Η Xiaomi φέρνει την επανάσταση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Η Xiaomi παρουσίασε επίσημα το ηλεκτρικό της αυτοκίνητο, αποκαλύπτοντας τις πέντε βασικές τεχνολογίες του: Τον νέο ηλεκτροκινητήρα E-Motor, την νέα μπαταρία της, το Pilot Autonomous Driving και την Smart Cabin.
Με την ανάπτυξη αυτών των θεμελιωδών βασικών τεχνολογιών, η Xiaomi πιστεύει πως θα επαναπροσδιορίσει την τεχνολογία της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το πρώτο προϊόν της Xiaomi στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το Xiaomi SU7, έχει κατασκευαστεί, με γνώμονα το σχεδιασμό, τις επιδόσεις και την ασφάλεια. Σύμφωνα με την εταιρία από την Κίνα το SU7 είναι ένα sedan «οικολογικής τεχνολογίας πλήρους μεγέθους, υψηλής απόδοσης».
Ο Lei Jun, ιδρυτής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Xiaomi, δήλωσε ότι η είσοδος της Xiaomi στην αυτοκινητοβιομηχανία σηματοδοτεί ένα σημαντικό άλμα από τη βιομηχανία των smartphone και ένα κρίσιμο βήμα προς την ολοκλήρωση του έξυπνου οικοσυστήματος Human x Car x Home. Ο Lei Jun δήλωσε ότι η παλαιότερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν λίγα περιθώρια ελιγμών σήμερα: «Η Xiaomi αποφάσισε να επενδύσει στην ανάπτυξη θεμελιωδών βασικών τεχνολογιών, δεσμευόμενη για την κατασκευή ενός ιδιαίτερου οχήματος. Μέσα σε 15 έως 20 χρόνια προσπάθειας, η Xiaomi στοχεύει να γίνει μία από τις πέντε κορυφαίες παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες».
Σύμφωνα με τον Lei Jun η εταιρία του θα προσπαθήσει να κάνει έναν επαναπροσδιορισμό στην τεχνολογία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα έξυπνα ηλεκτρικά οχήματα θα φέρουν την ενοποίηση της αυτοκινητοβιομηχανίας με τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης και τα έξυπνα οικοσυστήματα. Η ενσωμάτωση τεχνολογιών full-stack είναι ένα απαραίτητο βήμα για την εξέλιξη του κλάδου. Ο Lei Jun δήλωσε ότι ενσωματώνοντας τη βιομηχανική κατασκευή, το έξυπνο λογισμικό και την τεχνητή νοημοσύνη, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Xiaomi θα επαναπροσδιορίσουν πλήρως την αυτοκινητοβιομηχανία, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό άλμα στο τεχνολογικό τοπίο. Η επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας θέλει το μοντέλο να λανσάρεται μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024. Πρόκειται για μια τεράστια επένδυση, ύψους 1,23 δις. ευρώ. Η ομάδα Ε&Α αποτελείται από πάνω από 3.400 μηχανικούς και πάνω από χίλιους τεχνικούς εμπειρογνώμονες σε κρίσιμους τομείς τόσο στην Κίνα όσο και στο εξωτερικό.
Σε αυτή την παρουσίαση αποκαλύφθηκαν οι καινοτομίες στην ανάπτυξη των πέντε βασικών τεχνολογιών της Xiaomi Electric Vehicles, σε τομείς όπως ο κινητήρας, η μπαταρία, η κατασκευή, η αυτόνομη οδήγηση και το έξυπνο εσωτερικό.
Η Xiaomi αποκάλυψε δύο εκδόσεις του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της: Το SU7 και το SU7 Max. Η πρώτη έκδοση έχει την κίνηση στους πίσω τροχούς, με απόδοση 295 ίππους, με μπαταρία 73,6 kWh και αυτονομία 668 χιλιομέτρων, σύμφωνα με τον κινεζικό κύκλο μετρήσεων CTLC (China Light-Duty Vehicle Test Cycle). Η μεγάλη έκδοση SU7 Max εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινήτηρες, τετρακίνηση και απόδοση 570 ίππων. Η επιτάχυνση είναι «εκρηκτική» (0-100 χλμ./ώρα σε 2,78 δευτερόλεπτα) και τελική ταχύτητα που φτάνει τα 265 χλμ./ώρα. Η αυτονομία σύμφωνα πάντα με τον κινέζικο κύκλο μετρήσεων, φτάνει τα 800 χιλιόμετρα, χάρη στην μπαταρία των 101 kWh.
Το εσωτερικό έχει μίνιμαλ σχεδίαση αλλά με πολύ τεχνολογία. Η μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό έχει διαγώνιο 16,1 ίντσες με τρισδιάστατη ανάλυση, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι 7,1 ιντσών.Δύο ακόμα οθόνες είναι τοποθετημένες πίσω για τους επιβάτες.
Όσο για την αυτόνομη οδήγηση το Xiaomi Pilot Autonomous Driving λαμβάνει δεδομένα από ένα lidar, τρία ραντάρ μεγάλης ακρίβειας, 11 κάμερες υψηλής ανάλυσης και 12 ραντάρ υπερήχων. Το σύστημα αυτόνομης οδήγησης προς το παρόν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε αυτοκινητόδρομο, όπως και σε αυτόνομο παρκάρισμα.