που είναι αντιπροσωπευτικό πόσο «κουρέλι» έχει καταντήσει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας στους ελληνικούς δρόμους.
Το Flash.gr ήλθε σε επαφή με τον εμβληματικό οδηγό αγώνων αυτοκινήτων, Αναστάσιο Μαρκουίζο, γνωστό και ως Ιαβέρη, ο οποίος και μας κατέθεσε την άποψή του για όλα όσα συμβαίνουν στους δρόμους της χώρας, χωρίς να «μασάει» τα λόγια του.
Ο Ιαβέρης, χειμαρρώδης όπως πάντα, δεν έκρυψε την αγανάκτησή του για την αύξηση των τροχαίων, το οποίο είναι φυσική απόρροια της έλλειψης οδηγικής παιδείας στην Ελλάδα.
«Γράψτο έτσι όπως στο λέω: Οι Ελληνάρες έχουν ξεσαλώσει. Κάνουν τον μάγκα στον Χάρο και συνεχίζουν να του επιτίθενται χωρίς να λογαριάζουν τίποτα!». Έτσι ξεκίνησε τις δηλώσεις του στο Flash.gr ο θρυλικός Ιαβέρης καταφέρνοντας με δύο «τσεκουράτα» λόγια να δώσει την πιο ρεαλιστική περιγραφή της κατάστασης που επικρατεί στους ελληνικούς δρόμους.
«Τους 57 νεκρούς στα Τέμπη τους θρηνούν πλέον μόνο οι δικοί τους»
«Κανείς δεν φαίνεται να νοιάζεται για το τί συμβαίνει. Τρανό παράδειγμα το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Τους 57 που σκοτώθηκαν στα Τέμπη τους θρηνούν πλέον μόνο οι δικοί τους. Μετά από τις πρώτες ημέρες που όλη η χώρα ήταν σοκαρισμένη και τα ΜΜΕ το έπαιζαν ως θέμα συνέχεια, τώρα κανείς δεν φαίνεται να ασχολείται ή να το θυμάται. Ακόμα και όλα όσα γίνονται στη Βουλή με την Προανακριτική φαίνεται πως περνούν στα ψιλά ενώ είναι μία καλή ευκαιρία να περάσουν κάποια μέτρα που θα επηρεάσουν και την οδηγική ασφάλεια στη χώρα».
Εδώ ο Αναστάσιος Μαρκουίζος άφησε τα «καρφιά» του και για τον τρόπο που διαχειρίζονται τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης τα τροχαία: «Έχετε κι εσείς μερίδιο ευθύνης. Αντί να μεταδίδετε πόσα τροχαία έγιναν και πόσους νεκρούς έχουμε, θα βοηθούσε περισσότερο να γίνει μία καμπάνια -όπως είχε γίνει στον κορονοϊό- η οποία θα βοηθήσει στην ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης. Αντί να λέμε το τί έγινε, είναι καλύτερο να προλάβουμε τα κακά νέα».
«Είμαστε ανεπίδεκτοι μαθήσεως»
«Θεωρώ πως είμαστε ανεπίδεκτοι μαθήσεως ως λαός, σε σημείο αποκτήνωσης», συνέχισε ο Ιαβέρης. «Κοιτάμε περισσότερο να κάνουμε τον μάγκα στον δρόμο και να βγάλουμε τον χειρότερο εαυτό μας σάμπως οι υπόλοιποι οδηγοί είναι εχθροί μας».
Όσον αφορά το τί πρέπει να γίνει για να σταματήσει αυτό το φαινόμενο, ο Ιαβέρης σημείωσε πως «δεν θέλουμε καλούς οδηγούς αλλά καλούς ανθρώπους. Όλα είναι, ουσιαστικά, θέμα αυτοεκτίμησης. Αυτός που είναι ταπεινός και καλός άνθρωπος καταλαβαίνει πόσο σημαντικός είναι για την οικογένειά του και πόσο τραγικό θα είναι για αυτούς αν τον χάσουν».
«Είναι πραγματικά απίστευτο αυτό που συμβαίνει. Οδηγάει ο καθένας έτοιμος για τσαμπουκά και δεν τον νοιάζει αν θα γυρίσει πίσω στο σπίτι του!», συνεχίζει ο Ιαβέρης, ο οποίος κάνει λόγο για γενοκτονία: «Στις ηλικίες 10-29 ετών, πρώτη αιτία για θάνατο ή αναπηρία είναι το οδικό έγκλημα. Μιλάμε για καθαρά γενοκτονικό φαινόμενο. Ακόμα και οικονομικά να το δει κανείς, έγινε μία έρευνα που έλεγε πως από τους 600-700.000 νέους που έχουν μετακομίσει εκτός Ελλάδας, το κράτος χάνει 13 δισ. ευρώ. Άλλοι τόσοι όμως είναι και οι νέοι που δεν γεννήθηκαν ποτέ λόγω των τροχαίων. Άρα μαζί με το υλικό κόστος από τα τροχαία, είναι κοντά στα 20 δισ. ευρώ τα χρήματα που χάνει το ελληνικό κράτος, ένα αρκετά σημαντικό νούμερο για να κάτσει να ασχοληθεί με το ζήτημα».
