Οικονόμου: Εξετάζουμε συγκεκριμένες ώρες κυκλοφορίας για οχήματα στον Κηφισό
Το κυκλοφοριακό που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι οδηγοί σε συγκεκριμένες οδικές αρτηρίες, είναι από τα ζητήματα που προβληματίζουν την κυβέρνηση.
Δεν αποκλείεται μάλιστα το επόμενο διάστημα να αναληφθούν σχετικές πρωτοβουλίες για την αποσυμφόρηση του Κηφισού καθώς τα μποτιλιαρίσματα χιλιομέτρων αποτελούν καθημερινό φαινόμενο.
Στο πλαίσιο αυτό το προβληματίσαμο εξεφρασε και ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Γιάννης Οικονόμου, επισήμανε το βασικό πρόβλημα της κίνησης.
Ανέφερε: «Έχουμε μία πολύ βασική συνθήκη: τα αυτοκίνητα όσων ζουν, κινούνται, επισκέπτονται την Αθήνα, δεν χωρούν στους δρόμους της Αθήνας, ειδικά συγκεκριμένες ώρες την ημέρα. Αυτό δεν χρειάζεται να είναι κανένας ειδικός να το καταλάβει, το έχουν πει όμως και οι ειδικοί. Δεύτερον, η Τροχαία και η Αστυνομία ούτε κατασκευάζει δρόμους, ούτε διαπλατύνει δρόμους, δεν μπορεί να παρέμβει προς αυτή την κατεύθυνση».
Συμπλήρωσε: «Η Τροχαία μπορεί να μειώσει την ένταση, την έκταση και τον όγκο του προβλήματος και αυτό προσπαθούμε πολύ μεθοδικά το τελευταίο διάστημα. Ήδη, ο κάθε καλόπιστος τις τελευταίες 10-12 μέρες βλέπει διαφορά στους δρόμους της Αθήνας, καθώς έχουμε διπλασιάσει τους τροχονόμους και έχουμε μεγαλώσει και το διάστημα που βρίσκονται στους δρόμους. Έχουμε κάνει μία μεγάλη εκστρατεία για να αντιμετωπίσουμε βασικές παραβάσεις που χειροτερεύουν τα πράγματα, όπως για παράδειγμα το διπλοπαρκάρισμα και συνεχίζουμε».
Συγκεκριμένα, για τον Κηφισό, ανέφερε πως: «Μία από τις βασικές αιτίες του μποτιλιαρίσματος είναι τα ατυχήματα που γίνονται και οι ακινητοποιήσεις οχημάτων εξαιτίας βλαβών. Εκεί εμείς, εδώ και αρκετό διάστημα, τοποθετήσαμε, σε δύο σημεία του Κηφισού, γερανοφόρα οχήματα, έτσι ώστε να μπορούν να πηγαίνουν γρηγορότερα για να τραβήξουν στην άκρη τα αυτοκίνητα αυτά, να μειωθεί ο χρόνος της καθυστέρησης, όχι να εξαφανιστεί».
«Θα πρέπει ενδεχομένως να σκεφτούμε και άλλες λύσεις. Αν πρέπει να συζητήσουμε και με άλλους φορείς, για να ληφθούν κάποια μέτρα, όπως συγκεκριμένες ώρες κυκλοφορίας και συγκεκριμένες ώρες μη κυκλοφορίας, ώστε να ρυθμίζεται με ένα τρόπο το πρόβλημα. Το είχαν ξαναδοκιμάσει παλιότερα και επίσης δεν είχε αποδώσει. Δεν είναι μόνο τροχονομικό το ζήτημα, μακάρι να ήταν μόνο ζήτημα Τροχαίας. Αυτό είναι ζήτημα μίας ευρύτερης παρέμβασης. Δεν είναι εύκολο, γιατί ο Κηφισός είναι μία αρτηρία που συνδέει με το κέντρο της Αθήνας, με τα δυτικά προάστια, με το λιμάνι, με τις αγορές στον Ρέντη, είναι ένα κομβικό σημείο».
Τέλος, ανέφερε: «Και drones βγάζουμε, και εναέρια μέσα βγάζουμε και τροχονόμους στους δρόμους έχουμε και με το σχέδιο ενίσχυσης με τα εποπτικά μέσα που ξεκινάμε τις προδιαγραφές και την ομάδα εργασίας και αυτό θα ενισχυθεί. Ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό να γίνει, σε ό,τι αφορά ζητήματα που αφορούν την κίνηση και τον περιορισμό των συνεπειών στους πολίτες, το σχεδιάζουμε, το ενισχύουμε, βελτιωνόμαστε. Οι τροχονόμοι είναι πολλοί περισσότεροι σε σημεία της Αθήνας και για πολλή περισσότερη ώρα, για την εκστρατεία που έχουμε ξεκινήσει απέναντι σε συγκεκριμένες παραβιάσεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, είτε αυτό είναι το διπλοπαρκάρισμα, είτε είναι το κόκκινο, είτε είναι η χρήση κινητού όταν μιλάς, δηλαδή αυτά που μπορούν να έχουν και συνέπειες για την ανθρώπινη ζωή. Το ζήτημα πρέπει να το αντιμετωπίσουμε ο καθένας στο πεδίο των αρμοδιοτήτων του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».