Η σπουδαιότητα των bucket καθισμάτων στα σπορ αυτοκίνητα
Τα περισσότερα οχήματα είναι εξοπλισμένα με τυπικά καθίσματα αυτοκινήτου. Όμως στα σπορ αυτοκίνητα μεγαλύτερη ασφάλεια παρέχουν τα σπορ καθίσματα, τα οποία παρέχουν πολύ καλύτερη σταθεροποίηση στο σώμα του οδηγού. Τα πιο δημοφιλή είναι τα bucket καθίσματα.
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα αυτού του τύπου καθίσματος είναι η καλύτερη πλευρική στήριξη. Αυτό σημαίνει ότι το σώμα του οδηγού δεν μετατοπίζεται από τις δυνάμεις που δημιουργούνται κατά τη διάρκεια των στροφών. Ως αποτέλεσμα, ο οδηγός δεν χρειάζεται να διορθώσει τη θέση του στο κάθισμα, παραμένοντας προσηλωμένος στην εκτέλεση του ελιγμού. Σε γενικές γραμμές, υπάρχουν δύο βασικοί τύποι αθλητικών καθισμάτων. Τα καθίσματα bucket και τα half bucket καθίσματα.
Τα bucket καθίσματα αναγνωρίζονται με την πρώτη ματιά από το αυξημένο βάθος τους σε σύγκριση με τα παραδοσιακά καθίσματα. Αυτό διασφαλίζει ότι οι γοφοί του οδηγού είναι βαθιά ενσωματωμένοι στο κάθισμα, έτσι ώστε να παραμένουν στη θέση τους κατά τη διάρκεια ελιγμών με υψηλές ταχύτητες. Ολόκληρη η δομή του καθίσματος είναι άκαμπτη και γενικά δεν επιτρέπει τη ρύθμιση, αλλά έχει ήδη ενσωματωμένες ζώνες ασφαλείας. Τα συγκεκριμένα καθίσματα είναι καλής ποιότητας και διαθέτουν, επίσης, μαξιλάρια στήριξης οσφυϊκής περιοχής και μηρού.
Η σωστή διαμόρφωση καθισμάτων διασφαλίζει ότι η θέση του οδηγού παραμένει πάντα σταθερή, επιτρέποντας ακριβείς ελιγμούς. Ταυτόχρονα, το αρκετά στενό και χωνευτό σχήμα του bucket καθίσματος επιτρέπει στον οδηγό να «ενσωματωθεί» με το αυτοκίνητο. Επιπλέον, η άκαμπτη και στιβαρή κατασκευή του εγγυάται μεγαλύτερη ασφάλεια σε απρόβλεπτες καταστάσεις στο δρόμο, καθώς και καλύτερη προστασία του αμαξώματος σε περίπτωση ατυχήματος. Επιπλέον, είναι πολύ ελαφρύτερα από τα τυπικά καθίσματα, κάτι που βοηθάει στην καλύτερη απόδοση του αυτοκινήτου.
Η έλλειψη δυνατότητας προσαρμογής της πλάτης μπορεί να είναι ένα σημαντικό μειονέκτημα για μερικούς ανθρώπους. Όταν δεν εφαρμόζει σωστά, σίγουρα αυξάνεται η πιθανότητα πιασίματος της πλάτης. Η αίσθηση της ταλαιπωρίας μπορεί να γίνει αισθητή ειδικά σε σπορ αυτοκίνητα με χαμηλή, σχετικά άκαμπτη ανάρτηση. Λόγω του αυξημένου βάθους των καθισμάτων, μπορεί επίσης να κάνουν πιο δύσκολη την είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο και μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την ορατότητα στους μικρόσωμους.
Από την άλλη στα περισσότερα αυτοκίνητα υπάρχουν τα half bucket καθίσματα. Δεν είναι τόσο βαθιά όσο τα bucket καθίσματα, αλλά χάρη στις διαμορφωμένες πλευρές τους παρέχουν καλή σταθεροποίηση του σώματος στις στροφές. Ταυτόχρονα, διαθέτουν χαρακτηριστικά που συνήθως συναντώνται σε απλά καθίσματα, όπως η ρύθμιση πλάτης και του προσκέφαλου. Τέτοια ρυθμιζόμενα καθίσματα είναι καταλληλότερα για καθημερινή οδήγηση και προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση.
Η δυνατότητα ρύθμισης της πλάτης και των προσκεφάλων αποτελεί πλεονέκτημα, ειδικά για άτομα με ιδιαίτερους σωματότυπους, που εξασφαλίζουν την καλύτερη δυνατή θέση οδήγησης. Τα σπορ μοντέλα χρησιμοποιούν επιπλέον ειδικά γεμίσματα αφρού που παρέχουν μεγαλύτερη άνεση στο κάθισμα, κάτι που είναι σημαντικό για μεγαλύτερες διαδρομές. Να σημειώσουμε ότι τα υλικά που χρησιμοποιούνται και στους δύο τύπους των καθισμάτων θα πρέπει να είναι ελαφριά, ανθεκτικά και υψηλότερης ποιότητας τόσο για να μειωθεί το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου, όσο και για να προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης και ασφάλειας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