Η νέα Αττική Οδός ονομάζεται Κηφισός και κοστίζει 2,5 ευρώ για όλους
Η αστεία μείωση τιμής των διοδίων, το ενδεχόμενο τέλος στα εκπτωτικά πακέτα και η καθημερινή… ακινησία.
Ξεκίνησε η μείωση της τιμής των διοδίων για την Αττική Οδό, η κίνηση πολλαπλασιάστηκε και οι ιθύνοντες της, σκέφτονται να… αυξήσουν (πάλι) το αντίτιμο των διοδίων στις ώρες αιχμής. Επιπλέον, υπάρχει περίπτωση να πάψουν τα εκπτωτικά προγράμματα (από την 1η Νοεμβρίου) καθώς η ισχύς τους, η οποία είχε παραταθεί έως το τέλος Οκτωβρίου μετά την αλλαγή παραχωρησιούχου.
Με βάση τους όρους της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού, η οποία θα τέθηκε σε ισχύ από τον Οκτώβριο του 2024, έγινε μείωση του αντιτίμου (στα αυτοκίνητα) για τα διόδια, από τα 2,80 ευρώ, στα 2,50 ευρώ.
Οι υπόλοιπες κατηγορίες οχημάτων τώρα πληρώνουν:
- 1,25 ευρώ οι μοτοσυκλέτες (από 1,40€)
- 6,25 ευρώ τα μικρά και μεσαία φορτηγά (από 7,10€)
- 10 ευρώ μεγάλα φορτηγά (από 11,30€).
Οι τιμές αυτές θα διατηρηθούν για πέντε χρόνια λαμβάνοντας υπ’ όψη την τιμαριθμική αναπροσαρμογή που προβλέπεται για όλους τους αυτοκινητοδρόμους και από την οποία εξαιρούνταν έως τώρα η Αττική Οδός.
Τέλος στα εκπτωτικά πακέτα ; - Ποιοι θα πληρώσουν περισσότερο
Μέχρι τον Οκτώβριο, είχαν διατηρηθεί τα συνδρομητικά προγράμματα Bonus (με τις 15 δωρεάν διελεύσεις του Οκτωβρίου) και τα προγράμματα Friendly και Business, Σε αυτά οι τιμές των 30 πρώτων διελεύσεων μειώθηκαν στα επίπεδα του βασικού αντίτιμου (από το 31ο-50ο πέρασμα).
Το πρόβλημα όμως, εμφανίζεται στο πρόγραμμα bonus, αφού η έκπτωση (για το 51ο πέρασμα και πάνω) σταμάτησε τον Οκτώβριο. Με την κατάργηση του συγκεκριμένου πακέτου από την 1η Νοεμβρίου θα χρεώνεσαι από την πρώτη διέλευση τη χαμηλότερη τιμή των 2,5 ευρώ, αλλά θα χάσεις τις 15 δωρεάν διελεύσεις που σου παρείχε το εν λόγω πρόγραμμα.
Έτσι, εάν κάνεις έως 35 διελεύσεις το μήνα θα χρεώνεσαι χαμηλότερα συγκριτικά με το προηγούμενο καθεστώς, αλλά εάν χρειάζεται να χρησιμοποιείς συχνότερα την Αττική Οδό και κάνεις 47 περάσματα (που σου έδινε το πρόγραμμα Bonus) θα πρέπει τώρα να πληρώσεις 27,9 ευρώ παραπάνω.
Η κατάσταση μπορεί να γίνει χειρότερη
Η μείωση των διοδίων και ο πολλαπλασιασμός των οχημάτων έφερε επιπλέον αυτοκίνητα και τώρα πληρώνεις για να μπεις σε ένα Νέο «Κηφισό» αν κινείσαι στις ώρες αιχμής.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι μηνιαίες διελεύσεις από τον αυτοκινητόδρομο το 9μηνο του 2024 έχουν αυξηθεί κατά 5,52% συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του 2023.
Οι ώρες με το υψηλότερο επίπεδο κυκλοφορίας στην Αττική Οδό είναι οι πρωινές 8 – 9 π.μ. με την πρωινή αιχμή πάντως να έχει ήδη μεγαλώσει στο διάστημα 7 – 10 π.μ. Το απόγευμα ήταν 5 – 6 μ.μ. (τώρα 3 – 7μ.μ). Όσο για το ποια ημέρα της εβδομάδας πρέπει να την αποφεύγεις αυτή είναι η Παρασκευή, όπου παρατηρείτε ο υψηλότερος αριθμός συνολικών διελεύσεων (εισόδων) στην Αττική Οδό.
Επιπλέον η Νέα Αττική Οδός δεν είναι υποχρεωμένη να διατηρήσει σε ισχύ τα εκπτωτικά πακέτα. Η σύμβαση παραχώρησης ορίζει ρητά ότι: «Από την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης, τα διόδια τέλη που επιβάλλονται στον αυτοκινητόδρομο Αττική Οδός, εκπτώσεις επ’ αυτών, καθώς και απαλλαγές από την καταβολή αυτών ρυθμίζονται αποκλειστικά σύμφωνα με τις ειδικότερες προβλέψεις της νέας Σύμβασης Παραχώρησης, κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης πρόβλεψης. Κατ’ εφαρμογή του Ν. 5141/2024, μετά την έναρξη της νέας Περιόδου Παραχώρησης, ισχύουν αποκλειστικά και μόνον οι όροι της νέας Σύμβασης Παραχώρησης, με την οποία καθορίζονται νέες μειωμένες βασικές τιμές διοδίων για όλους τους χρήστες».