«Οι Έλληνες δεν ξέρουν να οδηγούν»
«Όλα έχουν να κάνουν με την οδηγική παιδεία. Όχι, την παιδεία στα σχολεία, όπου τα παιδιά λαμβάνουν την εκπαίδευση για το επάγγελμα που θα κάνουν στο μέλλον, αλλά την παιδεία από τα σπίτια. Αν δεν υπάρχει παιδεία από το σπίτι, αυξάνονται ραγδαία οι πιθανότητες να γίνει κανείς εγκληματίας. Αυτό είσαι αν δεν σε νοιάζει πώς οδηγάς στον δρόμο», σημείωσε ο Ιαβέρης.
«Γι’ αυτό χρειάζεται να ευαισθητοποιηθεί η κοινή γνώμη. Αν σε ‘βομβαρδίσουν’ εικόνες από τροχαία και το τί προκαλούν, θα το σκεφτείς ακόμη περισσότερο για το πώς οδηγείς. Τα περισσότερα οδηγικά εγκλήματα γίνονται λόγω κακών προτύπων. Όταν ένα παιδί βλέπει τους γονείς του να οδηγούν άσχημα, το ίδιο θα κάνει κι εκείνος. Αν δοθούν κάποια χρήματα από την κυβέρνηση και γίνει μία καμπάνια όπως με τον κορονοϊό, πολλοί θα είναι αυτοί που θα χαλαρώσουν στην οδήγησή τους», επισήμανε ο Ιαβέρης.
«Αυτό όμως που πρέπει να συνειδητοποιήσουν οι Έλληνες είναι ότι δεν ξέρουν να οδηγούν. Ένας οδηγός αγώνων με περγαμηνές κινείται με απόλυτο σεβασμό στον δρόμο, προσεκτικά και με χαμηλή ταχύτητα. Δεν υπάρχουν οδηγοί αγώνων που να βγαίνουν στον δρόμο και να κάνουν αγριάδες και τσαμπουκάδες. Το πρωί που φεύγουμε από το σπίτι μας πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι το απόγευμα θα πρέπει να γυρίσουμε πίσω, να ανοίξει η πόρτα και να δούμε τα αγαπημένα μας πρόσωπα και να τα πάρουμε αγκαλιά».
«Μας αξίζει ο θρήνος;»
Ο Αναστάσιος Μαρκουίζος έκλεισε τις δηλώσεις του στο Flash.gr απευθυνόμενος σε όλους τους οδηγούς: «Να είμαστε καλοί άνθρωποι, αυτό είναι το πιο σημαντικό. Τι είναι το καλύτερο πράγμα στον κόσμο; Η γέννηση του παιδιού σου. Άρα στον αντίποδα αυτό που δημιουργεί τη μεγαλύτερη απόγνωση είναι η ταφή του παιδιού σου. Γιατί να γίνεις εσύ η αιτία να χαθεί το παιδί σου ή να χαθείς εσύ και να μείνει ορφανό; Όταν λοιπόν φεύγεις από το σπίτι, κοντοστάσου μία στιγμή και σκέψου: Δεν θέλεις να ξαναγυρίσεις και να αγκαλιάσεις τους δικούς σου ανθρώπους;
Έχω μιλήσει με συγγενείς θυμάτων από τροχαία. Για παράδειγμα, με είχαν συγκλονίσει η μητέρα του Αδαμάντιου Μάντη (σ.σ. ο 21χρονος πολίστας που έχασε τη ζωή του το 2019 στην Ποσειδώνος) και η αδελφή του Ιάσονα (σ.σ. ο 23χρονος που σκοτώθηκε σε τροχαίο έξω από τη Βουλή τον Μάρτιο του 2021). Ο κόμπος που είχαν στη φωνή τους όταν μιλούσαν για τους ανθρώπους που έχασαν. Αυτός ήταν θρήνος. Ας φέρουμε αυτές τις εικόνες στο μυαλό μας κι ας αναρωτηθούμε: Θέλουμε τον θρήνο; Μας αξίζει ο θρήνος;».