Η νέα BMW R 1300 GS ανεβαίνει επίπεδο
Η νέα BMW R 1300 GS έχει νέο boxer κινητήρα, νέα ανάρτηση, σημαντικά μειωμένο βάρος και αυξημένες ικανότητες σε όλους τους τομείς.
«Με τη νέα BMW R 1300 GS θα αιφνιδιάσουμε και πάλι τον ανταγωνισμό με τις διευρυμένες ικανότητές της, ενώ η μείωση της πολυπλοκότητας και του βάρους της μοτοσικλέτας, σε συνδυασμό με τον στοχευμένο εξοπλισμό, επιτρέπουν να αναδειχθεί ακόμη πιο εντυπωσιακά η ουσία της boxer GS . Με νέο κινητήρα, εξαιρετική οδική συμπεριφορά και εντυπωσιακή ποιότητα κύλισης, θα ορίσει τα πρότυπα τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου» είπε ο Thilo Fuchs, Επικεφαλής Έρευνας και Εξέλιξης των υδρόψυκτων boxer μοντέλων.
Η BMW Motorrad καθιέρωσε τη νέα κατηγορία των touring enduro μοτοσικλετών πριν από περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες με την R 80 G/S. Για να συνεχίσει την παράδοση, η BMW Motorrad επέλεξε μια νέα σχεδίαση για τη νέα R 1300 GS, που χαρακτηρίζεται από την εντυπωσιακή μείωση του βάρους κατά 12 kg σε σχέση με την προκάτοχό της.
Με «καρδιά» boxer
Στο επίκεντρο βρίσκεται και πάλι ο θρυλικός δικύλινδρος boxer κινητήρας. Η νέα του σχεδίαση είναι πιο συμπαγής από ποτέ χάρη στο κιβώτιο ταχυτήτων που βρίσκεται κάτω από τον κινητήρα και τη νέα διάταξη κίνησης εκκεντροφόρων. Έχοντας χωρητικότητα 1.300 κ.εκ. παράγει ισχύ 145 ίππων. Αυτό τον κάνει τον ισχυρότερο κινητήρα boxer παραγωγής που έχει κατασκευάσει ποτέ η BMW.
Πλαίσιο και ανάρτηση
Στο κέντρο της νέας ανάρτησης βρίσκεται το κύριο πλαίσιο με μεταλλικό κέλυφος, κατασκευασμένο από χάλυβα, το οποίο, εκτός του ότι έχει βελτιστοποιηθεί σημαντικά από άποψη χωροταξίας, προσφέρει επίσης υψηλότερα επίπεδα ακαμψίας από το προηγούμενο μοντέλο. Για το πίσω πλαίσιο, η προηγούμενη σωληνωτή κατασκευή από ατσάλι έχει πλέον αντικατασταθεί από μια νέα που είναι από χυτό αλουμίνιο. Το νέο εμπρός σύστημα ανάρτησης EVO Telelever και η αναθεωρημένη πίσω διάταξη EVO Paralever παρέχουν επίσης ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια διεύθυνσης και σταθερότητα στην οδήγηση.
Επιπλέον νέο είναι το ηλεκτρονικό σύστημα Dynamic Suspension Adjustment ( DSA ) ως προαιρετικός, εργοστασιακός εξοπλισμός, με δυναμική προσαρμογή της απόσβεσης του αμορτισέρ και της σκληρότητας του ελατηρίου, καθώς και της αντιστάθμισης φορτίου.
Το νέο ηλεκτρονικό σύστημα προχωρά τώρα στο επόμενο βήμα, συνδυάζοντας τη δυναμική ρύθμιση της απόσβεσης εμπρός και πίσω με μια αντίστοιχη ρύθμιση του συντελεστή ελατηρίου ("σκληρότητα ελατηρίου") - ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης, τις συνθήκες οδήγησης και τους ελιγμούς. Η αυτόματη ρύθμιση της βάσης ελατηρίου εξασφαλίζει αντιστάθμιση του φορτίου. Αυτό κάνει την οδήγηση ακόμα πιο συναρπαστική σε όλες τις επιφάνειες. Είτε ο αναβάτης ταξιδεύει μόνος, είτε έχει συνεπιβάτη, ή μεταφέρει ογκώδεις αποσκευές - το DSA εξασφαλίζει ακόμη υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας, επιδόσεων και άνεσης, κατά την οδήγηση.
Αποκλειστικά σε συνδυασμό με την DSA, ως προαιρετικός εργοστασιακός εξοπλισμός προσφέρονται δύο ακόμη λειτουργίες για την ανάρτηση της νέας R 1300 GS: Ο νέος προσαρμοζόμενος έλεγχος ύψους και η σπορ ανάρτηση. Με τον προσαρμοζόμενο έλεγχο του ύψους, η νέα R 1300 GS προσφέρει πλήρως αυτόματη ρύθμιση του ύψους της μοτοσικλέτας ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες, εξασφαλίζοντας έτσι τη μεγαλύτερη δυνατή άνεση χωρίς συμβιβασμούς στη δυναμική οδήγησης και την ελευθερία κίνησης.
Με 20 χιλιοστά μεγαλύτερη διαδρομή ελατηρίου εμπρός και πίσω και μια προαιρετική σπορ ανάρτηση που έχει αναπτυχθεί ειδικά για την GS, οι αναβάτες μπορούν να κινούνται με απόλυτη ασφάλεια και άνεση σε off-road διαδρομές.
Τέσσερα riding modes
Ακόμη και στη βασική έκδοση, η νέα R 1300 GS διαθέτει πλέον τέσσερα αντί για τρία riding modes ώστε να προσαρμόζεται στις ατομικές προτιμήσεις του αναβάτη. Τα προφίλ «Rain» και «Road» επιτρέπουν την προσαρμογή των χαρακτηριστικών οδήγησης στις περισσότερες οδικές συνθήκες. Με το «Eco» mode είναι δυνατή η επίτευξη της μέγιστης αυτονομίας με ένα μόνο ρεζερβουάρ καυσίμου, ενώ το νέο προφίλ «Enduro» εξασφαλίζει βελτιωμένη εμπειρία οδήγησης εκτός της πεπατημένης με μια ειδική ρύθμιση για χρήση εκτός δρόμου.
Επιπλέον η νέα GS έχει υπερσύγχρονες μονάδες φώτων LED παντού με φλας ενσωματωμένα στις χούφτες του τιμονιού και Headlight Pro στον εργοστασιακός εξοπλισμός.
Τέλος στην νέα adventure μοτοσυκλέτα της BMW θα βρείτε τη νέα επιλογή Riding Assistant που περιλαμβάνει τα υποσυστήματα Active Cruise Control (ACC), Front Collision Warning (FCW) και Lane Change Warning (SWW). Το Active Cruise Control (ACC) με ενσωματωμένο έλεγχο απόστασης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ρυθμίζει ο αναβάτης την επιθυμητή ταχύτητα οδήγησης καθώς και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
Τρείς εκδόσεις
Η νέα R 1300 GS, θα κυκλοφορήσει στις εκδόσεις Triple Black , GS Trophy και Option 719 Tramuntana .