Η τεχνητή νοημοσύνη στην αναζήτηση του τέλειου δώρου - Ένα πείραμα που δεν πήγε καλά
Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στις αγορές δώρων κερδίζει έδαφος, διευκολύνοντας τη διαδικασία επιλογής, αλλά μπορεί να αντικαταστήσει την ανθρώπινη διαίσθηση.
Η χρήση της τεχνητή νοημοσύνης στις αγορές δώρων κερδίζει έδαφος, διευκολύνοντας τη διαδικασία επιλογής δώρων, αλλά αποτυγχάνει να αντικαταστήσει την ανθρώπινη διαίσθηση.
Πλατφόρμες όπως το Perplexity AI και το ChatGPT προσφέρουν εξατομικευμένες προτάσεις βασισμένες σε δεδομένα, όπως μασάζ ποδιών ή κούπες με μηνύματα, ενώ παρέχουν συνδέσμους για αγορές. Ωστόσο, οι περιορισμοί τους φαίνονται σε δώρα που απαιτούν προσωπική κατανόηση, όπως για έναν ηλικιωμένο παππού ή μια προεφηβική ξαδέρφη με ιδιαίτερες προτιμήσεις.
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει τους καταναλωτές να ανακαλύψουν προϊόντα και να μειώσουν την περιττή κύλιση, ενώ οι εταιρείες την αξιοποιούν για προβλέψεις τάσεων και καλύτερη διαχείριση αποθεμάτων. Παρά τα οφέλη, οι χρήστες παραμένουν επιφυλακτικοί για την ακρίβεια και την έλλειψη προσωπικής πινελιάς. Τελικά, τα καλύτερα δώρα εξακολουθούν να προέρχονται από ανθρώπους που κατανοούν τις μοναδικές ανάγκες και προτιμήσεις των αγαπημένων τους.
ΤοBusiness insider προσπάθησε να επιστρατεύσει την τεχνητή νοημοσύνη στην αναζήτηση του τέλειου χριστουγεννιάτικου δώρου και κατέγραψε την εμπειρία.
Έχοντας βάλει στο μυαλό μου τι να πάρω στη μαμά μου για τα Χριστούγεννα φέτος, στράφηκα, απελπισμένη, στο chatbot του Perplexity AI. Σε απάντηση στην αρχική ευρεία ερώτησή μου: "Τι πρέπει να πάρω στη μαμά μου για τα Χριστούγεννα;", το ρομποτ έδωσε συνδέσμους με διάφορους οδηγούς δώρων που δημοσιεύτηκαν σε ιστότοπους όπως το Target και το Country Living.
Στη συνέχεια, το chatbot πρότεινε γενικά αγαπημένα, όπως μια κούπα Stanley και ένα μασάζ ποδιών. Αλλά με την κύλιση του ποντικιού του υπολογιστή έδειξε επίσης συνδέσμους απευθείας με πιο ιδιαίτερα δώρα, συμπεριλαμβανομένης μιας κούπας με τον Ντόναλντ Τραμπ πάνω. «Είσαι μια πραγματικά, πραγματικά υπέροχη μαμά», έγραφε η κούπα. Η συντάκτρια δεν είχε δώσει στο Perplexity καμία ένδειξη πολιτικής ιδεολογίας στην οικογένειά μου, αλλά το ρομπότ φαινόταν να σκέφτεται ότι το να πίνει γουλιά από το πρόσωπο του Τραμπ κάθε πρωί ήταν ένα δώρο που θα λατρέψει κάθε μητέρα.
Perplexity και ChatGPT για συμβουλές δώρων
Υπάρχουν chatbots που μπορείτε να συμβουλευτείτε για συμβουλές αυτήν την περίοδο των γιορτών, όπως το Perplexity και το ChatGPT, αλλά η τεχνητή νοημοσύνη εισχωρεί όλο και περισσότερο σε ολόκληρη την εμπειρία αγορών. Από τα chatbot εξυπηρέτησης πελατών που χειρίζονται τα δεινά των ηλεκτρονικών αγορών έως τις διαφημίσεις που προβάλλουν προτάσεις που σας ακολουθούν στον ιστό, η παρουσία της τεχνητής νοημοσύνης έχει αυξηθεί παράλληλα με την έκρηξη του ενδιαφέροντος για τη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη.
Νωρίτερα φέτος, η Walmart αποκάλυψε ενημερώσεις αναζήτησης με τεχνητή τεχνητή νοημοσύνη που επιτρέπουν στους ανθρώπους να αναζητούν πράγματα όπως "πάρτι παρακολούθησης ποδοσφαίρου" αντί να αναζητούν μεμονωμένα στοιχεία όπως μάρκες και σάλσα. Η Google μπορεί να τοποθετήσει ρούχα σε εικονικά μοντέλα σε διάφορα μεγέθη για να δώσει στους αγοραστές μια καλύτερη ιδέα για το πώς θα φαίνονται. Σε έναν κόσμο με περισσότερες επιλογές από ποτέ, υπάρχει περισσότερη βοήθεια από την τεχνητή νοημοσύνη, που ενεργούν ως ρομπότ ξωτικά κατά κάποιο τρόπο — πανταχού παρόντα και μερικές φορές αόρατα καθώς ψωνίζετε στον ιστό.
