«Μεγάλη πειθαρχία»: Εγκώμια για τον επαγγελματισμό της Ιαπωνίας στις τραγωδίες
Δεν έχει κάνει καλό ποδαρικό το 2024 στην Ιαπωνία, καθώς έχει δεχθεί δύο ισχυρά πλήγματα μέσα σε δύο ημέρες. Ειδικότερα, μετά τον σεισμό «τέρας» των 7,6 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ, από τον οποίο σκοτώθηκαν 57 άτομα, όπως αναφέρεται στην τελευταία ενημέρωση των τοπικών Αρχών, ένα αεροπλάνο της Japan Airlines πήρε φωτιά μετά τη σύγκρουσή του με ένα Bombardier Dash 8 της ακτοφυλακής, κατά την προσγείωσή του στο αεροδρόμιο Χανέντα.
Από το αεροσκάφος της Japan Airlines, στο οποίο επέβαιναν 367 επιβάτες με 12 μέλη πλήρωμα, όλοι οι επιβαίνοντες πρόλαβαν να εκκενώσουν πριν τους προφτάσουν οι φλόγες, ενώ από το αεροπλάνο της ακτοφυλακής σκοτώθηκαν οι πέντε από τους έξι επιβαίνοντες.
Παρά όμως αυτές τις συνεχόμενες τραγωδίες, ο επαγγελματισμός που επέδειξαν οι Ιάπωνες και στα δύο αυτά «χτυπήματα», έχει προκαλέσει τα εγκωμιαστικά σχόλια από πολλά διεθνή μέσα ενημέρωσης που κάνουν λόγο για «κινήσεις που έσωσαν ζωές» με αφορμή το σύστημα προειδοποίησης σεισμών που ήχησε στη χώρα λίγο πριν τα 7,6 Ρίχτερ αλλά και την άμεση επέμβαση των Αρχών στο αεροδρόμιο, με αποτέλεσμα την ασφαλή εκκένωση 378 ατόμων από το φλεγόμενο αεροσκάφος.
Είναι χαρακτηριστική η ανάρτηση του Αμερικανού πρεσβευτή στην Ιαπωνία, Rahm Emanuel, ο οποίος, με ανάρτησή του στο Twitter, εξήρε «τον επαγγελματισμό των αεροσυνοδών, του πληρώματος και των μονάδων έκτακτης ανάγκης για την επιτυχημένη εκκένωση του αεροπλάνου, με αποτέλεσμα να σωθούν οι ζωές όλων των 367 επιβαινόντων».
Την ίδια ώρα, τα αίτια της τραγωδίας στο αεροδρόμιο Χανέντα της Ιαπωνίας, που στοίχισε τη ζωή σε πέντε ανθρώπους, θα ερευνήσει μία ομάδα Γάλλων εμπειρογνωμόνων της Υπηρεσίας Ερευνών και Αναλύσεων (BEA) πολιτικής αεροπορίας που αναμένεται αύριο Τετάρτη (3/1) στην ασιατική χώρα.
Η γαλλική BEA, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, συμμετέχει στις τεχνικές έρευνες σε ατυχήματα που συμβαίνουν στο εξωτερικό, ως υπηρεσία της χώρας κατασκευής του αεροσκάφους. Τα Α350 κατασκευάζονται στην Τουλούζη, στη νοτιοδυτική Γαλλία. Η Japan Airlines έχει στον στόλο της 16 αεροπλάνα του ευρωπαϊκού ομίλου.
«Η εκκένωση έγινε με μεγάλη πειθαρχία – Από ανθρώπινο λάθος το δυστύχημα»
Στην ΕΡΤ μίλησε ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης, εκδότης και αεροναυπηγός, ο οποίος τόνισε ότι στο δυστύχημα «κάπου υπάρχει ένα μεγάλο λάθος από ανθρώπινο παράγοντα», προσπαθώντας να εξηγήσει τους λόγους που προκάλεσαν το τραγικό δυστύχημα.
«Ίσως είναι και η ιδιοσυγκρασία των ανθρώπων στην Ανατολή που έχουν ιδιαίτερη πειθαρχία. Όλα τα αεροπλάνα, τα επιβατικά, είναι σχεδιασμένα να εκκενώνονται μέσα σε 90 δευτερόλεπτα με τις μισές από τις πόρτες εύχρηστες. Δηλαδή στη συγκεκριμένη περίπτωση ένα μεγάλο κομμάτι του αεροπλάνου από τη μια πλευρά φλεγόταν, αλλά από την άλλη πλευρά και μπροστά οι θύρες ήταν εύχρηστες. Από τις μισές θύρες περίπου κατόρθωσαν και βγήκαν επιβάτες και πλήρωμα με μόνο τραυματίες.
Το μικρότερο αεροπλάνο ήταν από αυτά που χρησιμοποιούσε η Ολυμπιακή Αεροπορία μέχρι και πολύ πρόσφατα. Ένα δικινητήριο ελικοφόρο, αλλά δεν ήταν επιβατικό, ήταν ένα αεροπλάνο της ακτοφυλακής το οποίο σε κανονικές συνθήκες κάνει περιπολίες» ανέφερε αρχικά ο κ. Καραϊωσηφίδης και στη συνέχεια μίλησε για τρεις παράγοντες που παίζουν ρόλο σε ένα τέτοιο περιστατικό.
«Ο έλεγχος στην προσέγγιση - προσγείωση, ο πύργος ελέγχου δηλαδή. Είναι ο πιλότος του αεροπλάνου που προσγειωνόταν και είναι ο πιλότος του μικρού αεροπλάνου, το οποίο από ό, τι φαίνεται παρεισέφρησε στον διάδρομο. Κάπου υπάρχει ένα μεγάλο λάθος από ανθρώπινο παράγοντα.
Δεν μπορεί να εξηγηθεί διαφορετικά πως το μικρότερο αεροπλάνο βρέθηκε σε ενεργό διάδρομο στον οποίο προσγειωνόταν ένα άλλο αεροπλάνο. Αυτό είναι αδιανόητο. Δεν μπορεί να συμβεί κάτω από κανονικές συνθήκες. Άρα υπάρχει κάποιο λάθος».