Η στιγμή του πλήγματος στο ελληνόκτητο "Transworld Navigator"
Το βίντεο δημοσίευσε ο λογαριασμός του Al Arabiya στο «Χ» και φανερώνει το πώς έχει αλλάξει ο τρόπος διεξαγωγής των πολεμικών επιχειρήσεων.
Το μη επανδρωμένο σκάφος των Χούθι στα ανοιχτά της Υεμένης που έπληξε την Κυριακής (23/6) το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο Transworld Navigator κατέγραψε ο φακός. Το βίντεο δημοσίευσε ο λογαριασμός του Al Arabiya στο «Χ» και είναι μια ακόμη απόδειξη του πώς έχει αλλάξει ο τρόπος διεξαγωγής των πολεμικών επιχειρήσεων.
Μπορεί το πλήγμα στο ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο να μην ήταν σοβαρό, ωστόσο είναι ενδεικτικό της ζημιάς που επιφέρουν πλέον στη ναυσιπλοΐα και το εμπόριο ακόμα και αντάρτες όπως οι Χούθι και όχι οργανωμένοι στρατοί.
Υπενθυμίζεται ότι το διοικητήριο των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων που είναι αρμόδιο για την περιοχή της Μέσης Ανατολής (U.S. Central Command ή CENTCOM) επιβεβαίωσε το πρωί της Δευτέρας ότι το πλήγμα στο Transworld Navigator έγινε από τους Χούθι, κάτι που είχε ανακοινώσει την Κυριακή ο Γιαχία Σαρία, εκπρόσωπος των ανταρτών.
Στην ενημέρωση της CENTCOM αναφέρεται πως το ελληνόκτητο M/V Transworld Navigator υπό σημαία Λιβερίας επλήγη γύρω στις 4 τα ξημερώματα της Κυριακής από drone των Χούτι, το πλήρωμα ανέφερε «ήσσονος σημασίας τραυματισμούς και περιορισμένης έκτασης ζημιές», αλλά συνέχισε το ταξίδι του. Υπογραμμίζεται επίσης πως ήταν η τέταρτη φορά που το συγκεκριμένο πλοίο δέχθηκε επίθεση από τους Χούτι.
Ο Γιαχία Σαρία είχε ανακοινώσει επίσης πως οι Χούτι εξαπέλυσαν πυραυλική επίθεση εναντίον του πλοίου Stolt Sequoia στον Ινδικό Ωκεανό.
Από τον περασμένο Νοέμβριο, οι προσκείμενοι στο Ιράν αντάρτες της Υεμένης εξαπολύουν συχνά επιθέσεις με πυραύλους και drones εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, στον Κόλπο του Άντεν και στον Ινδικό Ωκεανό. Αρχικά έλεγαν ότι στόχευαν πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ, αλλά στη συνέχεια διεύρυναν τους στόχους τους, συμπεριλαμβάνοντας πλοία που συνδέονται με τις ΗΠΑ και τη Βρετανία, σε αντίποινα για τα πλήγματα εναντίον θέσεών τους στη Υεμένη από δυνάμεις των χωρών αυτών.
Περισσότερο από έξι μήνες διαρκεί η πειρατική επιχείρηση των Χούθι κατά εμπορικών σκαφών που διέρχονται από τη θάλασσα του Άντεν προς την Ερυθρά θάλασσα και ήδη οι επιπτώσεις στο διεθνές εμπόριο και τις τιμές των προϊόντων είναι κάτι περισσότερο από εμφανείς.