Προτάσεις για όλα τα γούστα
Για τον αναποφάσιστο αγοραστή, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να είναι μια ασημένια σφαίρα για να επιλέξει ανάμεσα σε εκατοντάδες πουλόβερ για αγορά, να αφαιρέσει το καλύτερο από την αφάνεια και να βάλει τέλος στην ατελείωτη κύλιση — ή μπορεί να βοηθήσει στην προβολή τόσων πολλών στοχευμένων διαφημίσεων που οδηγεί τους ανθρώπους σε υπερκαταναλώνουν.
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να ανακαλύψουν νέα αντικείμενα που μπορεί να μην ήξεραν ποτέ να αγοράσουν στο διαδίκτυο, αλλά δεν μπορεί να αντικαταστήσει αυτή τη διαίσθηση που έχουμε όταν βρίσκουμε το τέλειο πράγμα για ένα αγαπημένο πρόσωπο.
Είτε έτσι είτε αλλιώς, η τεχνητή νοημοσύνη έχει αλλάξει εντελώς το παιχνίδι ηλεκτρονικού εμπορίου. «Επιτρέπει σε μια εταιρεία να είναι αυτό που θέλει ο πελάτης», λέει η Hala Nelson, καθηγήτρια μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο James Madison. «Δεν μπορείτε να προσλάβετε χιλιάδες ανθρώπινους βοηθούς για να βοηθήσουν κάθε πελάτη, αλλά μπορείτε να αναπτύξετε χιλιάδες βοηθούς τεχνητής νοημοσύνης». Η εξειδίκευση προέρχεται από τη χρήση δεδομένων τρίτων για την παρακολούθηση της δραστηριότητας και των προτιμήσεων στον ιστό. Κατά κάποιο τρόπο, αυτό είναι το εξατομικευμένο επίπεδο υπηρεσιών που παρείχαν πάντα τα καταστήματα υψηλών προδιαγραφών στους επίλεκτους αγοραστές. Τώρα, αντί για διαβούλευση, η τεχνογνωσία βασίζεται στην επιτήρηση.
Προβλέπουν την τάση των αγορών μέσω τεχνητής νοημοσύνης
Οι εταιρείες χρησιμοποιούν επίσης την τεχνητή νοημοσύνη για να προβλέψουν τις τάσεις αγορών και να διαχειριστούν το απόθεμα, το οποίο μπορεί να τις βοηθήσει να προετοιμάσουν και να διατηρήσουν αντικείμενα σε απόθεμα για αυτούς τους αγοραστές της τελευταίας στιγμής. Οι έμποροι αναζητούν συνεχώς τεχνητή νοημοσύνη για να τους αποκτήσουν περισσότερα — για να φέρουν περισσότερα βλέμματα στους ιστότοπούς τους, για να κάνουν τους ανθρώπους να προσθέτουν περισσότερα στοιχεία στα καλάθι τους και, τελικά, να τσεκάρουν και να αδειάσουν τα καλάθι τους. Τον Οκτώβριο και τις αρχές Νοεμβρίου, οι ψηφιακές λιανοπωλητές που χρησιμοποιούν τεχνολογία AI και πράκτορες αύξησαν τη μέση αξία μιας παραγγελίας κατά 7% σε σύγκριση με ιστότοπους που δεν χρησιμοποιούσαν την τεχνολογία, σύμφωνα με στοιχεία του Salesforce. Η εταιρεία προέβλεψε ότι η τεχνητή νοημοσύνη και οι πράκτορες αγορών θα επηρεάσουν το 19% των παραγγελιών κατά τη διάρκεια της εβδομάδας συμφωνιών στον κυβερνοχώρο γύρω από την Ημέρα των Ευχαριστιών. Και η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει "να εξισωθούν οι όροι ανταγωνισμού για τις μικρές επιχειρήσεις", λέει ο Adam Nathan, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Blaze, ενός εργαλείου μάρκετινγκ AI για μικρές επιχειρήσεις και επιχειρηματίες.
Οι πρώτοι χρήστες της τεχνητής νοημοσύνης στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου ωφελήθηκαν την περασμένη εορταστική περίοδο, αλλά η τεχνολογία έγινε ακόμη πιο κοινή φέτος, λέει ο Guillaume Luccisano, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Yuma AI, μιας εταιρείας που αυτοματοποιεί την εξυπηρέτηση πελατών για πωλητές που χρησιμοποιούν το Shopify. Ορισμένοι έμποροι που χρησιμοποίησαν το Yuma AI κατά τη διάρκεια της τρέλας αγορών της Black Friday αυτοματοποίησαν περισσότερο από το 60% των εισιτηρίων υποστήριξης πελατών τους, λέει. Ενώ μερικοί άνθρωποι θρηνούν ότι πρέπει να αντιμετωπίσουν ένα bot αντί για ένα άτομο, ο Luccisano λέει ότι η τεχνολογία βελτιώνεται και οι άνθρωποι ανησυχούν κυρίως για το αν λύνεται το πρόβλημά τους, όχι εάν το email προήλθε από πραγματικό άτομο ή γενετική τεχνητή νοημοσύνη.